BATTLE WORLDS: KRONOS – nowa twarz starego tytułu (Battle Isle)

Lubiłeś serię Battle Isle czy też grę Historyline? Mam coś dla ciebie – wspomnienie heksów znów ożyje!

Battle Worlds: Kronos

Battle Worlds: Kronos

► KUP TANIEJ: https://www.g2a.com/r/battle_world_kronos
► STEAM: http://store.steampowered.com/app/433340/


=== WSTĘP ===

Battle Worlds: Kronos to strategia turowa dla fanów gatunku. Gra czerpie garściami rozwiązania z klasyki gier tego typu – tj. seria Battle Isle stworzona na początku lat 90-tych przez studio Blue Byte i następnie rozwijane w postaci wszelakich modyfikacji.


 

 

=== OPRAWA GRAFICZNA I DŹWIĘKOWA ===

Gra została przeniesiona w środowisko 3D z możliwością ukazania standardowego widoku 2D przy oddaleniu planszy. Jak dla mnie plansza gry jest czytelna i nie ma problemów z ustaleniem zasięgów jednostek czy też rozpoznaniem z czym mamy do czynienia. Teren na którym przyjdzie nam walczyć jest miły dla oka a zarazem czytelny. Jednostki są animowane i nawet bezczynnie stojąc lekko się poruszają sprawiając wrażenie żyjącego środowiska.


 

=== ROZGRYWKA ===

Fabuła. No cóż, tu twórcy nie wykazali się innowacją – planeta Kronos, która jest kolebką ludzkości jest obecnie areną walk pomiędzy wysokimi rodami. Walką w której dozwolone są jedynie konwencjonalne środki – a strona która użyje zakazanych może liczyć się z atakiem na siebie całej reszty przeciwników. Wokół planety orbitują ich statki – a wysłane przezeń jednostki lądują na planecie i dopiero tu rozpoczyna się właściwa potyczka bez udziału statków pozostawionych na orbicie.

 

A co skrywa pod maską?

  • Utrzymano stare i dodano nowe acz proste zasady – jednostki w większości przypadków mają możliwość poruszania się i wykonywania dodatkowej czynności – można więc dojechać do wroga i go ostrzelać. Oczywiście na pierwszy atak wróg odpowie kontratakiem więc należy atakować opancerzoną jednostką by przyjęła na siebie ogień – a wcześniej jeśli to możliwe uprzednio zmiękczyć wroga jednostkami strzelającymi na dystans.
  • Dodatkowo wprowadzono coś takiego jak wzmocnienie ataku – jeśli atakującej jednostce towarzyszy na polu obok sojusznicza jednostka to siła jej ataku zostanie nieznacznie zwiększona. Tak jak i w poprzednich wersjach jednostki w pełni składu atakują większą siłą ognia niż uszkodzone.
  • Kolejną innowacją są wraki – przez zniszczone jednostki czyli ich wraki przejechać mogą tylko mocniejsze pojazdy. Lekkie muszą objechać taką przeszkodę.
  • Następne “ale” to ilość amunicji. Większość jednostek ma ich nieograniczoną ilość jednak niektóre z nich (przeważnie artyleria) dysponują ich ograniczoną ilością i trzeba ją uzupełniać.
  • Naprawa jednostek – tak jak i poprzednio napraw można dokonać w budynkach – dodano także porozrzucane czasami po planszy zestawy naprawcze – wystarczy wjechać uszkodzoną jednostką na takie pole i zostanie ona nieco naprawiona. Wjechanie jednostką w pełni sił nie zużywa zestawu naprawczego.

 

Sama rozgrywka jest ciekawa choć z czasem może nieco nużyć przy dłuższych misjach – wróg zachowuje się pasywnie i nie próbuje nas atakować dopóki wyraźnie nie wjedziemy na kontrolowany przez nas teren by nas przyuważył. Z pewnością przy grze przeciwko żywemu przeciwnikowi rozgrywka nabiera rumieńców i rozwija skrzydła. Ta gra to specyficzny gatunek i fani z pewnością nie będą zawiedzeni jeśli chodzi o samą mechanikę rozgrywki. Gra posiada także wersję demo którą można ściągnać by zapoznać się z tytułem. Wg mnie pełna cena za tą grę to nieco za dużo – jednak w przypadku gdyby udało ci się dorwać ją gdzieś na wyprzedażach – warto zastanowić się nad zakupem.

 

Plusy:
+ wiernie odwzorowane zasady jak i serce klasyki gatunku
+ dobre udźwiękowienie gry
+ ładnie wykonane obiekty (choć powinni umożliwiść możliwość większego powiększenia widoku)
+ dobrze skonstruowany samouczek wprowadzający gracza w arkana rozgrywki
+ polska wersja językowa
+ możliwość rozgrywki sieciowej z innymi osobami

 

Minusy:
– wybranie jednostki (z dociśniętym alt-em) nie wskazuje wyraźnego jej zasięgu – zlewa się z zasięgiem jednostek sojuszniczych – trzeba samemu go uwzględniać
– nieco denerwujący jest (jak dla mnie) odstęp animacji po ataku jednostki i zniszczeniem wroga
– gra potrafiła się nieoczekiwanie zawiesić
– komunikaty ukazujące się po lewej górnej stronie ekranu (nowa tura itp.) są stanowczo a bardzo rozmazane a przez to mało czytelne.
– filmiki wykorzystane w grze są naprawdę kiepsko zrealizowane i wyglądają nadzwyczaj sztucznie

 


 

=== GALERIA ===