Ciekawa (i grywalna) polska zręcznościówka w której kierując jednym z dostępnych czołgów mamy okazję poczynić nieco zniszczenia! |
►STEAM = https://store.steampowered.com/app/1063990/Tank_Battle_Heroes/
►WWW = http://t-bull.com/
=== NIECO O GRZE ===
Tank Battle Heroes: Iron Warfare jest produktem polskiej firmy T-Bull zajmującej się głównie produkcją gier na urządzenia mobilne. Gra dostępna jest także za darmo na telefonach komórkowych jednak ma nieco zmieniony tytuł, mianowicie Tank Battle Heroes: Modern World of Shooting. Porównując wersję PC z komórką wyglądają ona identycznie jednak w przypadku telefonów namierzanie celów odbywa się w tym wypadku automatycznie. W wersji na PC możemy nieco więcej – np. strzelać przed wrogów.
- Data wydania = lipiec 2019
- Producent = T-Bull
- Wydawca = T-Bull
- Gatunek = Early Access, Akcja, Niezależne, Early Access, Tanks, War, World War II, Zręcznościowa
- Recenzje użytkowników = BRAK
- Multiplayer = JEST – w formie walk PvP
- Karty = BRAK
- Polska wersja językowa = BRAK
- Regularna cena = 35,99 PLN
- Wsparcie dla pada = JEST (można grać zarówno z użyciem myszki jak i też używając klawiatury+myszy)
- Więcej informacji = https://barter.vg/i/98329/?
== OPRAWA GRAFICZNA I DŹWIĘKOWA ===
Grafika to trójwymiarowe środowisko z zafiksowaną kamerą ustawioną pod kątem. Widzimy pole walki na którym mamy nieco przeciwników do pokonania i poruszamy się w obrębie budynków i częściowo możliwych do zniszczenia murów. Obiekty nie są nazbyt szczegółowe jednak całość zrobiona jest schludnie, czytelnie i co najważniejsze wygląda to dosyć fajnie.
Dźwiękowo… Powiem tak: utwór stanowiący ścieżkę dźwiękową odtwarzany w tle jest nawet ciekawy. Dynamiczny, podkreśla akcję i żywiołowość walk. Ale same dźwięki użyte w grze to istna tragedia. Nie chodzi o to, że są złe – złe jest ich zastosowanie. Silnik działa nazbyt głośno, wystrzały są stonowane i tego bym akurat nie ruszał – ale wszelkie odgłosy kolizji są po prostu zbyt głośne
=== ROZGRYWKA ===
Gra nie posiada żadnej fabuły – po rozpoczęciu gry lądujemy od razu w menu głównym. Rozgrywka to typowa zręcznościówka gdzie z użyciem posiadanego przez nas czołgu będziemy realizować kolejne stawiane przed nami misje polegające głównie na eksterminacji wrogów.
Gra dzieli się na dwie główne części – pierwsza to hangar zaś druga to właściwa gra w czasie której przejmujemy działanie nad naszym czołgiem i siejemy zniszczenie na polu bitwy.
W hangarze możemy zrealizować kilka czynności:
- wyprawić na misję pieszy oddział patrolowy (wybieramy misję i klikamy przycisk a po określonym czasie wracamy odebrać nagrodę w postaci pieniędzy lub sztabek złota).
- zakupić nowy i lepszy model czołgu.
- ulepszyć posiadaną jednostkę (system upgrade’ów).
- spróbować sił w starciach multiplayer (czy też organizowanych eventach polegających na współzawodniczeniu z innymi graczami).
- zaliczyć misje dzienne (np. przebywaj w grze X minut, zniszcz 20 wrogów, ulepsz czołg 2x itp.) pozyskując dzięki temu nieco pieniędzy.
- wybrać misję do realizacji.
= ODDZIAŁ PATROLOWY =
Oddział patrolowy o którym wspominałem to domena gier z telefonów komórkowych. Mamy możliwość wybrania jednej z kilku opcji różniącej się nagrodą do odebrania oraz rzecz jasna długością czasu do realizacji. Im wyższa nagroda tym dłuższy czas, jaki musimy poświęcić na zakończenie wybranej misji. i tak dla przykładu najkrótsza misja przyniesie mała ilość gotówki lecz zajmie tylko kwadrans. Najdłuższa – kilka godzin jednak przyniesie nam kilka sztabek złota pełniącego rolę specjalnej waluty.
= CZOŁGI =
Do naszej dyspozycji oddano kilka różnych jednostek, które będziemy mogli wykorzystywać w czasie misji. Różnią się one takimi parametrami jak siła rażenia, opancerzenie czy też dodatkowe uzbrojenie. Dodatkowo każdy z nich możemy nieco ulepszać wykupując do trzech poziomów upgrade. Nowsze modele pojazdów mają też dodatkowe uzbrojenie takie jak specjalne rakiety, system EMP dezaktywujący wrogie pojazdy czy też system aktywnej osłony. Do tego dochodzi dodatkowy karabinek automatyczny mieszczący się na wieży automatycznie ostrzeliwujący najbliższego nam wroga. Nawet po maksymalnym ulepszeniu naszego wyposażenia w pewnym momencie okazuje się jednak, że siła ognia nie jest już wystarczająca i nie będziemy w stanie ubić przeciwników w misjach z limitem czasowym. Wtedy to znak, iż należy uzbierać nieco pieniędzy i zakupić lepszy model czołgu. Są one niestety dosyć drogie i na niektóre z nich trzeba dosyć długo zbierać. Podobnie z ulepszeniami – każdy ich kolejny poziom jest znacznie droższy od poprzedniego i wymaga większego nakładu waluty.
= PIENIADZE =
Kluczowym obiektem w grze są pieniądze, które służą nam do wydatkowania na ulepszenia naszych pojazdów czy też zakup nowych jednostek. Brakujące pieniądze możemy pozyskać powtarzając zrealizowane uprzednio misje, uczestnicząc w eventach, podejmować się walk z innymi graczami (tryb PvP) czy też korzystając z możliwości wysyłania oddziałów lądowych pozyskać nieco kasy. Dodatkowo pewne bonusy możemy pozyskać za logowania do gry w kolejnych dniach. W porównaniu jednak do wersji gry na telefony komórkowe w wersji na PC nie ma tu ukrytych żadnych mikropłatności i możemy wielokroć powtarzać te same misje i ciułać środki.
= MULTIPLAYER =
Gra posiada także możliwość współzawodnictwa z innymi graczami. Polega to na walkach PvP z losowo dobieranymi przeciwnikami. Lądujemy na z góry zdefiniowanej planszy walcząc naprzeciw trzech innych graczy. W przeciwieństwie do zwykłych plansz tutaj wszystkie obecne elementy są niezniszczalne. Wygrywa ten, kto zachowa najwięcej zdrowia lub zniszczy wszystkich przeciwników (walki są ograniczone czasowo). W zależności od uzyskanej pozycji dostaniemy odpowiednia nagrodę pieniężną.
= MISJE =
Przechodząc do walki możemy wybrać kolejną ze 120 misji do realizacji. Mają one rosnący stopień trudności i jeśli już jakąś ukończymy – zyskamy dostęp do następnej w kolejce a także możemy później ją wykonywać ponownie – pozyskując pieniądze i doświadczenie. Ilość powtórzeń jest dowolna. Proponuję znaleźć sobie jakąś prostą szybką i dającą więcej pieniędzy jako zarobek – i na niej farmić kasiorkę. Dalsze misje to bardziej wytrzymali przeciwnicy tak więc musimy ulepszać swój pojazd a jeśli okaże się, że moc zainstalowanego działa już nie wystarcza – zakupić lepszy model czołgu. Ilość pozyskanych w wyniku ukończenia misji pieniędzy możemy zwiększyć wykonując zadania dodatkowe takie jak np. zebranie symbolu gwiazdy leżącego gdzieś na planszy czy też – co jest dosyć trudne – nie odnosząc żadnych obrażeń w czasie potyczki.
Gra ma jakiś dziwny błąd i nie da się wybierać co niektórych już zaliczonych misji (choć da się je przechodzić jedna za drugą – trzeba wybrać poprzednią, działającą).
OCENA: POZYTYWNA = 5/10
Gra jest dosyć ciekawa i chwilę w nią pograłem przechodząc kolejne poziomy i ulepszając przy okazji swoje maszyny. Graficznie jest ok, grywalność jest… lecz warstwa dźwiękowa woła o pomstę do nieba. Brak możliwości definicji głośności jej składowych powoduje, iż mamy tu wiecznie głośno pracujący silnik oraz odgłosy kolizji przypominające ścierający się metal. Zgłosiłem ten problem twórcom gry i obiecali go poprawić.
Plansze są także niestety powtarzalne więc z czasem niekiedy zaczniemy trafiać na już napotykane układy. Jest ich nieco zbyt mało i przydałoby się by dodano więcej różnorodności jeśli chodzi o ich planowanie.
Reasumując – gra jest jak najbardziej grywalna i warta ogrania jednak warstwa dźwiękowa musi być najpierw przez twórców naprawiona gdyż jest nazbyt głośna co przeszkadza w czasie gry.
+++ PLUSY +++
- Niezła ścieżka dźwiękowa (niestety tylko jeden utwór)
- Nawet ciekawa oprawa graficzna
- Grywalna i nieco trudna
— MINUSY —
- Dźwięk! Wszystko się na siebie nakłada powodując, iż słyszymy jeden wielki zgrzyt metalu. Silnik, wystrzały, odgłosy kolozji – jedna wielka kakofonia dźwięków.
- Brak możliwości regulacji głośności dźwięków czy też muzyki
- Powtarzalne plansze na których toczy się rozgrywka
- Na białym tle (zimowa plansza) łatwo jest w ferworze walki zgubić kursor
Screeny:
RECENZJA: