RimWorld z widzami zakończony…?
Czas na Factorio z widzami! Tym razem aktywna gra wspólnie w multiplayerze.
START ROZGRYWKI: sobota / niedziela godz. 12:00.
CZAS TRWANIA (planowany): 12:00-20:00
Poprzedni stream z widzami gdzie ogrywaliśmy Factorio przypadł Wam bardzo do gustu. Pytaliście kiedy kolejny – oto i odpowiedź – już za chwilę!
Co przygotowałem Wam tym razem?
- Pomysł z której startowałem z zamierzeniami to użycie modów Angel.
- Jak się okazało doszło do tego nieco zależności wplątując tu także mody autorstwa Bob’a
- Dorzuciłem także nieco dopracowanej i dopieszczonej przez samych graczy grafiki w wyższej jakości niż ta oferowana przez twórców więc tym razem będzie też na czym oko zawiesić i plansza gry powinna także nieco zyskać na atrakcyjności (co niestety podbije nieco wymagania sprzętowe)
- Dołączyłem także kilka modów ułatwiających samą rozgrywkę (ale tylko wizualnie – bez ułatwień)
- Założeniem jest tym razem, iż nie będziemy używać robotów logistycznych do transportu powietrznego.
- Będziemy natomiast mogli używać robotów naprawczych / budowniczych.
- Zastanawiałem się nad dodaniem nieco silniejszych wieżyczek do obrony jednak z tego koniec końców zrezygnowałem (nie może być wszak nazbyt łatwo!).
- Poniżej macie zestawienie modów wraz z krótką charakterystyką, który do czego służy.
Wymagania co do samej rozgrywki:
- Gramy wspólnie by się dobrze bawić – proszę więc zachowywać się z kulturą względem innych
- Będą grać z nami także małoletni – proszę pilnować się co do używanego słownictwa. O ile “drapichrustów” kłócących się pomiędzy sobą o pierdoły jestem w stanie bez problemu znieść o tyle osobników używających słów wulgarnych / obelżywych najpierw upomnimy a następnie pożegnamy jeśli to nie pomoże.
- Nie każdy kto będzie z nami grać będzie dobrze znać tą grę (mody wprowadzają nieco zamieszania i utrudniają rozgrywkę) i czasami będzie nam mieszać (bez złych zamiarów) w logistyce czy przepływie towarów psując co nieco. Po najechaniu na takie obiekty będzie widać ich ostatniego użytkownika. Takim osobom trzeba będzie pomóc i wytłumaczyć jak konkretnie działa dana rzecz. Z czasem się nauczą. W poprzedniej serii mieliśmy takie przypadki i pod koniec rozgrywki takie osoby radziły już sobie samodzielnie całkiem nieźle.
- Ponieważ nie zawsze ktoś będzie ci w stanie od razu pomóc nie obrażaj się o to – spokojnie poczekaj i upomnij się najwyżej co jakiś czas. W końcu ktoś udzieli ci rady co jak i gdzie.
- Proszę nie stosować wycieczek osobistych i nie atakować jeden drugiego (Saron i tak w końcu wejdzie mi pod gąsienice w czołgu!) a już bezwzględnie nie należy zabierać czyichś przedmiotów po jego śmierci.
- Gramy razem i choć wszystkie przedmioty w grze są tak naprawdę wspólne to prosiłbym by mieć poszanowanie dla czyichś rzeczy, które ktoś sobie zgromadził w jakiejś skrzyni – jeśli coś ci jest stamtąd potrzebne – zapytaj grzecznie właściciela – a jeśli odmówi, poproś kogoś innego – z pewnością pomożemy ci utworzyć rzecz której potrzebujesz.
- Nie mam wymagań co do tego byś posiadał oryginalną wersję gry – jestem świadom tego, że część będzie potencjalnie grać na piracie. Jednak w takim wypadku to ty musisz kombinować co do wersji gry i wymaganych zależności.
Mody do ściągnięcia (rozmiar: 557 MB):
https://hakimodo.pl/INNE/INNE/factorio/2018-04-13/mods.7z
— 2018-04-22 – Aktualizacja – dogranie modów Facotrissimo2:
https://hakimodo.pl/INNE/INNE/factorio/2018-04-13/mod3.7z
https://hakimodo.pl/INNE/INNE/factorio/2018-04-13/mod3.7z
— 2018-04-29 – Aktualizacja modów do nowszej wersji: (6 MB)
https://hakimodo.pl/INNE/INNE/factorio/2018-04-13/mods_2018-04-29.7z
Funkcjonalność modów dla dociekliwych (pokrótce):
- 521 KB angelsaddons-oresilos_0.4.0
- dedykowany silos do przechowywania rudy dodanej przez mody Angels Refining
- 12,6 MB angelsaddons-petrotrain_0.3.2
- tematyczny wygląd wagonów (1x lokomotywa, 2x wagon na płyn)
- 99,1 KB angelsaddons-pressuretanks_0.3.0
- zbiornik ciśnieniowe mieszczący 35k płynów
- 416 KB angelsaddons-warehouses_0.3.0
- składy (zbliżone do skrzyń żądających / pasywnych / aktywnych)
- 34,3 MB angelsindustries_0.1.0
- mod dodający elementy przemysłowe (obecnie w fazie rozwoju, wprowadza jedynie logistykę)
- 15 MB angelsinfiniteores_0.7.3
- dodaje niewyczerpane złoża (które jednakże też mogą mieć swoje wymagania do spełnienia by z nich korzystać). Od razu wyjaśnię, że nie każde z dostępnych złóż, które napotkamy na mapie jest nieskończone. Występują rzadko i takie było moje zamierzenie w tym zakresie by nieco ułatwić ale nie robić gry nazbyt łatwej.
- 12,5 MB angelspetrochem_0.7.8
- zmienia gospodarkę gazu i ropy – dodaje złoża gazu,
- 35,2 MB angelsrefining_0.9.10
- nieco utrudnia grę ponieważ przed wytopieniem surowca najpierw trzeba go przetworzyć (np. oddzielić – wykopiemy surowiec ze złoża, rozdrabniarka da nam 2 surowce np. rudę żelaza i coś jeszcze) – przykład: https://imgur.com/r/factorio/pRYew
- 17,9 MB angelssmelting_0.4.3
- dodaje technologie oraz maszyny by efektywniej przetwarzać i wytapiać rudę
- 745 KB Bottleneck_0.9.1
- wizualnie pokazuje czy dany budynek pracuje czy też stoi i niczego nie robi (zielone kółko = pracuje, czerwone = brak surowca, żółte = nie można rozładować budynku z wytworzonego produktu) – ułatwia szybkie ustalenie czemu produkcja stoi
- 106 KB Clowns-Locale_1.0.2
- uspójnia nazewnictwo elementów wprowadzonych przez mody
- 48,5 KB Epic-Artillery-Sounds_1.0.0
- nieco zmienia dźwięk artylerii
- 8,75 MB ShinyAngelGFX_0.16.7
- koloruje budynki wprowadzone przez mody Angel w zależności od ich poziomu
- 48,5 KB Squeak Through_1.2.2
- umożliwia naszej postaci przechodzenie w miejscach gdzie zwykle nie można się było przecisnąć pomiędzy budynkami i trzeba było biegać naokoło.
- 52,9 KB upgrade-planner_1.5.3
- pozwala zaplanować ulepszenie danego przedmiotu/budynku bez konieczności jego uprzedniego demontażu
- 90,9 MB alien-biomes_0.3.8.zip
- dodaje nieco świeżości i różnorodności dorzucając nowy wygląd tła, drzew oraz motywów dekoracyjnych
- 147 MB alien-biomes-hr-terrain_0.3.1.zip
- jak wyżej lecz używając tekstur lepszej jakości
- 144 KB angelsaddons-newlocales_0.1.36.zip
- wprowadza tłumaczenia (w tym na polski) nazewnictwa modów Angel
- 14,9 MB angelsbioprocessing_0.5.6.zip
- możliwość odzysku i przetwarzania odpadów
- 152 KB bobenemies_0.16.0.zip
- dodaje kilku nieco trudniejszych przeciwników
- 114 KB bobinserters_0.16.8.zip
- zwiększa funkcjonalność podajników które dzięki temu mogą pobierać i przekładać towary na różne pola a nie tylko przód tył jak to ma miejsce w zwykłej wersji.
- 6,51 MB boblibrary_0.16.5.zip
- zestaw funkcji używanych przez mody Bob-a.
- 275 KB boblocale_0.16.6.zip
- tłumaczenie modów boba na inne języki
- 14,5 MB boblogistics_0.16.22.zip
- rozwiązania logistyczne do modów Bob-a.
- 95,7 KB bobores_0.16.2.zip
- dodaje nieco nowych typów złóż rud
- 1,02 MB bobplates_0.16.3.zip
- zmiana ścieżki przetwarzania rud do płyt oraz dalszych produktów
- 110 KB bobgreenhouse_0.16.0.zip
- dodaje możliwość stworzenia ogrodów, które pomagają usprawnić pozyskiwanie drewna
- 87,4 KB bobrevamp_0.16.2.zip
- nieco przebudowuje technologię oraz przepisy modów Bob-a
- 983 KB bobwarfare_0.16.6.zip
- dorzuca trochę wojskowego wyposażenia
- 4,16 KB camera-admin_1.0.7.zip
- włącza możliwość ustanowienia kamery podglądu (komenda “/admin-eye”)
- 3,09 MB Clowns-Extended-Minerals_1.0.7.zip
- zwiększa ilość dostępnych rud w modach Boba i Angels
- 821 KB Clowns-Processing_1.2.6.zip
- dodaje możliwość przetwarzania surowców
- 1,05 KB DeathNotice_0.16.0.zip
- Po śmierci gracza na mapie pojawi się oznaczenie tego miejsca – ułatwi wyszukiwanie swoich przedmiotów
- 19,3 KB even-distribution_0.2.8.zip
- trzymając CTRL i przesuwając myszką celem załadowania surowca do budynku przetwarzającego podzieli tą ilość równo pomiędzy wszystkie zaznaczone budynki (zwykle dzieliło połówkami – 20/10/5 itp.)
- 2,02 KB far-reach_0.0.7.zip
- pozwala zwiększyć zasięg w jakim może działać gracz
- 1,02 MB helmod_0.78.zip
- planer – pozwala oszacować koszta w przypadku budowy określonych budynków itp.
- 74,7 KB Laser_Beam_Turrets_0.2.0.zip
- strzelające lasery będą wyświetlać wiązkę biegnącą do celu.
- 9,88 MB Map Ping_1.0.4.zip
- pozwala przekazać innym graczom jakieś miejsce na mapie
- 2,76 KB mod-list.json
- plik wewnętrzny gry (lista modów)
- 8,15 KB mod-settings.dat
- plik wewnętrzny gry (ustawienia modów)
- 53,4 KB rso-mod_3.5.14.zip
- optymalizuje rozłożenie surowców na mapie świata
- 42,3 MB ShinyBobGFX_0.16.19.zip
- upiększenie wyglądu rzeczy wprowadzonych przez mody Boba
- 8,70 KB ShinyIcons_0.16.17.zip
- sortuje oraz układa przepisy w menu dla zwiększenia ich czytelności
- 1,02 MB textplates_0.3.3.zip
- pozwala umieszczać napisy na mapie gry (tylko bez bezeceństw mi tu! XD)
- 93,8 MB WaiTex_Full_1.3.4.zip
- upiększenie tekstur podstawowych elementów gry
- 21,02 KB what-is-it-really-used-for_1.3.4.zip
- wyświetla składniki danego produktu oraz jego zastosowanie
Użyta wersja gry (aktualna na dzień rozpoczęcia)
Sposób wgrania modów:
- Użyta przeze mnie wersja to aktualna na dziś 0.16.36 (build 36253). Zablokuję ją by się przypadkiem nie zaktualizowała bo mogłoby rozsypać zależności gra/modyfikacje.
- Zaktualizuj grę
- Uruchom ją by pozakładała właściwe katalogi w profilu użytkownika
(w moim przypadku jest to “C:\Users\TATA\AppData\Roaming\Factorio\”) - Wyłącz ją by nie blokowała plików i nie dokonywała zmian w konfiguracji
- Jeśli masz już jakieś modyfikacje w katalogu “mods” zabezpiecz je we własnym zakresie i w tym wypadku i usuń jego zawartość.
- Jeśli masz czystą wersję gry – rozpakuj gdzieś zawartość wyżej wymienionego archiwum 7zip (spakowane za pomocą darmowego i otwartoźródłowego 7zip, do ściągnięcia tutaj: https://www.7-zip.org/)
- zawartość katalogu “mods” przegraj do wymienionego w punkcie trzecim katalogu.
Otrzymasz wtedy taki układ plików (kliknij by powiększyć):
- UWAGA – wersje “pożyczone z internetu” w przeciwieństwie do wersji Steam różnią się nieco lokalizacją gdzie należy wgrać modyfikacje. W tym wypadku trzeba wejść do katalogu “mods” w miejscu gdzie przechowywane są pliki gry i wrzucić zawartość do niego – powinno to wyglądać identycznie jak w przypadku steam.
- Uruchom grę – pierwsze ładowanie może trwać dosyć długo. Jeśli po uruchomieniu gry i kliknięciu na “Modyfikacje” widzisz tylko jeden wpis – to oznacza, że nie wgrałeś modyfikacji we właściwe miejsce.
- Dołączyć do mojego serwera będziesz mógł wykonując następujące kroki:
- Z głównego menu wybierz: Graj -> Gra wieloosobowa -> Podłącz do serwera
- W pole jakie się pojawi wpisz “hakimodo.pl” (bez cudzysłowia) i kliknij na przycisk “Połącz”.
- Powinno cię połączyć. Jako nazwy swojej postaci najlepiej byś użył nicku z YT (aczkolwiek jak ci wygodniej).
- Zapyta o hasło do serwera? Odezwij się po nie do mnie na Steam (https://steamcommunity.com/id/hakimodo/) lub Discord (https://discord.gg/6eyqE8d).
- Z głównego menu wybierz: Graj -> Gra wieloosobowa -> Podłącz do serwera
Serwer Teamspeak
Adres serwera TeamSpeak: heartgames.pl
Pokój numer 7 (na dole – ze śmieszkową nazwą “HAKIMODO – coś-tam” ustawioną przez Sarona) – wymagane hasło to “factorio”.
Przetwarzanie rud Angels – infografiki
Przetwarzanie rud wprowadzone przez mody Angels. (źródło: https://imgur.com/r/factorio/pRYew)
Legenda:
Pierwsze możliwości przetwarzania (level 0).
Skruszone rudy można przetapiać bezpośrednio w piecach hutniczych (iron – żelazo, copper – miedź, lead – ołów, tin – cyna).
Sortowanie pokruszonej rudy (Level 1)
Pewien poziom sortowania jest niezbędny by wyodrębnić kwarc (do szkła (glass) oraz silikonu) a także niklu.
Sortowanie kawałków (level 2)
Sortowanie kryształów (Level 3)
Sortowanie oczyszczonych kryształów (Level 4).
Końcowy etap przetwarzania jest niezbędny by pozyskać rudę wolframu (tungsten).
Łączne sortowanie skruszonych rud
Łącząc skruszone rudy w sortowniku można wytworzyć każdy z metali bez żużlu (slag) lub innych produktów.
ERRATA: Receptura cyny i ołowiu jest wycofana (dopisek autora)
Łączne sortowanie odłamków.
Sortownia w wersji MK2 z użyciem brązowego katalizatora jest niezbędna by łączyć różnorodne odłamki w rudy złoża wyższego rzędu.
Łączne sortowanie kryształów oraz oczyszczonych kryształów.
Gospodarka odpadami.
Końcowy przepływ pokazujący w jaki sposób zarządzać odpadami.
Filtry ceramiczne w porównaniu do węglowych zmieniają proporcje swoich przepisów czyniąc wykres bardziej skomplikowanym.
Jeśli chodzi o to, że woda mineralizowana może być użyta jedynie poprzez łączenie jej z zawiesiną kryształów by tworzyć szlam mineralny lub “rozsadnik” gemów (nie pokazano na wykresie). Gęstwę krystaliczną (crystal slurry) można utworzyć jedynie z geod, których jedynym stałym źródłem jest śladowa flotacja produkująca jedynie najmniej efektywne czerwone oraz niebieskie geody. (By pozyskać więcej geod musisz wydobywać kamienie skalne zamiast dekonstruować za pomocą robotów).
Ponadto szlam mineralny (mineral sludge) może być także bezpośrednio krystalizowany w różne kombinacje niewielkich ilości rud metali (nie jest to pokazane na żadnym z tych wykresów ponieważ proces ten jest na tyle prosty, iż można to odczytać z GUI bezpośrednio w grze).
Zapowiedź: