YET ANOTHER ZOMBIE DEFENSE – Czy zdołasz się obronić przed hordą nacierających zombie?

Nadchodzi noc a wraz z nią hordy nienasyconych zombie które chcą pożreć twój mózg. Do obrony masz nędzny pistolet oraz nogi na których możesz uciekać. Czy zdołasz przetrwać tą noc? I kolejne?

Yet Another Zombie Defense Logo

Yet Another Zombie Defense Logo

► KUP TANIEJ: https://www.g2a.com/r/yet_another_zombie_defense
► SPRAWDŹ BAZAR: Bazar
► STEAM: http://store.steampowered.com/app/270550/

 


 

=== WSTĘP ===

Gra YET ANOTHER ZOMBIE DEFENSE zawitała na platformę Steam 28 marca 2014 roku. Jest autorstwa studia “Awesome Games Studio” i co ciekawsze – studia o polskich korzeniach (zarejestrowane w Krakowie). Autorów  takich gier jak “I, Zombie”, “Oozi: Earth Adventure” czy też ostatnio powstałej produkcji “Badass Hero”.


 

 

=== GRAFIKA I MUZYKA ===

Grafika nie poraża ale jest znośna. Jest to trójwymiarowe środowisko z dosyć dobrym udźwiękowieniem choć można przyczepić się do nieco sztucznego sposobu poruszania się zombie które poruszają się nieco sztucznie. Towarzyszące nam dźwięki są zrobione znacznie lepiej i tu dochowano staranności. Muzyka zaś jest znośna i nie przeszkadza w rozgrywce a wręcz wprowadza pewien złowrogi nastrój…


=== ROZGRYWKA ===

W tej niecodziennej grze za zadanie mamy obronić się przed nacierającymi w coraz liczniejszych grupach zombiakami. Początkowo jest ich zaledwie kilka lecz wraz z kolejnymi falami przybywa ich znacznie więcej. Wzrasta także ich wytrzymałość, prędkość oraz ilość zadawanych przez nie obrażeń. Każda noc jest zatem coraz trudniejsza do przeżycia.  By móc sobie poradzić z rosnącym poziomem trudności co jakiś czas podnosi się nasz poziom postaci i dzięki temu możemy wybrać jedną z dostępnych umiejętności zwiększając:

  • szybkość przeładowywania magazynka (+25% / +50% / +75% / +100%)
  • prędkość poruszania się (+10% / +20% / +30% / +40%)
  • ilość posiadanych punktów życia (+50% / +100% / +150% / +200%)
  • szybkość regeneracji punktów życia (+2% / +4% / +6% / +8%)
  • zasięg w jakim możemy zebrać przedmioty porzucane przez zombie (loot/drop) (+50% / +100% / +15% / +200%)

 

Zabite zombie co jakiś czas rzucają w miejscu swego zgonu pieniądze, granaty, odzyskanie zdrowia, nietykalność, niewidzialność czy też broń. Drop dostępny jest przez jakoś czas po czym znika tak więc musimy się śpieszyć z jego zebraniem by go nie stracić. Cały problem w tym, że zwykle poruszają się dużymi chmarami więc ciężko jest się przebić przez taką grupę by dotrzeć niezaatakowanym na miejsce. Pomóc możemy w tym sobie zakupując w sklepie (dostępnym po pokonaniu danej fali zombie) broń czy też wyposażenie w postaci barykad lub dodatków w postaci stacjonarnych wieżyczek czy też min. Całość powoduje, iż łatwiej jest przeżyć kolejną noc choć zombie mogą niszczyć przeszkody jeśli będą je atakować dostatecznie długo. Minusem jest także to, że dodatkowa broń (także ta instalowana na wieżyczkach) zużywa amunicję którą musimy zakupić.

 

YAZD prócz gry samemu w różnych trybach przetrwania pozwala także na grę z przyjaciółmi czy też losowymi ludźmi którzy mogą dołączyć do naszej rozgrywki. To znacznie urozmaica grę choć trzeba przyznać, iż “randomy” dołączające do nas wprowadzają dużo zamieszania i o ile ułatwiają rozgrywkę – o tyle także ją psują marnując pieniądze które moglibyśmy zebrać gdybyśmy to my ubili danego stwora. Wynagradzają to dodatkową siłą ognia która niekiedy ratuje nas przed śmiercią jak i też przedstawiając sobą “wabik” dla zombie które mają już dwa cele miast jednego.


 

 

=== OCENA: NEUTRALNA ===

Gra jest nieco niedopracowana i niestety te braki niestety psują całość pozytywnego odbioru jaki daje ten produkt. Gra się w to bardzo fajnie – szczególnie w kilka osób. Co jest nie tak? Ano problemy czy też raczej niedoróbki które w łatwy sposób mogły zostać usunięte a z dziwnych powodów pozostały. Mianowicie idiotyczny sposób umiejscawiania barykad  – można to robić jedynie w miejscu gdzie stoimy (czy to był aż taki problem by nie można było stawiać ich myszką?), błędy w postaci braku działania rozszerzonego pola zbierania przedmiotów (nie działało – przynajmniej u mnie), strasznie nienaturalny sposób rzucania granatów (ciężko wyczuć gdzie upadnie), brak możliwości przechodzenia przez postawione przez siebie barykady (rozumiem w czasie trwania walki – ale w czasie ich rozstawiania – w czasie zakupów – także?), nieco nienaturalny (“rwanie ruchów”) sposób poruszania się postaci. Mam wrażenie, że gra jest wypchana do sprzedaży na siłę – tych błędów można było uniknąć ponieważ są to w większości błędy natury kosmetycznej. Czemu pozostały choć są tak oczywiste i widoczne gołym okiem?

Ocena: neutralna – choć proponowałbym autorom poprawienie wskazanych przeze mnie błędów. Nie wymagałoby to dużo pracy a wniosłoby wiele do oceny przez graczy i łącznego odbioru samej gry.

 

+++ PLUSY +++

  • wciągająca rozgrywka
  • grywalny multiplayer!
  • ciekawy pomysł

 

 

— MINUSY —

  • niedoróbki które psują ogólny odbiór gry
  • nienaturalny sposób poruszania się postaci (da się ścierpieć)
  • pewna trudność w ocenie czy trafimy w cel

 


 

GALERIA:

 

 

 

 


YOUTUBE: