R290 = LAZY GALAXY 2 = Recenzja ciekawego idlera

Lubisz gry typu “IDLE”? Mam coś dla ciebie!

RECENZJA YOUTUBE:


=== NIECO O GRZE ===

  • STEAMhttps://store.steampowered.com/app/1477950/Lazy_Galaxy_2/?curator_clanid=31951226
  • Data wydania = 15 marca 2022
  • Producent = Coldwild Games
  • Wydawca = Coldwild Games
  • Gatunek = Kliker, Idlery, Autobitewniak, RTS, Strategiczne, RPG, 2D, Budowanie bazy, Rekreacyjne, Pikselowa grafika, Kosmos, Science fiction, Zarządzanie, Modyfikowalne, Budowanie, Kosmici, Walka, Jednoosobowe, Niezależne, Wczesny dostęp
  • Recenzje użytkowników = W większości pozytywne (150)
  • Multiplayer =  BRAK
  • Polska wersja językowa = BRAK
  • Regularna cena = 29 PLN
  • Wsparcie dla pada = BRAK
  • Gdzie kupić najtaniej? =  https://gg.deals/game/lazy-galaxy-2/

Lazy Galaxy 2, dzieło studia Coldwild Games swoją premierę na Steam miało w dniu 15 marca 2022 roku. Tytuł ten należy do gatunku gier IDLE, w których stale zwiększamy ilość pozyskiwanych surowców aż do jakiegoś przełomu by móc zacząć rozgrywkę raz jeszcze, dzięki czemu będziemy mogli pozyskiwać ich jeszcze więcej!

Oprawa graficzna to dosyć przyjemnie wyglądające pixelowe 2D. Wszędzie wita nas feeria kolorów z ledwie kilkuklatkowymi animacjami. Dźwięki są wyjątkowo skąpe sprawdzając się do potwierdzenia kliknięć wystrzałów naszej floty itp. Pozostałe tło muzyczne wypełnia za to kilka dosyć przyjemnych utworów.

Fabuła jest dosyć przykrótka rasa jaką jest Ouroboros wysyła statek kolonizacyjny celem założenia bazy w odległej galaktyce, rozwinięcia jej i podbicia wszystkich napotkanych ras. Głównym celem jest pozyskanie jak największej ilości unikalnej waluty w postaci kosmicznych cukierków…

Startujemy na kawałku wyrównanej skały z kilkoma przygotowanymi miejscami pod budowę. Pierwsze surowce w postaci metalu musimy samodzielnie wyklikać z przelatujących asteroid. Dzięki temu będziemy mogli postawić nasze pierwsze budowle pozwalające wydobywać metal, paliwo oraz generować punkty doświadczenia. Tworzenie większej ilości budynków czy też podbijanie ich poziomów powodować będzie zwiększenie wolumenu wydobycia ale też wymagać to będzie zasilenia energią a co za tym idzie skonstruowanie odpowiedniej ilości paneli solarnych a następnie reaktorów. Niedobór energii znacząco obniża ilość produkowanych zasobów.

Konstrukcja gry opiera się na uzyskiwaniu kolejnych osiągnięć, które to znów powodują odblokowanie kolejnych technologii, które zwiększają ilość pozyskiwanych surowców czy też przeróżnych rzeczy w grze a czasami obniżają koszta zakupu innych rzeczy bądź wzmacniają naszą flotę. Same osiągnięcia są opisane i możemy podejrzeć co trzeba wypełnić by je zaliczyć – i następnie dążyć do ich realizacji.

Naszą główną bolączką będzie stały niedobór trzech surowców: metalu, punktów doświadczenia oraz paliwa. Większość budynków do swojego powstania oraz ulepszeń na kolejne poziomy wymaga użycia metalu. Ten możemy pozyskać poprzez budowę i ulepszanie kopalni wydobywczych ale też klikając na asteroidy przelatujące w tle. Doświadczenie generujemy stawiając budynek akademii oraz podbijając jego poziomy. Paliwo zaś generujemy za pomocą dedykowanych budynków wydobywczych. Wraz z budową skanera i podnoszenia jego poziomów wzrasta nam szansa na pojawienie się specjalnych asteroid, zwiększających na pewien krótki czas tempo pozyskiwania surowców co znacząco pomoże nam w zebraniu wymaganej ich ilości by móc zakupić nowe ulepszenia. Prócz tego mamy jeszcze dodatkowe budynki, które w jakiś sposób oddziaływują z już istniejącymi, zwiększając ich efektywność pracy.

Dostępne są także tak zwane synergie, odnoszące się do pozyskania specjalnych bonusów a dokonać tego można umieszczając w odpowiedniej lokalizacji dane budynki – np. postawienie generatora obok akademii znacząco zwiększy ilość produkowanych punktów nauki, pompa paliwa zwiększy wydobycie jeśli obok postawimy generator wodoru czy też jeśli na danym bloku skalnym umieścimy kopalnię metalu

W grze dostępna jest także możliwość podbijania galaktyki i przejmowania planet będących siedzibą różnych ras. Dadzą nam one różne nagrody z czego dwie najważniejsze to możliwości zwiększenia liczebności naszej floty czy też pozyskanie dodatkowego kawałka asteroidy, który możemy dołączyć do naszej bazy i zwiększyć w ten sposób miejsce do postawienia dodatkowych budynków. Prócz tego będziemy mogli pozyskać różne modele statków bojowych, zwiększyć ilość produkowanych surowców czy też zdobyć “lunchboxy” czyli po naszemu śniadaniówki z zasobami spożywczymi. Te pozwolą na stworzenie permanentnych ulepszeń dających nam całe spektrum zysków i trwale zwiększają procentowy przyrost surowców i efektów.

Po przejściu na odpowiedni poziom technologiczny zostanie nam udostępniona możliwość Ascendencji dzięki czemu otrzymamy unikalną, cukierkową walutę Candy, będącej mnożnikiem zarobków w nowo rozpoczętej rozgrywce. Zachowamy wytworzone składniki spożywcze oraz poznane już przepisy. To pozwoli nam na zresetowanie postępu do zera, lecz przy zwiększeniu ilości pozyskiwanych surowców i tym samym dotarcie do bardziej kosztownych budynków oraz technologii. Zaczynamy rozwój od nowa jednak tym razem przyrost ilości surowców będzie wyższy dzięki czemu będziemy mogli zdobyć nowe, rekordowe poziomy osiągnięć – co znów odblokuje nam dodatkowe ulepszenia do kupienia.

Gra udostępnia też formę resetu nazwaną jako kataklizm dająca nam super ciasteczka, gdzie tracimy wszystko, łącznie z Candy, zachowujemy jedynie poznane przepisy oraz zebrane artykuły spożywcze. Tu wraz zarabianiem kolejnych super-ciasteczek za kolejne użycie kataklizmu otrzymujemy możliwość wyboru błogosławieństw oraz klątw co jest dosyć ciekawą modyfikacją gry.


OCENA: POZYTYWNA = 7.5/10

Gra mnie dosyć wciągnęła i okazała się dosyć ciekawą rozgrywką, która pomimo wiecznej powtarzalności dają jednak frajdę i zachęca gracza do osiągania coraz to bardziej wyśrubowanych osiągnięć, przesuwania granic i sięgania po więcej.

Wbrew temu co można by sądzić gra jest dosyć rozbudowana i jest w niej wiele ukrytych zależności, wyzwań i powiązań czekających na odkrycie ich przez graczy. Grało mi się w to dosyć przyjemnie – gra nigdzie nie każe ci się śpieszyć, możesz ją nawet bezproblemowo zostawić na dłużej i wrócić do niej po jakimś czasie by kontynuować dalsze podboje i ekspansję. Bardzo przyjemna w odbiorze i rozgrywce. Polecam!


Screeny: