STARWARD ROGUE + AUGMENTED DLC == Dodatek do zręcznościówki autorstwa Arcen Games

Szukasz dobrej zręcznościówki?
Spróbuj STARWARD ROGUE!
Dużo zabawy, wielu przeciwników a to wszystko opakowane w proceduralny generator leveli.

Starward Rogue - AuGMENTED DLC_001

►STEAM (DLC) = http://store.steampowered.com/app/767650/Starward_Rogue_AuGMENTED/
►STEAM (podstawka gry) = http://store.steampowered.com/app/410820/Starward_Rogue/


001

=== WSTĘP ===

Opisywany tu dodatek DLC jest uzupełnieniem tytułu jakim jest STARWARD ROGUE – gra autorstwa Arcen Games. Podstawka gry została wydana 22 stycznia 2016 roku. DLC dodaje nieco treści do samej gry – ale o tym nieco później 🙂

 

  • Data wydania DLC: 24 stycznia 2018
  • Producent: Arcen Games
  • Tagi: Akcja, Przygodowe, RPG, Niezależne, Rogue-lite, Twin Stick Shooter, Rogue-like, Wysoki poziom trudności, Bullet Hell, Sci-fi, Shoot ‘Em Up, Top-Down Shooter, Mechs, Colorful, Arcade, Moddable, Controller, Dungeon Crawler, Great Soundtrack
  • Recenzje użytkowników: —— (–)
  • Multiplayer: Brak
  • Polska wersja językowa: Brak
  • Regularna cena: 25,49 PLN
  • Najniższa odnotowana cena: ITAD
  • Bundle? – https://barter.vg/i/59034/

002

== GRAFIKA I MUZYKA ==

Graficznie i dźwiękowo nie można tej grze niczego zarzucić – wykonana jest ze starannością. Pojazdy oraz otoczenie są dopracowane. Masa różnych mechów, broni ulepszeń oraz różnorodność pocisków. Na ekranie w czasie potyczki widzimy ogrom latających pocisków i przeciwników a jednak nie dostajemy oczopląsu. Ścieżka dźwiękowa jest wyjątkowo dopracowana i wpada w ucho. Udźwiękowienie wykonywanych akcji także stoi na wysokim poziomie.


 

 

003

== ROZGRYWKA ==

Sama gra jest zarazem prosta oraz trudna. Grałem w nią z dzieciakiem i obu nam się wyjątkowo podobała. Należy jednak ustawić pod siebie poziom trudności ponieważ przy nazbyt niskim gra staje się jednak zbyt łatwa co nieco popsuje twoje wrażenia. Sama podstawka nie jest droga i była już dołączana do bundle, dla przykładu Humble Monthly z sierpnia 2016 czy też Chaos Bundle (Fanatical) tak więc możesz na nią polować taniej – zwykła cena to nieco ponad 40 złotych.

Każdy z robotów którymi przyjdzie ci grać posiada inne uzbrojenie a tym samym trzeba zagrać nim kilka razy by wczuć się w jego mechanikę i rozpoznać słabe oraz dobre punkty. W czasie każdej gry będziesz mieć za zadanie dotrzeć do końcowego poziomu a na nim pokonać głównego bossa. Po drodze zbieramy kredyty i za odpowiednią sumę w napotykanych sklepach możemy zakupić coraz lepsze wyposażenie oraz udoskonalić swojego mecha.

Gra posiada pięć poziomów trudności. Proponuję nie grać na najniższym – zepsujecie sobie nieco zabawę.

 

005

 

== UZBROJENIE ==

Roboty którymi dane nam będzie sterować mają określoną ilość życia (HP) oraz inną broń. Każda z maszyn posiada broń główną oraz alternatywną. Pierwsza z nich ma nieograniczoną ilość amunicji zaś druga (uruchamiana prawym przyciskiem myszki) korzysta z zasobów energii, które możemy z czasem znacznie powiększyć. Dodatkowo dysponuje wyrzutnią rakiet, które są niezbędne do tego by zniszczyć porozrzucane w niektórych miejscach klocki niewrażliwe na broń konwencjonalną. Należy przy tym wypatrywać migających klocków gdyż za ich zniszczenie otrzymamy odłamki gdzie za zebranych sześć sztuk otrzymamy +1 punkt życia. Prócz tego co jakiś czas możemy odnaleźć inne odmiany każdej z opisywanej broni i wyposażenia tak więc do nas należeć będzie której z broni czy też ekwipunku chcemy używać.

 

004

== HP (ŻYCIE) ==

Robot posiada pewną ilość życia które możemy także chronić za pomocą regenerowalnej tarczy (nie uzupełnia się samoczynnie a po zebraniu punktów energii). Wtedy pierwsze odniesione obrażenia ściągną nam osłony zamiast życia. Co do życia to możemy je odnowić za pomocą symboli leczenia które wypadają z pokonanych wrogów czy też po zniszczeniu niektórych klocków obecnych na planszy. Ilość punktów HP możemy zwiększyć zbierając wspomniane odłamki (Healt Shards) czy też kupując / znajdując odpowiednie ulepszenia.

 

006

== KREDYTY, KLUCZE, XP ==

Kredyty. Wraz z przemierzaniem kolejnych lokacji znajdziemy co jakiś czas kredyty porozrzucane po planszy. Można je wydać w sklepach, które napotkasz co jakiś czas. Warto tu przemyśleć zakup ponieważ niektóre bronie mają naprawdę dużą siłę rażenia czy też dobrze pasują do obecnie użytkowanego mecha. Prócz samych broni i ulepszeń możesz także napotkać na “efekty”, które odmienią samą rozgrywkę (np. odzyskiwanie punktów życia czy energii za zniszczonych przeciwników, możliwość przechodzenia przez przeszkody czy też nielimitowana ilość kluczy). Kupuj więc z głową. Warto też wspomnieć, iż można napotkać sklepy w których za przedmioty zapłacimy własnym zdrowiem – należy przemyśleć takie zakupy ponieważ co prawda są to zwykle atrakcyjne przedmioty jednak nie zawsze opłaca się je brać. Ilość punktów życia ciężko jest później odbudować więc to niejako loteria decydując się na taki zakup.

Klucze. Przemieszczając się po napotykanych pokojach co jakiś czas napotkasz klucze (KEY), które są niezbędne by otworzyć niektóre z pokoi (sklepy) czy też kontenery zawierające różne przydatne przedmioty. Klucze nie są niezbędne by zakończyć dany poziom jednak warto je mieć ponieważ  pozwalają czasami znaleźć jakiś rarytas.

 

008

XP. Za każdego zniszczonego przeciwnika nasz mech pozyskuje pewną ilość doświadczenia (można je także dokupić w sklepach poświęcając gotówkę). Wraz z uzupełnieniem paska doświadczenia pozyskamy nowy poziom. Wtedy też stanie przed nami wybór trzech opcji a do nas będzie należeć decyzja, które z oferowanych ulepszeń pobrać. Wybieraj mądrze!

 

011

== PRZECIWNICY ==

Staniemy twarzą twarz z wieloma przeciwnikami – tymi małymi i tymi większymi. Każdy z nich posiada różnorodne uzbrojenie tak więc z czasem zaczniesz ich kojarzyć i stosować odpowiednią taktykę walki. Jest ich naprawdę dużo i trzeba mieć się na baczności gdyż niektórzy potrafią naprawdę mocno ugryźć. Szczególnie należy się wystrzegać pocisków potrafiących przelatywać przez przeszkody. Musisz także nauczyć się omijać większość z nich. Te, które potrafią cię ścigać rozpoznasz nader szybko…

 

007

== BOSSOWIE + MINI-BOSSOWIE ==

Co jakiś czas napotkasz specjalne poziomy w których przyjdzie ci walczyć z Mini-bossami. To większe statki cechujące się jakimś systemem prowadzenia walki. Trzeba go rozpoznać i pokonać wroga.

Na końcu każdego z poziomów czeka na ciebie boss i jego pokonanie otworzy przejście do kolejnego levelu. Bossowie są zazwyczaj najtrudniejszymi przeciwnikami i z nimi właśnie jest najciężej walczyć. Niektórzy mają specyficzny sposób walki i trzeba opracować metodę unikania ostrzału wroga.

 

009

== AuGMENTED DLC ==

AuGMENTED jest rozszerzeniem treści Starward Rogue lecz większym, lepszym i pokrytym złotem. Nowo dodane Złote Poziomy tajemniczo pojawiają się w trakcie twojej podróży. Zamieszkane przez rzadko napotykanych przeciwników, unikalne skarby oczekują na tych którzy rzucą im wyzwanie.

  • Nowe złote poziomy z unikalnymi wyzwaniami i nagrodami
  • 4 nowe ścieżki muzyczne autorstwa Pablo Vega i The Overthinkers
  • 3 nowe mechy: The Zephyr, The Paladin, The Warhog
  • 90+ nowych przedmiotów do zebrania
  • 30+ nowych wrogów do pokonania
  • Ponad 125 nowych pomieszczeń do zwiedzenia
  • 8 nowych przeszkód takich jak pułapka pulsacyjna czy wieżyczka z miotaczem ognia
  • 10+ pomieszczeń wyzwań (nowy tym pomieszczenia na złotych poziomach)
  • 6 nowych mini-bossów
  • 9 nowych bossów

010

Napotykane przedmioty oraz przeciwnicy wnoszeni do gry przez DLC oznaczeni są dla odróżnienia od stałej treści gry przedrostkiem (AU)

 


 == RECENZJA: POZYTYWNA  ==

Spędziłem kilka ładnych godzin grając naprzemiennie z dzieciakiem różnymi robotami i bawiliśmy się świetnie (no może dzieciak czasami nie gdy ja grałem zbyt długo nie padając XD). Dodatek DLC wnosi nieco świeżości do gry lecz i sama gra obroni się sama ponieważ podstawka także sama z siebie zapewnia wiele zabawy. Jak dotąd po kilkunastu godzinach rozgrywki nie mieliśmy jeszcze okazji przetestować nowo dodanych mechów ponieważ postanowiliśmy przejechać wszystkie. Dotychczas widzieliśmy jedynie treści dodawane przez DLC. Ale i do nich w końcu dotrzemy. I taka uwaga na koniec. Nie zbijaj poziomu trudności na najniższy. To nieco zabija grywalność…

 

PLUSY:

  • dużo treści
  • duża grywalność
  • świetna ścieżka dźwiękowa
  • niezła oprawa graficzna
  • układ poziomów generowany jest proceduralnie więc każda rozgrywka to inny przebieg
  • save w trakcie gry – można przerwać grę w dowolnym miejscu i powrócić do niej kiedy indziej

 

MINUSY

  • nieco kiepskie wskazanie miejsca dokąd zostaniemy przeniesieni za pomocą teleportu (niby docelowy pokój błyska – ale nie jest to nazbyt czytelne)
  • nie za dobrze mi się grało kontrolerem. Gra myszką + klawiaturą jest znacznie lepszym rozwiązaniem
  • kursor (cel ataku) mógłby być nieco bardziej widoczny. W ferworze walki idzie go zagubić. To gdzie jest ustalimy po kierunku naszych strzałów.

 


== SCREENY ==

 


== YOUTUBE ==