Taktyczna turówka, która wciągnie cię bez reszty 😉 |
=== NIECO O GRZE ===
Dark Bestiary to dzieło jednoosobowego rosyjskiego studia QD. Gra jest dosyć przemyślaną taktyczną turówką w której zadaniem gracza jest przebycie przygotowanej przez autora kampanii. Gra jest dosyć zmyślnie zaplanowana i niektóre poziomy czy też raczej przeciwnicy są nieco trudni do pokonania. Tytuł obecnie znajduje się w statusie Early Access.
- STEAM = https://store.steampowered.com/app/1020730/Dark_Bestiary/?curator_clanid=31951226
- WWW = https://darkbestiary.com/
- Data wydania = 26 lipca 2019
- Producent = QD
- Wydawca = QD
- Gatunek = Niezależne, RPG, Early Access, Brutalność, Turn-Based Combat
- Recenzje użytkowników = Pozytywne (38)
- Multiplayer = BRAK
- Karty = BRAK
- Polska wersja językowa = BRAK
- Regularna cena = 44 PLN
- Wsparcie dla pada = BRAK
- Więcej informacji = https://gg.deals/game/dark-bestiary/
== OPRAWA GRAFICZNA I DŹWIĘKOWA ===
Grafika to dopracowane 2D choć może w nieco zbyt ciemnych barwach. Postać, napotykane potwory czy też efekty graficzne są dopracowane i utrzymane w klimacie fantasy. Przeciwnicy są różnorodni, animowani i wyglądają ciekawie. Podobnie z wyglądem przedmiotów czy też budynków. Trzeba przyznać, iż nieźle się tu napracowano.
Warstwa dźwiękowa także na bogato. Napotykani przeciwnicy mają różne odgłosy wykonywanych czynności a w tle uświadczymy ciekawej ścieżki dźwiękowej.
=== ROZGRYWKA ===
Dark Bestiary to dosyć udany tytuł jeśli lubisz gry w których trzeba pomyśleć. Gra przeznaczona jest dla jednego gracza i naszym zadaniem jest przejść kilkadziesiąt misji pogrupowanych w kilka zestawów. Tytuł to taktyczna turówka w której musimy pokonać wszystkich obecnych na planszy przeciwników. Czasami level ma kilka poziomów więc wybijając dany poziom przechodzimy na kolejny. Kluczem do sukcesu jest właściwe dbanie o zdrowie naszej postaci oraz rozmyślne planowanie strategii walki.
Rozgrywka rozpoczyna się od wykreowania postaci – przy czym nasz wybór może opiewać pośród czterech typów walk: rycerz walczący w walce kontaktowej, mag walczący za pomocą różnorakich zaklęć, łowca oraz strzelec prowadzący potyczkę dystansową. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie by doposażyć naszego wojownika w broń miotaną i walczyć nim niczym łowca. Musimy doposażać naszego bohatera i stawiać czoło coraz silniejszym przeciwnikom.
Gra sama w sobie nie posiada tutoriala ale o nowościach będziemy informowani na bieżąco. Gra jest dosyć trudna lecz poziom trudności jest dosyć zbalansowany. A jeśli przegrywamy z trudniejszymi przeciwnikami to zawsze możemy sobie rozegrać misje bądź patrol zdobywając doświadczenie i wzmacniając naszą postać. Awans na kolejny poziom doświadczenia da nam możliwość rozdysponowania dodatkowych parametrów, które można przekuć na większą ilość zdrowia lub siłę itp. – co prowadzi do wzmocnienia naszej postaci.
Rozgrywkę rozpoczynamy od stworzenia swojej postaci. Może być to żołnierz, mag, strzelec lub łowca. Charakteryzują się tym, że mają nieco inne parametry i dla przykładu wojownik czy też żołnierz będzie walczyć wręcz zaś strzelec będą walczyć z przeciwnikami na odległość, ostrzeliwując ich. Każdy z nich używa nieco innego typu broni lecz i żołnierz może stać się strzelcem (przynajmniej ja tak grałem) aczkolwiek zdefiniowane parametry nieco inaczej się układają.
Jednostki z którymi walczymy mają pewne zdolności – ale są też wrażliwe na pewne typy ataków. Dla przykładu po kliknięciu na kruka i najechaniu w to miejsce widzimy, że on jest mało odporny na przebijanie. Jeśli będziemy stosować ciosy przebijające – to on będzie odnosić o 30% większe obrażenia. Nie można atakować na skos – dozwolony jest jedynie tak w pionie lub poziomie stykając się z tą jednostką (Oczywiście gdy mówimy o mieczu). Postać może też używać zaklęć – nieskończoną ilość razy lecz większość z nich ma pewien okres odnawiania się nim będzie można użyć go po raz kolejny. Fajne jest też to, że jeśli postać zdobywa nowe uzbrojenie to zmienia się jej wygląd.
Sercem gry jest miasto. Mamy tu cztery budynki, których można używać plus tablica ogłoszeń. W przypadku punkt handlowego możemy w nim handlować a także wejść na czarny rynek gdzie możemy zakupić unikalne przedmioty. Ich kolor ma znaczenie i świadczy o jego klasie. Najsłabsze mają kolor szary, potem jest zielony, niebieski, fioletowy i później unikalny – czyli pomarańczowy.
Naszą postać możemy wyposażyć w różne typy uzbrojenia czy też pancerza. Broń dzieli się na broń jednoręczną – miecz i tarczę bądź dwuręczną, kiedy niemożliwe staje się korzystanie z tarczy. I to też wiąże się z podstawowymi atakami postaci. Po zmianie na miecz dwuręczny dostępny stałby się dodatkowy cios – specjalne cięcie, które pozwala atakować jednocześnie dwóch przeciwników
Przedmioty jakie możemy zdobyć (lub zakupić) różnią się lekko między sobą. Mają także specjalny slot na magiczne kryształy. Mogą one zwiększać parametry jednostki czyli siłę, zręczność, inteligencję, zdrowie, obronę oraz odporność. Siła mówi nam jak dużo obrażeń zadamy walcząc bronią wręcz. Zręczność jest odpowiedzialna za to jak skuteczna jest broń z której prowadzimy ostrzał. Inteligencja jest zaś użyteczna dla maga – moc zaklęć. Trzeba dbać o ich balans w zależności od kategorii postaci jaką zdecydujemy się walczyć.
Możliwe jest także skorzystanie z kowala. W sklepie możemy nabyć schematy dzięki którym możemy później wytworzyć różne przedmioty. Może on także wzbogacić broń o ulepszenia w postaci dobijanych do broni gemów zwiększających parametry naszej postaci.
Przegrane potyczki nie są w tej grze problemem. Z takiej misji i tak zdobędziemy jakieś przedmioty plus nieco doświadczenia – a nasza postać będzie się wzmacniać i będzie coraz silniejsza. Postać posiada także gałąź odblokowywanych umiejętności co kosztuje nieco grosza ale za to pozwoli użyć różnych czarów w czasie potyczki.
Kolejną ważną opcją są Talenty. Są unikalnymi umiejętnościami, które znacząco mogą zmienić prowadzoną walkę. Dają nam możliwość wyboru różnorodnych bonusów jeśli chodzi o zastosowanie broni i zadawane obrażenia. W ten sposób możemy wybrać to co nas najbardziej interesuje i pomoże nam w walce.
Do rozegrania mamy kilka różnych trybów rozgrywki. Dosyć rozległa Kampania, proste jednokrotne misje patrolowe, tryb kampanii Nightmare oraz Adventure – są to już nieco bardziej zaawansowane potyczki. Trzeba tu dodać, iż potwory potrafią się niejako skalować do siły naszej postaci więc to też może być dla nas małe wyzwanie. Autor planuje też dodać tryb Areny, która ma być potyczką z Bossami.
OCENA: POZYTYWNA
Szczerze polecam ten tytuł – mnie się bardzo spodobał. Zobaczymy co jeszcze autor doda i jak ona się rozwinie. Najbardziej denerwującą rzeczą w grze jest konieczność wielokrotnego przechodzenia pomiędzy czarnym rynkiem a zwykłym sklepem gdzie możemy handlować by móc porównać ceny. Autor obiecał, że to zmieni. Problematyczny może być także brak samouczka. O wszystkim musimy się sami dowiadywać i dojdziemy do tego tocząc kolejne potyczki. Tutaj metodą prób i błędów będziemy dochodzić co jest czym i co daje zniszczenie danego składnika.
Gra posiada niezłą muzykę, niezłą grafikę i jest grywalna. Ciekawie rozwiązane są potyczki z przeciwnikami. Nie są ani za trudni ani za łatwi… no może są jednak nieco trudniejsi…
Poziom trudności jest wyrównany. Gra mi się spodobała i jak najbardziej mogę ją polecić. Spróbuj samemu.
I to co jest fajne w tej grze… Nie spodziewałem się, że tak mnie wciągnie. Gra na początku wyglądała na kolejną prostą turówkę. Ale okazało się, że tak nie jest. Poziom trudności jest nieco wysoki – ale nie na tyle, by nie dało się tego przejść – oczywiście kilka walk można też wtopić.