Lubisz gry w których trzeba nieco pogrindować, by móc pokonać co silniejszych przeciwników, w których wybory mają znaczenie? Mam coś dla ciebie! |
RECENZJA YOUTUBE:
=== NIECO O GRZE ===
- STEAM = https://store.steampowered.com/app/1929870/Nomad_Survival/?curator_clanid=31951226
- Data wydania = 28 kwietnia 2022
- Producent = The Fox Knocks
- Wydawca = The Fox Knocks
- Gatunek = Roguelite, Survival, Roguelike akcji, Akcja, Dostosowywanie postaci, Tworzenie talii, Niezależne, Fantasy, Wczesny dostęp, Pikselowa grafika, Retro, 2D, Widok z góry, Walka, Jednoosobowe, PvE, Bullet hell
- Recenzje użytkowników = Bardzo pozytywne (1.100)
- Multiplayer = BRAK
- Polska wersja językowa = JEST!
- Regularna cena = 11 PLN
- Wsparcie dla pada = JEST!
- Steam Deck = Bezproblemowa rozgrywka
- Gdzie kupić najtaniej? = https://gg.deals/game/nomad-survival/
Nomad Survival to zręcznościówka z zacięciem Roguelite autorstwa The Fox Knocks, wydana na Steam 28 kwietnia 2022 roku. Istnieje też możliwość rozgrywki za darmo, korzystając na PC z emulatora gry na androida gra jest jednak dosyć tania więc można próbować dorwać ją z drugiej ręki czy też zaczekać na jedną z wyprzedaży.
Naszym zadaniem jest tutaj walka z niezliczonymi hordami wrogów za pośrednictwem wybranego przez nas bohatera. Ten dysponując przybranymi umiejętnościami specjalnymi musi ubić nacierających na nas przeciwników. Dosyć dynamiczna rozgrywka z dużą ilością wyborów ulepszeń postaci i tworzeniem konkretnych buildów a tym samym wiele opcji do obadania i przetestowania. Dokonane wybory mają tu znaczenie!
Oprawa graficzna to pixeloza 2D rodem z komputerów 16-bitowych. Grafika jest czytelna a przeciwnicy łatwi do rozpoznania choć czasami na ekranie dzieje się tyle, że dosłownie chwilami cieżko jest zlokalizować naszego bohatera pomiędzy latającymi na wszystkie strony pociskami. Oprawa dźwiękowa stoi na przyzwoitym poziomie i podobnie jest z muzyką przygrywającą w tle. Podkład dźwiękowy potrafi się zmieniać w zależności od starcia i lokacji a sama gra umożliwia wybór pomiędzy dynamiczną i spokojną ścieżką dźwiękową.
Gra jest przemieszaniem gatunków zręcznościówki z roguelite akcji z domieszką bullet hell. Przejmujemy tu sterowanie jedną z 9 postaci. Część z nich jest na początku zablokowana i by je odblokować musimy zrealizować jedno z zadań – głównie jest nim ubić jednego z bossów jakich będziemy mieć okazje napotkać co kilka minut rozgrywki. Każdy z dostępnych do wyboru bohaterów ma nieco inne zdolności i walczy się nim zgoła odmiennie. Mają swoje plusy i minusy i trzeba je zrozumieć by zastosować odpowiednią taktykę i zwyciężyć dany poziom.
Po wyborze postaci wybieramy jej klasę. Ta jest tożsama dla wszystkich postaci i definiuje sposób w jaki prowadzić będziemy walkę. Klas jest 9 i podobnie jak bohaterów musimy je najpierw odblokować. Pierwsza z nich pozwala pozyskać więcej punktów przelosowań co poziom, kolejna powoduje, że zadajemy podwójną ilość obrażeń lecz w żaden sposób nie możemy odnowić ilości zdrowia, następna – że zadajemy co prawda dwukrotne obrażenia – jednak nie natychmiastowo lecz w ciągu 6 sekund, Voidwalker – pozostawiamy za sobą smugę, która razi o drzuca przeciwników itp. W połączeniu z charakterystyką postaci tworzy to unikalny zestaw, który później będziemy komponować ze zbieranymi ulepszeniami.
Kolejne okno to wybór poziomu trudności. Im wyższy, tym większa szansa na zarobienie specjalnej waluty gry, jaka są kryształy. Można je zdobyć za zabicie każdego z bossów a będą nam one później potrzebne do ulepszeń chowańców. Możemy tu zmienić bazowe HP bohatera jak i też wrogów, tempo poruszania się czy też ilość zadawanych obrażeń. To przełoży się na wynikową ilość możliwych do zyskania kryształów wypadających z bossów.
Ostatnie z okien selekcji to wybór poziomu na którym toczyć się będzie rozgrywka. Mamy tu cztery plansze i możemy też zagrać na nich w trybie podwójnego doświadczenia gdzie otrzymamy 2x więcej exp-a co przełoży się na zyskanie większej ilości ulepszeń lecz w nim nie możemy odblokowywać osiągnięć więc nadaje się jedynie do farmienia pieniędzy i kryształów. ostatni z wyborów to szybkość gry. Standardowa to 50% jednak można ją zwiększyć do 200%. To powoduje, że licznik czasu gry szybciej działa więc skończymy ja szybciej. Ma to sens gdy walczymy postacią defensywną i farmimy pieniądze.
Po rozpoczęciu rozgrywki naszym zadaniem na każdym z poziomów jest przetrwać przez 30 minut. W tym czasie będziemy atakowani przez masę potworów oraz kilku bossów.
To co wyróżnia ta grę to sposób prowadzenia walki. Choć postać jest uzbrojona i posiada jakąś zdolność ofensywną to jednak nie można tu kliknąć by w danej chwili zaatakować wroga. Swych zdolności używa ona autonomicznie atakując samemu co jakiś czas. Trzeba będzie zatem uciekać i unikać przeciwników, kluczyć pomiędzy nimi by masz bohater w odpowiedniej chwili zadał im śmiertelny cios. To spowoduje, że miejsce wokół nas zwolni się i… znów będzie gdzie uciekać. Każdy z bohaterów ma nieco inne zdolności więc co niektórzy jeśli zdobędą wystarczająco dużo doświadczenia i ulepszą swoje umiejętności mogą przestać uciekać i zatrzymać się w miejscu ubijając wszelkich nacierających przeciwników nim ci do niego dotrą.
Za uśmiercenie wrogów z niektórych z nich wypadnie nagroda w postaci pieniędzy oraz doświadczenie. Po jego zebraniu i uzbieraniu całego paska awansujemy o level stając przed wyborem jednej z czterech wylosowanych nam umiejętności. Jeśli nie znajdziesz pośród nich niczego ciekawego czy też polujesz na jakaś konkretną umiejętność możesz dokonać ich przelosowania. Ilość przelosowań jest ograniczona i zdobywamy je z każdym awansem poziomu.
Umiejętności jakie może pozyskać nasza postać jest po prostu bez liku. Część z nich będziemy kupować jedynie na początku gry ponieważ kupując ulepszenia ogólne czy też ulepszając chowańce będziemy mogli z nich w końcu z nich zrezygnować. Każda z umiejętności może być wywindowana maksymalnie do 10 poziomu dając unikalną zdolność. Oczywiście wszystkie te umiejętności działają jedynie do końca bieżącej rozgrywki.
Zadaniem gracza jest dobieranie takich umiejętności, które przydadzą się kierowanej przez niego postaci. Wojownik walczący w zawarciu będzie się bardziej cieszyć z gradu pocisków wylatującego przed jego postacią i rażących wroga niźli mag, który stoi w miejscu i atakuje wszystkich wokół. Gra to taki nietypowy grinder, oparty o wybór przydatnych zdolności postaci oraz testujący umiejętności zręcznościowe grającego.
Gra nieco rozdziela umiejętności na permanentne, które kupimy za zebrane pieniądze i na stałe ulepszymy o pewien poziom jak i też pozyskiwane w trakcie walki trwające jedynie do jej końca.
W grze obecne są także przypisane nam zwierzęta, które noszą miano chowańców. Każde z nich ma nieco inne umiejętności, które możemy podbić o 5 poziomów. Na pole walki możemy zabrać jedynie jednego z nich jednakże każdy ma nieco inne umiejętności więc jest w czym wybierać. Można je dopasować do cech bohatera ponieważ jeden daje szansę na większe krytyki, inny zwiększa HP postaci, obronę czy też regenerację zdrowia bądź umożliwia przyciąganie przedmiotów w kierunku bohatera.
OCENA: POZYTYWNA = 6.5/10
Dosyć ciekawa pozycja w której możemy zarówno posiedzieć na spokojnie i dokonywać wyborów budując klasę postaci jak i też sięgnąć po miecz i rzucić się w wir walki dziesiątkując przeciwników oraz uciekając przed nimi.
Gra może się znudzić i zapewne ci się znudzi ponieważ wszystko w niej jest dosyć powtarzalne choć nieco zmienia się sam schemat rozgrywki. Na początku jest wyjątkowo trudna i nasza postać będzie szybko ginąć, jednak za zarobione pieniądze będzie mogła zakupić trwałe ulepszenia i to spowoduje, że urośnie w siłę i znacząco zwiększy obronę. Początkowe poziomy staną się dla nas trywialne i wraz z umiejętnościami zapewnianymi przez chowańce będzie ci dane sięgnąć po najwyższe poziomy gry.
Tytuł oferuje nam dosyć interesującą formułę rozgrywki gdzie stopniowo ulepszając bohatera zmienia się sam sposób prowadzenia walki. Wiele zależy od wyborów poczynionych przez samego gracza oraz tego jakie wybory podsunie mu los.
Screeny: