Przyjemna gra z gatunku match-3 |
RECENZJA YOUTUBE:
=== NIECO O GRZE ===
- STEAM = https://store.steampowered.com/app/1747670/Jewel_Match_Twilight_3_Collectors_Edition/?curator_clanid=31951226
- Data wydania = 28 października 2021
- Producent = Suricate Software
- Wydawca = Grey Alien Games
- Gatunek = Dopasuj 3, Ukryte przedmioty, Łamigłówki, 2D, Historyczne, Horror, Rekreacyjne, Relaksujące, Liniowe, Kolorowe, Familijne, Klimatyczne, Budowanie, Niezależne, Jednoosobowe, Tylko mysz, Regrywalność
- Recenzje użytkowników = Pozytywne (24)
- Multiplayer = BRAK
- Polska wersja językowa = BRAK
- Regularna cena = 36 PLN
- Wsparcie dla pada = BRAK
- Gdzie kupić najtaniej? = https://gg.deals/game/jewel-match-twilight-3-collectors-edition/
Jewel Match Twilight 3 Collector’s Edition to tytuł autorstwa studia Suricate Software, wydany na Steam w dniu 26 października 2021. Studio swoje gry na Steam zaczęło wydawać już od 2018 roku. Obecnie jest to kolekcja prawie 20 tytułów w zbieżnych klimatach tematyki match-3. Wyglądają dosyć podobnie, jeden od drugiego nie za wiele się różni.
Graficznie gra wygląda przyjemnie. Zastosowane elementy są czytelne a niektóre z układanych przemiotów są lekko animowane symulując ruch. Dźwiękowo nic nadzwyczajnego – klikanie interejsu i zdarzenia w postaci łączenia się elementów. W tle przygrywa miarowa muzyka, która niczym szczególnym się nie wyróżnia ale też nie powoduje uczucia znużenia by trzeba było ją wyłączać.
Schemat rozgrywki w zasadzie nie odbiega od standardów. Mamy tu kolejno ułożone poziomy do pokonania, gdzie każdy z nich posiada zaplanowany i niezmienny układ startowy. To co jest tu unikalnego to połączenie pomiędzy układami ponieważ sam poziom może liczyć do trzech powiązanych ze sobą plansz gdzie na każdej z nich w określonym limicie ruchowym musimy czy to aktywować wszystkie pastelowe płytki dokonując na nich połączenia elementów czy też sprowadzić jakiś element na sam dół planszy, dajmy na to zielony klucz, który następnie odblokuje znajdujące się gdzieś na samej górze blokady dzięki czemu na planszę zaczną wypadać nowe klocki czy też odblokuje nam możliwość przejścia do kolejnej planszy byśmy mogli rozwiązać na niej następną układankę.
Tak jak i w innych grach tego typu ilość klocków do ułożenia jest nieskończona – jeśli coś układamy i znika to z planszy to z górnej krawędzi zawsze spadają nowe. Jeśli dojdzie do sytuacji, iż nie będziesz mieć już możliwości wykonania ruchu plansza zostanie na nowo przelosowana – nie ma zatem sytuacji, iż utkniemy na amen. Jeśli gracz nazbyt długo się nie rusza to gra samodzielnie podpowiada też czasami miejsce gdzie możemy dokonać dopasowania.
Zadaniem gracza będzie przejście 160 utworzonych dla nas poziomów po czym jako bonus uzyskamy możliwość przejścia zestawu dodatkowych 60 leveli. Poziomy ułożone są liniowo według trasy przejścia. Z każdego z nich wyniesiemy od jednego do dwóch specjalnych elementów, które są następnie przez nas używane do uzupełniania brakujących fragmentów lokacji i jej stopniową rozbudowę. Po całkowitym robudowaniu posesji będziemy mieć możliwość przejścia do kolejnych punktów wytyczonej ścieżki i grać dalej. W sumie to mogę powiedzieć, że budujemy coś zupełnie nam niepotrzebnego i nijak jest to związane z samą tematyką rozgrywki (prócz zbierania owych elementów pozwalających nam budować).
Istnieją także poziomy specjalne w których trzeba będzie dla odmiany zmagać się z limitem czasowym. Łączenie ze sobą klocków powoduje tu przesuw całej planszy i jest to jedyna metoda by móc dotrzeć do wyjścia. Niekiedy jest to dosyć trudne zadanie. Inna wariacja to nieodnawialny zestaw kryształów, które trzeba odpowiednio usuwać by odblokować niektóre elementy planszy.
Ponadto znajdziemy tu różne urozmaicacze jak i też przeszkadzajki. Niektóre potrafią niszczyć większe połacie klocków, inne potrafią zakryć nam fragment planszy. Dodatkowo łączenie ze sobą więcej niż trzy jednakowe elementy pozwala wytworzyć specjalne przedmioty, które aktywowane potrafią wybuchać czy też niszczyć wszystko w pionie bądź poziomie co może być niezwykle użyteczne – i ich użycie będzie też wymagane na niektórych planszach.
OCENA: POZYTYWNA = 6/10
Dosyć przyjemna gra typu “match-3” w jaką miałem okazję zagrać. Ciekawym pomysłem jest połączenie ze sobą do 3 sąsiednich plansz gdzie najpierw na jednej musimy coś odblokować by móc przedostać się do kolejnej.
Łamigłówki mają wyważony poziom trudności i pomimo istniejącego limitu ruchów bardzo rzadko zdarzała mi się sytuacja, że musiałem coś raz jeszcze powtarzać. Prócz tych diabelnych leveli gdzie plansza przesuwa się wraz ze zniszczeniem obiektów – to potrafi dać w kość i tu trzeba się nieźle śpieszyć!
Gra udostępnia nam łącznie 160+60 czyli 220 poziomów do rozgryzienia co jest dosyć pokaźną liczbą. Choć w zasadzie cały czas gramy w jedno i to samo to jednak tytuł jest na tyle różnicowany a same levele na tyle odmienne, że nie czuć tu nudy i powtarzalności.
Mnie grało się przyjemnie tak więc polecam!
Screeny: