R175 = DIESELPUNK WARS = Recenzja sandboxowych walk

Dosyć ciekawy tytuł z fatalnie wykonanym sterowaniem pojazdami.

 

RECENZJA YOUTUBE:


 

=== NIECO O GRZE ===

  • STEAM = https://store.steampowered.com/app/952240/Dieselpunk_Wars/?curator_clanid=31951226
  • Data wydania = 13 maja 2021
  • Producent Image Power S.A., Roasted Games
  • Wydawca = Image Power S.A. PlayWay S.A., HeartBeat Games
  • Gatunek = Piaskownica, Budowanie, Fizyka, Destrukcja, Symulatory, Walka pojazdami, Czołgi, Wojna, Latanie, Morskie, Wyścigi z walką, Woksel, Steampunk, Jednoosobowe, Wojskowe, Otwarty świat, Wyścigowe, Okręty podwodne, Walka morska, Futurystyczne
  • Recenzje użytkowników = W większości pozytywne (60)
  • Multiplayer =  BRAK
  • Polska wersja językowa = JEST!
  • Regularna cena = 54 PLN
  • Wsparcie dla pada = BRAK
  • Gdzie kupić najtaniej? = https://gg.deals/game/dieselpunk-wars/

 

OCENA: POZYTYWNA = 6/10

Tytuł jest dosyć ciekawy (jeśli mowa o rozgrywce fabularnej) i wciągnął mnie na dłużej. W ciągu 2 dni w około 12h ukończyłem grę. Dosyć fajna gra, choć system sterowania pojazdem jest totalnie zagmatwany a fizyka jazdy pozostawia wiele do życzenia. Do tego należy dodać nieco upośledzony edytor pojazdów, totalnie głupie SI pojazdów przeciwników i problemy ze stabilizacją pojazdów latających oraz truności w celowaniu ponieważ konstrukcja pojazdu zasłania nasz celownik. Tyle minusów. Na plus należy zaliczyć przyjemną ścieżkę dźwiękową oraz ogólnie płynącą przyjemność z walki z wrogiem i odstrzeliwanie kolejnych elementów konstrukcji jego pojazdu. Edytor choć nieco upośledzony pozwala jednak na dosyć sprawne stworzenie zaplanowanego przez nas pojazdu.

Gra posiada kilka trybów rozgrywki takich jak misja fabularna, symulator walk grupowych (rozstawiamy wojska i obserwujemy wynik), tryb walki nieskończonej gdzie walczymy z kolejnymi falami wrogów czy też tryb kreatywny gdzie możemy tworzyć i testować dowolne pojazdy.

Grało mi się dosyć przyjemnie choć dosyć dużą bolączką było opracowanie takiej konstrukcji pojazdu latającego, która byłaby w miarę wyważona i nie przekręcała się na boki. Trudnością zaś było pokonywanie misji czasowych takich jak wyścigi ponieważ sterowanie pojazdem przy szybkich manewrach jest katorgą.

Słowem: dosyć fajna gra, choć wymaga dopracowania systemu sterowania ze strony twórców ponieważ obecny stan nieco niedomaga (i to szczególnie jest widać w czasie wyścigów). Pasowałoby wprowadzić także możliwość gry multiplayer (co autorzy deklarują się zaimplementować!) co znacznie podniosłoby możliwość powtórnej rozgrywki – gdyby zrobić z tego tytułu coś na wzór Robocrafta byłaby to ciekawa pozycja. Obecnie po przejściu trybu fabularnego nie widzę tu niczego co utrzymałoby mnie na dłużej przy tym tytule.


Screeny: