SUPERHOT – Strzelanina z nieco innowacyjnym podejściem do tematu

Strzelanina o polskich korzeniach z dosyć ciekawym podejściem do tematu oraz nieco nietypowym rozwiązaniu jeśli chodzi o rozgrywkę. Źródłem akcji w grze jest czas który biegnie powoli – a przyśpiesza ilekroć poruszamy się.

SuperHot_001-medium

► KUP TANIEJ: https://www.g2a.com/r/superhot_global
► STEAM: http://store.steampowered.com/app/322500/


 

=== WSTĘP ===

SUPERHOT jest produkcją rodzimego studia „SUPERHOT Team” a swoje źródła gra ma w zbiórce ogłoszonej na kickstarterze która pozwoliła urzeczywistnić projekt. Resztę sumy autorzy zebrali od wydawców tak więc finalnie udało się zrealizować produkt. Spotkał się on z ciepłym przyjęciem przez graczy.


 

 

=== OPRAWA GRAFICZNA I DŹWIĘKOWA ===

Grafika to trójwymiarowe środowisko w trybie FPP gdzie nie widzimy swojej postaci (prócz walki w zwarciu gdzie zobaczymy swoje ręce). Całość utrzymana jest w białych barwach z różnymi odcieniami szarości. Przeciwnicy przedstawieni są dla odróżnienia w czerwieni a broń oraz elementy którymi można rzucić – w czerni. Przeciwnicy oraz broń przedstawieni są w postaci polygonów czyli obiektów składających się z trójkątów. Skala szczegółowości jest niska lecz całość sprawia pozytywne wrażenie, tworząc tym samym specyficzny klimat gry. Dzięki temu są łatwo identyfikowalni i wiemy z kim walczymy.

Dźwiękowo jest nieźle – głównie mamy do czynienia z odgłosami wystrzałów i tłuczonego szkła ponieważ bardzo często walczymy z użyciem pistoletów a  trafiony przeciwnik rozpada się na dziesiątki kawałków.


 

 

=== ROZGRYWKA ===

Gra ma dosyć nietypowy schemat działania. Czas w niej płynie bardzo powoli a przyśpiesza ilekroć wykonujemy jakieś działania (rozglądanie się, poruszanie, strzelanie). Całość zdarzeń w grze zamknięta jest jako mała opowieść przez którą jesteśmy wprowadzani wraz z rozwojem zdarzeń. Naszym zadaniem jest przejście kolejnych poziomów a na każdym z nich – eliminację napotkanych nań przeciwników. Do tego możemy wykorzystać siłę mięśni, napotkane przedmioty czy też zebraną broń. Atakując przeciwników pięściami czy też przedmiotami musimy im zadać trzy uderzenia. Przedmiotami możemy rzucać przy czym musimy mieć czyste pole lotu dla przedmiotu ponieważ jeśli zahaczy on o jakiś element (np. ścianę), zostanie on zniszczony nim osiągnie cel. W przypadku broni wystarczy jedno trafienie w dowolną część ciała przeciwnika. Pocisk który trafił w przeszkodę czy też przeciwnika – znika. Co ciekawsze wrogowie także strzelając do nas jeśli trafią w kogoś ze swoich także go wyeliminują. Jeśli chodzi o broń to by nie było zbyt prosto każda z nich ma określoną ilość strzałów po której staje się ona bezużyteczna. Różne typy broni mają inne efekty. Pistolet strzela standardowo pojedynczymi salwami, karabin seriami po 4 pociski a strzelba śrutem wystrzeliwując kilka pocisków jednocześnie. Prócz tego dostępna jest broń biała w postaci pałek (także się zużywa, wymaga zadania kilku ciosów) czy też katany (wystarcza tu jedno cięcie).

 

Każdy poziom polega na eliminacji zastanych przeciwników a w przypadku trafienia nas ponosimy śmierć i musimy zaczynać poziom od nowa. Ilość prób nie jest limitowana, trzeba powtarzać go do skutku. Co poziom historia opowiadana przez naszego bohatera nieco się rozwija. Wstawki są ciekawie zrobione i jesteśmy prowadzeni przez liniową fabułę.

 

Jak już wspomniałem esencją samej gry jest to, że czas w grze płynie tak naprawdę wtedy gdy poruszamy się. Gdy stoimy, płynie on bardzo powoli tak więc mamy nieco czasu by zaplanować swe dalsze działanie. Ciekawie wykonane są pociski którymi strzelamy – prócz pocisku ciągnie się za nimi czerwona smuga niczym w matrixie a naszym zadaniem jest oczywiście takie poruszanie się by je wyminąć i wyeliminować wrogów. Każda akcja typu strzelanie wymaga nieco więcej czasu do swojej realizacji tak więc będąc otoczonym przez wrogów musimy zastanowić się nad kolejnością wykonywanych zadań i wykorzystywać nieco większe okna czasowe by strzelić do wroga czy też podnieść broń. A jeśli chodzi o broń, to po strzale wymaga ona nieco czasu by została przeładowana (co jest reprezentowane przez pochylenie kursora który wraca do pionu) więc musimy brać to pod uwagę przy wyborze następnego celu. Także i to, że strzelający przeciwnik stojący bliżej da nam naprawdę mało czasu na reakcję i zejście z toru lotu pocisku.


 

OCENA: POZYTYWNA

Rozgrywka? Grało mi się naprawdę przyjemnie, to mały powiew świeżości jeśli chodzi o pomysły w świecie strzelanin. Problemem jest natomiast cena. Gra była poprzednio sprzedawana za około 20 euro co jest ceną z kosmosu, nieadekwatną do zawartości. Przejście całej gry to około 2 godzin rozgrywki więc treść jest ok, ale cena nie jest odpowiednia do zaoferowanej nam rozgrywki. Gra znalazła się ostatnio w pakiecie oferowanym przez G2A w znośnej cenie kilku euro (oferta dostępna jest jeszcze bodaj do 10 kwietnia) więc można ją nabyć w okazyjnej cenie. W tej kwocie jak najbardziej polecam.