SODA DUNGEON – Klikacz (clicker) w klimatach RPG?

Czy miałeś kiedykolwiek styczność z grami gatunku clicker (czyli po naszemu “klikacz”) gdzie nasze zadanie sprowadza się tak naprawdę do klikania i obserwowania postępującego progresu gry? Mnie takie gry zwykle nie interesują… ale tu znalazłem coś na czym warto na chwilę zawiesić oko…

Soda Dungeon

► STEAM: http://store.steampowered.com/app/564710/

 


 

OPIS:

Soda Dungeon autorstwa “AN Productions” + “Poxpower” zadebiutowała na platformie Steam 7 lutego 2017 roku. Jest to darmowa gra F2P (free-2-play) z mikropłatnościami. Należy do gatunku popularnych clickerów – klikaczy – gdzie gracz może biernie obserwować rozwój sytuacji zdając się na automatyczny rozwój wypadków i ulepszając posiadany ekwipunek by zwiększyć swoją moc, zadawane obrażenia, ilość HP itp.

 

W grze tej dowodzimy grupą rekrutów których werbujemy w okolicznej tawernie za odpowiednią ilość gotówki. Nasi poszukiwacze przygód za zadanie mają podróżować coraz głębiej w głąb znajdującego się nieopodal lochu, zwiedzając kolejne jego poziomy i walcząc tam z coraz potężniejszymi przeciwnikami. Poziomów jest 100 i na ich końcu czeka potężny boss którego musimy pokonać. Następnie następuje poziom 101 i postępujące na których znajdziemy już mocniejszych przeciwników. Całość jest zbliżona do levelu 1+ jednakże wrogowie są tutaj coraz mocniejsi.

 

Każda seria poziomów składa się z 10 leveli gdzie na 5 oraz 10-tym napotkamy odpowiednio silniejszych bossów. Po przejściu całej dziesiątki poziomów mamy dostęp do trzech kufrów w których znaleźć możemy większą ilość złota czy też co lepsze przedmioty (przedmioty / złoto wypadają także z zabijanych po drodze przeciwników).

 

Przeciwnicy cechują się przede wszystkim wytrzymałością oraz posiadanymi cechami specjalnymi w postaci unikalnych ataków. Większość może zaatakować tylko jedną postać jednakże napotkamy także takich którzy mogą wyprowadzać ataki jednocześnie na kilku naszych ludzi. Prócz tego niektórzy z nich posiadają umiejętności specjalne: mogą zatruć wroga, uśpić go (postać przestaje reagować na kilka tur), zdezorientować (wyprowadzony atak zawsze chybia) czy też podpalić (przez kilka tur postać traci dodatkowe życie – zbliżone do zatrucia).

 

By nasza podróż miała rację bytu musimy posiadać coraz mocniejsze postacie wyposażone w coraz to lepszy ekwipunek. Pomogą w tym ulepszenia tawerny gdzie za odpowiednią ilość posiadanego złota możemy doposażyć ją co pozwoli na wprowadzenie szeregu ulepszeń

 

 


 

OCENA:

Choć mnie nie pociągają gry typu klikaczy – ten jednak mnie na jakiś czas wciągnął i go skończyłem. Ciekawie jest z poziomem trudności – lecz dysponując odpowiednim składem możemy stworzyć silną drużynę, która przedrze się przez prawie wszystkich przeciwników w trybie automatycznym. Ręczne kierowana jest nie do rozwalenia.

 

+++ PLUSY +++

  • ciekawa i wciągająca rozgrywka
  • gra typu klikacz z funkcją automatu – można odpalić, przełączyć w tryb automatyczny i dalej leci samo 😉
  • rozwój postaci, ich doposażanie oraz rozbudowywanie tawerny
  • pomimo licznych powtórzeń (w końcu idziemy poziom za poziomem) zadbano o różnorodność postaci przeciwników
  • gra działa zarówno w trybie pełnego ekranu jak i okna (skalowanie także działa!)

 

— MINUSY —

  • na wyższych poziomach walka staje się naprawdę długa
  • głupie zachowanie SI która kieruje drużyną – nigdy nie używa umiejętności złodzieja czy też masowego leczenia całej drużyny, po rzuceniu czaru dezorientacji (confusion) atakuje przeciwnika który chybi zamiast eliminować innych
  • tło muzyczne z czasem zaczyna się nudzić

 

 

 


 

GALERIA: