R182 = BEFORE WE LEAVE = Recenzja citybuildera

Lubisz gry w których nie trzeba się śpieszyć i można spokojnie planować gdzie postawić dany budynek czy propowadzić ścieżkę dostaw?

 

RECENZJA YOUTUBE:


 

=== NIECO O GRZE ===

  • STEAM = https://store.steampowered.com/app/1073910/Before_We_Leave/?curator_clanid=31951226
  • Data wydania = 13 maja 2021
  • Producent =  Balancing Monkey Games
  • Wydawca = Team17
  • Gatunek = Symulator kolonizacji, Zarządzanie zasobami, Postapokaliptyczne, Rekreacyjne, Relaksujące, Zarządzanie, Klimatyczne, Budowanie miasta, Gospodarka, Budowanie bazy, Jednoosobowe, Kosmos, Sześciokątna siatka, Strategiczne, Piaskownica, 3D, Familijne, Symulatory, Science fiction, Widok z góry
  • Recenzje użytkowników = W większości pozytywne (535)
  • Multiplayer =  BRAK
  • Polska wersja językowa = BRAK
  • Regularna cena = 72 PLN
  • Wsparcie dla pada = BRAK
  • Gdzie kupić najtaniej? https://gg.deals/game/before-we-leave/

 

OCENA: POZYTYWNA = 7/10

Tytuł to przemieszanie kilku gatunków gier pokroju city buildera, managera oraz nieco gry logicznej. Ludzkość zmuszona była ukryć się pod powierzchnią swojej rodzimej planety by przeżyć nadchodzący kataklizm i po setkach lat znów wychodzi na powierzchnię. Czas zrobił swoje i wiele wynalazków i technologii zostało zapomnianych, będzie trzeba wynaleźć je na nowo. Zadaniem gracza będzie eksploracja wysepek znajdujących się na planecie oraz kosmiczna eskapada by móc przemieścić się na kolejne planety i pozyskać niezbędne surowce.

Tytuł zmusza gracza do wysilenia szarych komórek i planowania rozwoju swego małego państwa. Trzeba zapewnić ścieżki logistyczne pomiędzy budynkami i zbudować linie produkcyjne przetwarzające kolejne stadia produktów. Od wydobycia rudy żelaza, wytopieniu w piecu żelaza a później stali czy też wykorzystaniu jej w dalszym procesie dalszego wytwórstwa docelowych dóbr. Ścierać się też będziemy z zapanowaniem nad stopniem zadowolenia populacji ponieważ sąsiedztwo fabryk zanieszczyszczających teren wokół siebie, przeludnienie oraz brak dóbr doczesnych powodować będzie stopniowe pogorszenie się samopoczucia mieszkańców. To zaś przekłada się bezpośrednio na zdolności wytwórcze zatrudnionych pracowników.

Gra sprowadza się do pilnowania stanów magazynowych, wytyczania ścieżek robiących za arterie przepływu towarów, planowania umiejscowienia budynków wszelkiego typu i ich wzajemnej korelacji by nie trzeba było transportować półproduktów z jednego krańca mapy na drugi. Dodatkowo przyjdzie nam spiąć linie produkcyjne w całość ponieważ zdarzyć się może, że jedna wyspa produkuje część towarów a druga ich potrzebuje – więc łańcuch dostaw będzie musiał zapewnić ich przesył.

Słowem jest to dosyć ciekawy tytuł lecz czasami potrafi być nieco nudny i można wprost powiedzieć, że akcja rozwija się z czasem – im dalej sięgamy tym więcej problemów do rozwiązania i pokonania. Ładna oprawa graficzna i dźwiękowa ciekawy pomysł lecz chwilami gra jest nieco nijaka wskutek braku realnych zagrożeń. Wszystko prowadzone jest na spokojnie, powoli i w wyjątkowo pokojowej atmosferze.Nie jest to tytuł dla każdego i raczej kierowany jest do osób lubujących się w grach o zarządzaniu, projektowaniu i rozwiązywaniu problemów.


Screeny: