R61 == PEPPER’S PUZZLES == Recenzja wyjątkowo dopracowanych nonogramów!

Nonogramy! Starcie z kolejnym tytułem w tym temacie!

 

►STEAM = https://store.steampowered.com/app/642650/Peppers_Puzzles/

►WWW = http://pixelfromhell.com/


 

=== NIECO O GRZE ===

Pepper’s Puzzles to kolejna gra w temacie nonogramów z którą się spotykam. Stworzona przez jedną osobę – Emanuele Franceschini, stojącego za takimi tytułami jak Jigoku Kisetsukan czy JPixel. Wrażenia z gry mam jak najlepsze – jest to dopracowany produkt nad którym można spokojnie się pochylić. Jeśli lubisz gry logiczne (a szczególnie jeśli zauważysz tą grę na wyprzedaży) – śmiało kupuj!

 

  • Data wydania = 08 sierpnia 2017
  • Producent Emad
  • Wydawca = Emad
  • Gatunek = Niezależne, Rekreacyjne, Relaxing, Logiczne, Edytor poziomów
  • Recenzje użytkowników = Pozytywne (33)
  • Multiplayer =  BRAK
  • Karty = BRAK
  • Polska wersja językowa = BRAK
  • Regularna cena = 25,49 PLN
  • Wsparcie dla pada = JEST!
  • Więcej informacji https://barter.vg/i/38296/?

 

== OPRAWA GRAFICZNA I DŹWIĘKOWA ===

Gra posiada bardzo przyjemną w odbiorze oprawę graficzną. Wszystko jest czytelne i dopracowane. Kolory są stonowane i dobrze dobrane. Sam wygląd pola gry także pozwala na szybkie wypełnianie zadania.

Dźwiękowo także nie ma tu niczego do zarzucenia. Akcje gracza takie jak zaznaczanie, odznaczanie pól standardowo reprezentowane są kliknięciami zaś na uwagę zasługuje ciekawa ścieżka muzyczna. Słuchało się jej bardzo przyjemnie – nie przeszkadza w rozgrywce jak i też nie razi po dłuższym czasie.


=== ROZGRYWKA ===

Naszym zadaniem jest oczywiście rozwiązywanie nonogramów o różnym poziomie trudności. Od prostych po nieco trudniejsze. Gra podzielona jest na trzy odrębne od siebie części w postaci standardowych puzzli, mozaiki oraz próby czasowej.

= PUZZLE =

Pierwsza to standardowe rozwiązywanie puzzli gdzie o ile zmieścimy się w zadanym limicie czasowym otrzymamy nieco lepszą ocenę. Są one pogrupowane w pewne paczki o rosnącym poziomie trudności. Mamy tu proste nonogramy od 5×5 pól po nieco większe – przy czym kolejne zestawy mają większe i trudniejsze poziomy.

= MOZAIKA=

Druga zaoferowana nam część gry to rozwiązywanie mozaiki. Do skompletowania mamy tu kilkadziesiąt mniejszych poziomów, zwykle po około 10×10 pól a ich rozwiązanie odsłania kolejny fragment pełnego obrazu. Co ciekawsze rozwiązywane zagadki to tak naprawdę mniejsze elementy tego dużego obrazu. W większości przypadków są dosyć proste i co przyjemniejsze na niektórych zagadkach cześć pól na których nie mogą występować wypełnione kwadraty jest już wstępnie oznaczona. Po rozwiązaniu wszystkich, przy czym nie musimy ich rozwiązywać jednego po drugim – sami możemy wybrać kolejny poziom i jednocześnie sugerować się zawartością na podstawie wyglądu okolicznych już rozwiązanych pól – uzyskamy dostęp do kolejnej mozaiki będącej następnym zbiorem pomniejszych puzzli.

= PRÓBA CZASOWA =

Trzeci typ rozgrywki to ściganie się z czasem – dostępne mamy tu losowo generowane poziomy, gdzie kilka następujących po sobie zagadek (coraz trudniejszych) musimy rozwiązać w zadanym czasie. Im więcej czasu zaoszczędzimy tym wyższa będzie nasza końcowa ocena.

= WARSZTAT STEAM =

Gra posiada także dostęp do warsztatu gdzie możemy pobrać do rozwiązania nonogramy stworzone przez innych graczy czy też stworzyć je samemu. Do wyboru jest ich dosyć pokaźna liczba i możemy je sortować według różnych parametrów.

= EDYTOR PLANSZ =

Bardzo ciekawie prezentuje się sam edytor. Najciekawsze jest w nim to, iż możemy załadować tu obrazek o maksymalnych rozmiarach 40×30 pikseli i na jego podstawie stworzyć swoje własne puzzle do rozwiązania. Tworzenie puzzli składa się niejako z trzech etapów. Najpierw możemy stworzyć kolorowy obrazek jaki jest pokazywany po rozwiązaniu całego nonogramu. Później właściwy etap polegający na zaznaczaniu, które z pól mają być zapełnione – tworząc właściwy wzór do rozwiązania. Po tym mamy możliwość wciśnięcia przycisku testowania dzięki czemu stworzona przez nas zagadka zostanie przetestowana czy można ją rozwiązać za pomocą dedukcji – by nie trzeba było zgadywać położenia pól. Jeśli stworzona przez nas zagadka nie spełnia tego wymogu gra pokaże nam wątpliwe kwadraty. Możemy następnie poprawić nasz układ czy też zdecydować się na jego pozostawienie w obecnej formie. Całość jest wyjątkowo dopracowana i posiada narzędzia do wypełniania pól czy też przesuwania całego układu jeśli chcielibyśmy jednak coś więcej poprawić.


OCENA: POZYTYWNA

Ogółem gra bardzo mi się spodobała i jeśli zestawić ją z innymi nonogramami z jakimi miałem okazję się zetrzeć to pod względem wykonania oraz ogółem przyjemności z prowadzonej rozgrywki śmiało mogę umieścić ten tytuł na równi z Picrastination czy też Touch Pro (czyli tak na drugiej pozycji). Ta gra jest jednak jedną z najlepiej wykonanych z jakimi dotąd się spotykam. Niekwestionowanym liderem w grze z nonogramami nadal pozostaje dla mnie Nonograms.

Co jest ciekawego w tej grze? Przede wszystkim jakość wykonania i dopracowanie samego tytułu. Rozgrywka przebiega bez żadnych kłopotów – mamy tu oznaczanie wiersza czy też kolumny na wysokości których się aktualnie znajdujemy, czytelną planszę czy też możliwość włączenia podpowiedzi. Czym są podpowiedzi? Oznaczają innym kolorem wiersze bądź kolumny w których to można na drodze dedukcji oznaczyć miejsca w których na pewno znajdują się wypełnione pola czy też możemy oznaczyć miejsca w których nie możne ich być. To pomoże ułożyć resztę pól czy też naprowadzi nas na kolejne miejsca prowadzące do rozwiązania całej zagadki.

 

+++ PLUSY +++

  • ładna (i przede wszystkim czytelna!) oprawa graficzna.
  • świetna ścieżka muzyczna.
  • możliwość tworzenia własnych nonogramów.
  • warsztat Steam dający dostęp do całej masy puzzli utworzonych przez innych graczy.
  • doskonały stosunek ceny do zawartości (szczególnie przy wyprzedażach!).

 

— MINUSY —

  • w trybie podpowiedzi kolor rozwiązanych już pól (jasno-szary) nieco się zlewa z kolorem podpowiedzi (jasno-niebieski) co wprowadza u gracza lekką konsternację – to już było rozwiązane czy jeszcze nie?
  • przydałaby się możliwość zapisywania stanu gry by nie zaczynać za każdym razem poziomu na nowo.

 


Screeny:


RECENZJA: