DUNGETRIS == Połączenie RPG z Tetrisem?

Czy można połączyć rozgrywkę RPG z Tetrisem? Jak się okazuje na przykładzie tego tytułu – tak! A czy taka zlepka jest udana? O tym w dalszej części wpisu…


Dungetris

Dungetris

► KUP TANIEJ: https://www.g2a.com/r/dungetris

► STEAM: http://store.steampowered.com/app/462200/


 

DUNGETRIS – to ciekawa gra logiczna gra która łączy sobie w dwie rzeczy – Tetrisa oraz RPG. Kierujemy w niej rycerzem który realizuje kolejne stawiane przed nim zadania – użycie określonej ilości bloków, zlikwidowanie określonej ilości wrogów itp.

 

Pole gry to 2D z grafiką przypominającą niego cukierkowo – komiksowe środowisko z pewną ilością animowania postaci. Po tworzonej przez nas planszy poruszamy się za pomocą myszki gdzie lewym klawiszem definiujemy akcję zaś prawym wybieramy umiejscawiane przez nas bloki.
Sama rozgrywka jest dosyć nietypowa – startujemy tu na polu 9×9 i co jest ciekawostką – sami budujemy kolejne segmenty zamku niczym w tetrisie – widzimy jaki blok jest kolejnym i decydujemy gdzie go umieścić. Cały problem w tym, że niektóre ze stawianych bloków mają blokady w postaci ścianek i złe ich umiejscowienie spowoduje, że zablokujemy sobie ścieżkę którą moglibyśmy przejść dalej. Należy więc tak planować rozmieszczenie kolejnych klocków byśmy nie zablokowali sobie przejścia. Dodatkowo niektóre z klocków zawierają przeciwników których należy pokonać. Część z nich jest statyczna (nieruchoma) jednak większość potrafi się przemieszczać więc będziemy zmuszeni z nimi walczyć. Prócz tego możemy dostawić klocki ze skrzynkami które mogą kryć różne przydatne rzeczy w postaci odnowienia punktów życia, punktów doświadczenia czy też kluczy potrzebnych do otworzenia lepszych skrzynek czy też drzwi. Skrzynki dają także pieniądze które możemy wymienić w sklepach gnomów które także są przez nas umiejscawiane.

 

Samo stawianie klocków jest prozaiczne – prawym klawiszem myszki wyświetlamy kolejny klocek który możemy umiejscowić – natomiast lewym zrzucamy go. Musimy jednak uważać by klocek opadł na samo dno – jeśli tak się nie stanie i klocek nie opadnie na sam dół, to wszystko co znajduje się pomiędzy nim a położonym pod nim innym klockiem zostanie wypełnione kamieniami przez które nie można przejść. Skutecznie blokuje to przemieszczanie się naszego bohatera. Ponadto nasza budowla może osiągnąć tylko pewną wysokość – po dotarciu do jej górnej granicy pojawiać się będzie zwieńczenie dachu które uniemożliwia położenie kolejnych części układanki.

 

A co w temacie potworów z którymi przyjdzie nam walczyć? Jak już wspominałem, większość potrafi się przemieszczać i może nas zaatakować. Każdy z nich posiada pewną ilość zdrowia i siłę ataku. Ich zdrowie się nie odnawia ale trzeba uważać na nasze ponieważ łatwo jest zostać zapędzonym w korytarz bez wyjścia i przez to zginąć. Dodatkowo z czasem potwory nabierają siły (rośnie ich level) – więc nie można biegać po zamku bez końca. Nasz level także rośnie – zdobywamy doświadczenie poprzez eliminację wrogów czy też otwierając skrzynki.
W grze dostępne są karty pojawiające się na specjalnym “ołtarzu” czy też znajdowane w skrzynkach. Pozwalają one na nieco nietypowe zagrania tj. teleportację bohatera w określone miejsce, zadanie obrażeń wrogowi czy też wymianę części naszego zdrowia na pieniądze. A skoro o tym mowa – to nasz bohater posiada specjalną umiejętność – potrafi się teleportować w inne miejsce, poświęcając przy tym 30% swego paska zdrowia.

 

Sam bohater na każdym levelu startuje z bazowymi umiejętnościami i to od nas zależy jak będzie się rozwijał. Cechują go takie umiejętności jak siła ataku, szansa na cios krytyczny, szczęście czy też ilość zdrowia którą posiada. Parametry te zwiększają się wraz z nabieraniem przez niego doświadczenia i awansowaniu na kolejne poziomy. Prócz tego czasami możemy pozyskać specjalne karty które zwiększą te parametry.

 

Nieco porad:

  • co około 50 poziomów wzrasta poziom przeciwników
  • nie staraj się na siłę budować z lewej i prawej by można było w każdą stronę przejść – nie zawsze uzyskasz potrzebne ci klocki.
  • możesz chodzić do woli a zatem zwiedzaj co możesz by wyrzucić niepotrzebny klocek jak najdalej od siebie
  • nim użyjesz karty zmieniającej to co trzymasz na ręku, nazbieraj jak najwięcej kart – większa szansa, że dostaniesz coś ciekawego
  • jako pierwsza atakuje postać, która podeszła do przeciwnika. Nie podchodź zatem do przeciwników, którzy się poruszają – pozwól im podejść by móc zaatakować pierwszemu. Oszczędzasz w ten sposób życie.
  • u kowala można dokonywać upgrade umiejętności (które ci już zostaną na zawsze) – korzystaj z tego – sprzedawaj niepotrzebne ci karty by zyskać pieniądze

 

PODSUMOWANIE:

Grę mogę szczerze polecić – jest tania i zapewnia nieco ciekawej rozgrywki. Dosyć trudnej na początku ponieważ rycerzyk nie jest za specjalnie silny i trzeba nieco kombinować by pokonać pojawiających się przeciwników a także planować umiejscowienie kolejnych klocków by móc spełnić założenia misji i przypadkiem się nie zablokować. Polecam!


 

GALERIA:


 


 

PORADNIK: