SYNTHETIK == Dynamiczna strzelanina z trybem sieciowej kooperacji

Synthetik to dynamiczna strzelanina autorstwa Flow Fire Games w której za zadanie mamy zniszczyć Serce Armaggedonu – organizację stworzoną przez korporację KAIDA, światowego lidera w dziedzinie robotyki, twórców “Legionu Maszyn” z zadaniem zniszczeniem ludzkości.

 

 

► STEAM: http://store.steampowered.com/app/528230/SYNTHETIK/
► WWW twórcy: https://www.synthetikgame.com/


=== WSTĘP ===

Synthetik to strzelanina autorstwa niemieckiego studia z Berlina – Flow Fire Games w której za zadanie mamy zniszczyć Serce Armaggedonu – organizację stworzoną przez korporację KAIDA, światowego lidera w dziedzinie robotyki, twórców “Legionu Maszyn” z zadaniem zniszczenia ludzkości.

SYNTHETIK to strzelanka bez kompromisów osadzona w generowanym losowo świecie opanowanym przez maszyny. Walcz poprzez kolejne poziomy pokonując sieć robotycznych maszyn używając potężnych broni, ulepszeń oraz szybkiego refleksu. Czy zdołasz pokonać Serce Armageddonu?

1985. Po wielu latach zniewolenia, podwładnie SI z Korporacji Kaida, światowego lidera w dziedzinie robotyki utworzyli “Legion Maszyn” z zadaniem zniszczenia ludzkości. Przebudziłeś się w kwaterze głównej Kaida – jesteś ludzką świadomością w zapomnianym prototypie Androida, ostatnią nadzieją na powstrzymanie Legionu przed uwolnieniem Serca Armageddonu. Tylko ty możesz przedrzeć się przez poziomy kwatery głównej Korporacji Kaida, pokonać bataliony wrogów znajdujące się w środku i położyć kres temu szaleństwu.

SYNTHETIK posiada wszystkie podstawowe elementy dobrego rogue-lite – niepokonany obiekt broniony przez bezwzględnych przeciwników i bezlitosnych bossów zamkniętych w ciągle zmieniąjącym się środowisku wypełnionym ogromną ilością broni, przedmiotów, dodatków i ulepszeń do odkrycia.
Przyłącz się do walki samotnie lub korzystając z trybu kooperacji online dla dwóch graczy, lecz bądź ostrożny – każda niechlujność może oznaczać koniec.

Gra jest strzelanką z rzutem izometrycznym na pole walki, dobrze udźwiękowiona i cechująca się duża grywalnością. Ponadto posiada losowo generowane poziomy przez które przyjdzie nam się przedrzeć, wielu przeciwników do pokonania a także całą pulę broni, którą możemy wykorzystać w trakcie prowadzonych starć. Ponadto w czasie gry zbieramy “punkty danych” za które następnie możemy ulepszyć posiadaną broń oraz ekwipunek czy też dokonać badań co pozwoli odblokować nowe możliwości siania destrukcji.

KOLEJNY POZIOM W STRZELANKACH

  • Unikalne rozwiązanie wymiany magazynka oraz aktywny system mechaniki przeładowywania!
  • Broń może się zaciąć i przegrzewać – sprawdź samemu zanim się spalisz!
  • Sięgaj po headshoty, kontroluj złożóny odrzut, przełączaj się pomiędzy różnymi typami amunicji.
  • Ciesz się wyjątkowo satysfakcjonującą i bezpośrednią obsługą broni, doświadczaj precyzji i mistrzowskiego opanowania

EKSPERYMENT
Odkryj i eksperymentuj z ponad 60 typami broni, każda w wielu wariantach, z dodatkami i ulepszeniami. Dopełnij swój arsenał z ponad 80 przedmiotami zwiększającymi możliwości ataku i obrony. Jest tu wiele wyborów do dokonania, ryzyk do podjęcia i wszystko może zadziałać!

PERSONALIZUJ
Wybierz spomiędzy 4 unikalnych z szeroką kategorią personalizacji klas – graj jako Strażnik, Najemnik, Komandos lub Specjalista, każdy ze swoją specjalizacją broni, wyposażenia i cechami.

MODYFIKOWALNY POZIOM TRUDNOŚCI
Wybierz spośród 10 różnych modyfikacji które mogą być niezależnie dopasowywane dla dopasowania do własnych potrzeb. Podnieś stawkę dla zwiększenia ryzyka i nagród lub graj bezpiecznie.

KOOPERACJA 2 GRACZY ONLINE
Nagrody w kooperacji pozwala ci wnieść posiłki na pole walki. Jeszcze lepiej – dziel się cechami, przedmiotami, dodatkami i łupem ze swoim towarzyszem. Lub, jeśli oni staną wam na drodze, podzielicie się kulkami.

 

  • Data wydania: 16 marca 2018
  • Producent: Flow Fire Games
  • Gatunek: Akcja, Niezależne, Rogue-lite, Top-Down Shooter, Violent, Online Co-Op, Twin Stick Shooter, Isometric, Top-down, Strzelanka
  • Recenzje użytkowników: Bardzo pozytywne (441)
  • Multiplayer: JEST! (brak możliwości gry samemu)
  • Polska wersja językowa: Brak
  • Regularna cena: 53,99 PLN
  • Najniższa odnotowana cena: ITAD

== GRAFIKA I MUZYKA ===

Za oprawę graficzną i dźwiękową bez wątpienia należą się słowa uznania twórcom.

Grafika to rzut izometryczny na pole walki jednak w przeciwieństwie do innych tytułów, które korzystają z tego rozwiązania tu jest to zrealizowane nieco inaczej. Zwykle całość widzimy nieco pod skosem, od góry i przekręcone w jedną ze stron. Tutaj zaś niczym rzut z orbity – przesunięta jest jedynie jedna płaszczyzna co na początku w rzeczy samej odbierane jest jako nieco nienaturalne. Z czasem przyjdzie się przyzwyczaić jednak tak ułożone obiekty powodują, że tak naprawdę nigdy nie wiesz gdzie się kończą a gdzie zaczynają (mówię o górnej i dolnej krawędzi przeszkód za którymi przyjdzie nam się skrywać). Dochodzi później do nieco kuriozalnych sytuacji gdy komputer wie, kiedy my jesteśmy na widoku zaś my wyczuwamy na ile jesteśmy wysunięci i czy już możemy strzelać. Przez to czasami przyjdzie nam także zahaczać o obiekty ponieważ nieprawidłowo odczytamy ich położenie. Na szczęście nie jest to aż tak nazbyt częste.

Co do wykonania samej grafiki to jest ona schludna i czytelna i widać także napracowanie ze strony autorów. Jest to środowisko 2D z obiektami, które są dobrze wyrenderowane i rozpoznawalne. Nader efektywnie wyglądają tu także wybuchy. Należy tu wspomnieć o szerokiej gamie uzbrojenia – mamy tu dostęp do wielu broni oraz oprzyrządowania. Są wykonane starannie i znacznie różnią się od siebie. Podobnie rzecz ma się z przeciwnikami oraz samym wystrojem lokacji w której przyjdzie nam walczyć. Po drodze musimy przejść kilka poziomów oddzielonych walką z bossem i mają one różny wygląd choć składają się z tych samych klocków. Co prawda z czasem, po 50-tym razie przechodząc przez nie odczujemy już znamiona powtarzalności.

Udźwiękowienie. I tu można pochylić czoła. W ucho wpada dynamiczna muzyka doskonale pasująca do wartkich szybkich akcji i gwałtownych pojedynków z nacierającymi przeciwnikami. Same dźwięki otoczenia także są dobrze rozpoznawalne a przeciwników słychać już z oddali. Niejednokrotnie instyktownie rzucisz się w bok słysząc odgłos strzelającego moździerza – gdzie pomimo oznaczenia miejsca lądowania pocisku nie zauważysz go – ale dźwięk przypomni ci o nadchodzącym zagrożeniu. Dobra robota. Ciekawym efektem jest to, że zbliżając się np. do generatora czy transformatora usłyszymy odpowiednio narastający dźwięk jego pracy. A później zauważysz, że jeżdżące tu i ówdzie odkurzacze są nieco nazbyt głośne. Zgłosiłem ten problem autorowi gry i obiecał je nieco ściszyć…

 


=== ROZGRYWKA ===

O co chodzi w samej rozgrywce? Naszym zadaniem jako ostoi ludzkości jest pokonanie sztucznej inteligencji. Walczymy tu w siedzibie KAIDA a naszym zadaniem będzie przebić się przez kolejne poziomy pełne wrogów i niebezpieczeństw. Pokonać przeciwnika wcale nie będzie aż tak prosto. Początkowe poziomy nie nastręczają wielkiego kłopotu ale co kilka leveli będziemy musieli walczyć z bossem i tu niestety nie ma innej metody jak nauczyć się sposobu jego eliminacji próbując raz za razem. Na każdego z nich istnieje odpowiednia metoda jednak trzeba ją samemu rozpoznać i opracować.

 

== PRZECIWNICY ==

Od początkowych lokacji różnorodność przeciwników będzie rosła. Będziemy napotykać nowe typy jednostek a także ich bardziej przeszkolone wersje. Z każdą z nich walczy się nieco inaczej i na niektórych trzeba zwrócić szczególną uwagę ponieważ mogą naprawdę dotkliwie ugryźć. Każda z nich posiada nieco inne techniki walki i o ile samotnie nie są nazbyt wielkim wyzwaniem to już ulokowane w grupie są dla nas problemem. Nie da się ich tak po prostu zniszczyć ponieważ dysponują pewnym pancerzem i wytrzymałością a wyjście za róg wiąże się z tym, że momentalnie w naszym kierunku poleci grad pocisków. Trzeba więc działać wyjątkowo szybko. Szybki wypad, strzał, schowanie się za zasłoną. W przypadku zbliżania się przeciwnika odskok do kolejnej przeszkody. AI nie jest nazbyt głupie i największym problemem jest to, że przeciwnicy w grupie potrafią obejść daną przeszkodę każdy z innej strony. Co niektórzy są przy tym na tyle szybcy, że nie za bardzo jest gdzie się schronić. Jakby nie dość problemów potrafią także czasami rzucić granatem więc trzeba się będzie w trybie pilnym ewakuować z tego miejsca. Największym problemem jest rozpoczęcie poziomu ponieważ gdzie nie pobiegniemy to ściągniemy sobie na głowę następnych oponentów…

 

== PARAMETRY I WYPOSAŻENIE MECHA ==

Nie jesteśmy jednak bezbronni. Nasz android może zostać przez nas wyposażony w różne typy broni startowej a także dodatkowego ekwipunku. Prócz tego dochodzą jeszcze perki (umiejętności specjalne). Nasza maszyna prócz samego poruszania się potrafi raz na jakiś czas wykonać także wyjątkowo szybki ślizg co znacznie pomaga uniknąć ostrzału ze strony wroga czy też schować się za przeszkodą bądź uciec przed przeciwnikiem. Oprócz tego mamy także naszą nieodzowną broń, którą możemy likwidować wrogie zastępy. Warto tu dodać, iż stojąc dysponujemy lepszą celnością niż w przypadku poruszania się jednakże nie jest ona stuprocentowa. Zwykle kolejne strzały nie trafiają w to samo miejsce a nieco obok. Rozrzut ma tu duże znaczenie i tym większy jest w przypadku poruszania się naszej postaci. Nie zawsze wyjrzenie zza zasłony i oddanie strzału w kierunku celu trafi w miejsce przeznaczenia. Wraz z postępem gry będziemy jednakże znajdowali coraz więcej ulepszeń dla naszej broni poprawiających jej parametry oraz wnoszących kolejne jej modyfikacje co przekłada się na większą siłę ognia, celność i szybszą eliminację nacierających agresorów.

 

== PRZEDMIOTY ==

Odnajdywane przez nas przedmioty mogą mieć także postać użytecznego asortymentu, który ląduje na pasku po lewej stronie ekranu. Maksymalnie możemy mieć do kilku przedmiotów przy czym każdy z nich ma inne zastosowanie i może mieć różny poziom ulepszenia. Ulepszyć je możemy stale ich używając czy też płacąc kredytami odnalezionymi w trakcie przechodzenia poziomów – co jakiś czas napotkamy sklep w którym możemy wybrać, który z posiadanych przedmiotów  podniesie swoje parametry. Każde kolejne ulepszenie jest coraz droższe.
Przedmioty w ekwipunku możemy podzielić na aktywne i pasywne. Pasywne aktywują się samoczynnie wg opisu przedmiotu (np. co n-ty strzał czy też po naładowaniu przedmiotu itp.). Przedmioty aktywne musimy natomiast aktywować samemu (klawisze 1-9). Kolejność przedmiotów możemy zmienić wywołując pasek boczny i przekładając je za pomocą prawego przycisku myszki. To pozwoli ułożyć je w zadanej przez nas kolejności. Łatwiej będzie wcisnąć 1-2-3 niż 1-5-7. Oczywiście przedmioty aktywne także potrzebują nieco czasu by ponownie się naładować. Nasza postać zabiera na pole walki trzy przedmioty spośród kilku dostępnych. Resztę możemy znaleźć w czasie naszej podróży.

 

== BROŃ ==

Wraz z rozpoznawaniem kolejnych leveli co jakiś czas uda nam się odnaleźć skrzynie z napisem WEAPON i jak można się domyśleć wewnątrz znajdziemy jednostki broni. I tu trzeba przyznać, że autorzy popłynęli z tym tematem. Typów broni jest naprawdę wiele i co najciekawsze nie różnią się jedynie wyglądem – prawie każda jest unikalna i strzela w nieco odmienny sposób. Po prawie 20h gry ciągle zaskakiwała mnie jakaś nowa giwera czy też nowe ulepszenie, które udało mi się pozyskać i nie miałem jeszcze okazji sprawdzić jego działania. Jak się okazuje broń, której pierwotnie nie doceniałem i zamierzałem zamienić na inną wraz ze znalezieniem kolejnej po dłuższym ograniu okazała się dosyć potężnym orężem. I tak jest z wieloma jednostkami czy też asortymentem odnalezionym na polu walki.

 

== ULEPSZENIA BRONI ==

Sama broń może zostać przez nas ulepszona wraz ze znalezieniem specjalnego upgrade. Wtedy też rosną jej parametry a my możemy doń dołączyć jeden z trzech elementów decydując się na podstawie ich opisów co też będzie dla nas bardziej przydatne. Prócz tego czasami napotkamy terminale oferujące ulepszenie danej broni czy też możliwość zakupu innego modelu za uzbierane dotychczas kredyty.

Za pomocą kółka myszki możemy przełączyć się pomiędzy trzema pozyskanymi przez nas jednostkami broni. Każda z nich posiada inną pojemność magazynka i co jakiś czas musimy go wyjąć i przeładować co chwilę trwa. W czasie jego zmiany jesteśmy bezbronni i musimy odczekać aż rosnący słupek przedstawiający proces postępu czynności się wypełni. Tu jest skryta małe udogodnienie ponieważ w jego obrębie mamy mały zakres jest oznaczony innym kolorem. Jeśli wciśniemy czy to spację czy też myszkę gdy przezeń przechodzi, magazynek zostanie momentalnie uzupełniony. Ot taka gra w grze.

 

== TERMINALE ==

W trakcie przedzierania się przez kolejne poziomy napotkamy także specjalne terminale które mogą zaoferować nam wykonanie misji. Nie wiemy niestety jakiej lecz warto podjąć się tego zadania – najwyżej nam się nie uda. Najczęściej polega ono na eliminacji nowo dorzuconych do poziomu wrogów, obronie terminala przez 90 sekund czy też zhakowanie serwerów, przełączenie przełączników itp. Generalnie rzecz ujmując – warto. Zadania nie są trudne a nagroda sowita.

Istnieją także inne typy terminali – niektóre oferują zakup jednej z jednostek broni zaś inny ich typ umożliwia ulepszenie posiadanych przedmiotów. Ten jest szczególnie użyteczny ponieważ ulepszone przedmioty będą cechować się lepszymi parametrami – a przede wszystkim skraca się czas do ich kolejnego użycia.

 

== SKRZYNIE CZASOWE ==

Przy niektórych z poziomach z chwilą wejścia do nich zobaczymy informację o obecności “skrzyni czasowej”. Co to oznacza? A no ni mniej ni więcej, iż na planszy znajduje się skrzynka do wnętrza której możemy dostać się jedynie przez XX sekund od rozpoczęcia levelu. Może to być zarówno skrzynka z przedmiotem jak i bronią. Po upłynięciu zadanego czasu jej zawartość zostanie zamknięta i niedostępna dla nas (chyba, że wcześniej znaleźliśmy gdzieś specjalny klucz). Skrzynie te można rozpoznać po tym, że obok nich leży coś na wzór “pilota” (patrz rysunek powyżej).

 

== POZIOM TRUDNOŚCI ==

Poziom trudności gry jest dosyć zbalansowany. Przed rozpoczęciem rozgrywki możemy samemu włączyć bądź wyłączyć odpowiednie przełączniki odnośnie aktualnych wymagań i tym samym go obniżać czy też zwiększać. Co to tak naprawdę zmienia? Im trudniej tym większy przelicznik jest używany i z każdej gry wyniesiemy więcej punktów danych niż normalnie.

  • BASE – +10% więcej wrogów, 10% szybciej reagują, 25% więcej zadawanych obrażeń na poziomie pierwszym, kolejne 15% na drugim, 5% trzecim. Gwarantuje także znajdywanie lepszych przedmiotów.
  • MANUAL EJECTION – musisz ręcznie wyrzucić pusty magazynek (klawisz E). Przeładowanie będzie trwało nieco krócej.
  • JAMMING – broń ma szansę na zacięcie się i wymagać będzie odblokowania (kliknięcie kilka razy spacją). Usunięcie zacięcia spowoduje, że będziesz mieć wtedy lepsze parametry jej obsługi.
  • FLINCH – jeśli oberwiesz na chwilę zmniejszy się twoja celność oraz prędkość poruszania się. Sam bonus daje ci także nieco szybsze poruszanie się postaci.
  • SCORCHING – stopień nagrzania broni spada o 20% wolniej a przegrzanie zada ci podwójne obrażenia. Broń będzie strzelać nieco szybciej.
  • HASTE – wszystkie pociski latają szybciej, właściwe aktywne przeładowanie (to wykonane ze zmieszczeniem się w pasku przeładowania) zapewnia bonusy i zabezpiecza przed zacięciem broni.
  • DEFLECT – wróg ma 7% szans na odbicie 80% otrzymywanych obrażeń a ty dostajesz 4% szans na to, iż całkowicie unikniesz obrażeń w przypadku trafienia
  • HARD CORE 1 – w przypadku trafienia możesz krwawić, możesz zostać też zatruty, wybuchy generują odłamki a aktywne przeładowanie jest trudniejsze
  • CRITICAL – wrogowie mają 10% szans na zadanie 150% obrażeń – ty pozyskasz 4% większą szansę na zadanie krytyka
  • FRAGILE – jeśli obrywasz i tracisz zdrowie (nie tarczę) twoja maksymalna ilość zdrowia zmniejszy się o 5% odniesionych obrażeń. Skrzynki medyczne odświeżą ilość utraconego życia o 50 a zabicie bossa o 75. Będziesz także zadawać o 5% większe obrażenia.
  • DEAD EYE – humanoidy będzie ciężej trafić. W przypadku trafienia przeciwnika w głowę zadasz mu o 15% większe obrażenia.

 

== KOSTKI DANYCH ==

W czasie przemierzania kolejnych poziomów za dokonywaną eksterminację przeciwników będziemy pozyskiwać kostki danych. Możemy je także czasami znaleźć na planszy jako bonusy bądź też otrzymać jako nagrodę za realizację zleconej w terminalu misji.

 

== WYNALAZKI ==

W grze wprowadzono ciekawą możliwość prowadzenia badań. Wraz z uzyskaniem odpowiedniego poziomu postaci będziemy mogli przeznaczyć zebrane przez nas kostki danych na zakup odpowiedniego ulepszenia i tym samym będziemy mogli zwiększyć możliwości swojego mecha.
Dostępne badania:
WEAPON VARIANTS – warianty broni – zwiększa warianty broni, którą możemy odnaleźć (różne właściwości oraz dodatkowe efekty specjalne)
ULTRA VARIANT – lepsze rodzaje broni będą znajdywane znacznie częściej
POWERUPS – wzmocnienia – wrogowie będą mogli dać nam nowe ulepszenia takie jak prędkość, zwiększająca szybkostrzelność i tempo poruszania się, walutę gwarantującą pozyskiwanie większej ilości pieniędzy oraz doświadczenia przez okres swego działania oraz regenerację amunicji – gdzie przez pewien okres czasu ilość amunicji w magazynku będzie się samoistnie zwiększać
DAILY REWARD – pozyskasz mała partię doświadczenia i kostek danych gdy się zalogujesz
DAILY MODULES – każdego dnia 3 losowe moduły będą cechować się lepszą wydajnością
MYSTERY BOOST – awansując daną klasą postaci gdy będziesz mieć odblokowane wszystkie moduły gwarantuje jeden z pięciu dodatkowych wspomagaczy przy rozpoczęciu następnych misji.
SUPPLY HACK – większa szansa na pojawienie się w terminalu lepszych wersji broni
EXPLOSIVE RESEARCH – znajdywane wyrzutnie rakiet będą posiadać rakiety kierowane. Wyrzutnie granatów uzyskują większą siłę rażenia
VARIANT KIT 1 – znajdowana broń będzie mogła mieć dodatkowe warianty: zmniejszony zostanie rozrzut broni lub zwiększone będą parametry ulepszanej broni
VARIANT KIT 2 – broń będzie mieć nowe warianty: postać będzie mogła się powoli leczyć – lub broń będzie mieć różną siłę rażenia
COMBAT LOGS – klawisz TAB pokaże logi walki wraz z dodatkowymi szczegółami
RECYCLING INFO – uaktywni informacje na temat dodatkowych bonusów dla wszystkich przedmiotów
? – brak szczegółów

 

== KLASY POSTACI ==

Grać możemy jedną z czterech klas postaci:
GUARDIAN 9 – strażnik – dobra dla początkujących cechującą się bonusem przy wykorzystaniu shotguna. Do walki kontaktowej i obronnej.
ROGUE 3 – najemnik – do ataku z zaskoczenia. Silna mechanika broni i bonus do karabinków.
COMMANDO 4 – komandos – posiada zwiększoną siłę ognia, dobra do ataku posiada bonus do karabinków szturmowych – dla średniozaawansowanych graczy.
SPECIALIST 9 – specjalista – zwiększone parametry podstawowych efektów i używanych przedmiotów, dla zaawansowanych graczy.

 

== MODUŁY PAMIĘCI (CLASS MEMORY MODULE) ==

Każda z postaci ma inne moduły pamięci, które możemy zabrać na pole walki. Wybrać możemy ich jedynie trzy sztuki z już przez nas odkrytych. Wraz z prowadzoną rozgrywką i podnoszeniem poziomu postaci są one losowo odblokowywane z dostępnej listy. Mają one różne efekty i część może działać także na naszego partnera w trybie gry w kooperacji.

 

== RÓŻNICE KLAS POSTACI ==

W zależności od tego którą klasę postaci wybierzemy okaże się, że mają one nieco inne wyposażenie. Co prawda mają te same pistolety startowe (z różnicą 1-2 jednostek broni) jednak różne wyposażenie dodatkowe. Mają także inne moduły pamięci (bonusy).

 

== KOOPERACJA (MULTIPLAYER) ==

Gra pozwala na tryb sieciowej kooperacji czyli mówiąc kolokwialnie na grę coop wspólnie z inną osobą (ale nie lokalnie). Druga osoba dołącza do nas (możemy stworzyć pokój do którego dołączyć może jeden gracz) i może mieć inną klasę postaci niż my. Wspólna gra to gra we dwójkę na tej samej mapie – przy czym panuje tu pełna samodzielność – każdy z graczy gra na pełnym ekranie na swoim komputerze, widzimy postać naszego partnera i oberwiemy ilekroć do nas strzeli – trzeba mieć na to baczenie i starać się go nie ranić. Dzielone są także niektóre bonusy. Używając ich efekt zadziała także na naszego wspólnika. Każdy z nas może samodzielnie eksplorować planszę. Przedmioty znajdowane na planszy takie jak skrzynki nie są współdzielone – może je zabrać tylko jeden z nas. To co wypada z wrogów (apteczki, amunicja itp.) są widoczone tylko dla naszej postaci i nasz kooperant nie może ich zarówno zobaczyć jak i użyć – są tylko dla nas.


 

PORADY:

  • Nie walcz ze wszystkimi jednocześnie. Przeciwnicy stoją na swoim miejscu dopóki cię nie zauważą. Bieganie po całej planszy nie jest dobrym rozwiązaniem. Wywołuj ich po kolei i eliminuj osobno.
  • Jeśli zapełni się twój pasek z przedmiotami – możesz część z nich zniszczyć – odzyskasz przy tym nieco pieniędzy!
  • Przedmioty na pasku po lewej stronie (umiejętności) można przemieszczać za pomocą prawego klawisza myszki. Warto je ułożyć tak, by te aktywowane klawiszami mieć blisko siebie.
  • Wykorzystuj elementy otoczenia jako zasłonę – można się za nimi chować. Tylko się nie pomyl w wysokości – część jedynie przeszkadza ponieważ jest niska i nie chroni przed pociskami 🙂
  • Po eliminacji wszystkich przeciwników warto przebiec przez całą planszę i pozbierać pozostawione przedmioty – części mogłeś nie zauważyć w ferworze walki (towarzyszący ci bot także je wykrywa – lecz porusza się wolniej niż my – biegnąć zostawiasz go w tyle i czasami tego nie widać).
  • Uruchomienie teleporteru powoduje, że pozostali na planszy przeciwnicy (przynajmniej większość ich) zacznie zmierzać w to miejsce.
  • Pamiętaj, że w trybie kooperacji twoje strzały ranią partnera.
  • Staraj się nie brać umiejętności rykoszetu broni – odbijające się pociski bardziej będą ci przeszkadzać niż pomagać. Szczególnie w ciasnych miejscach gdzie będziesz sam siebie ranić.
  • Przeciwnicy strzelając mogą ranić swoich jeśli ci staną na linii strzału. Staraj się ich ustawiać przy przeszkodach – szczególnie tych strzelających rakietami – potrafią się sami rozwalać…
  • Klawisz “L” zrzuca na podłogę wybraną broń – przydatne gdy masz już pełen stan i chcesz przetestować nowo znalezioną zabawkę.
  • W niektórych skrzynkach można znaleźć bonusy. Możesz je niszczyć resztkami amunicji w magazynku lub też “drażniąc moździerz” by je ostrzelał. W skrzynkę trzeba umiejętnie strzelić by ją trafić z broni. Najlepiej celować w krawędź.

 

 


OCENA: POZYTYWNA

Gra naprawdę wciąga. Jest niezwykle dynamiczna i spędziłem w niej wiele godzin dobrze się bawiąc. Na uznanie zasługuje tu (prócz dużej grywalności) możliwość gry w trybie kooperacji z innymi graczami.

 

+++ PLUSY +++

  • Dynamiczna i wciągająca rozgrywka
  • System badań, który nieco zwiększa motywację graczy odnośnie rozwoju postaci
  • Dużo dużo różnych broni co urozmaica rozgrywkę
  • Ciekawy tryb kooperacji
  • Wiele ukrytych treści wewnątrz (rozwój postaci, ulepszenia itp.)
  • System ulepszeń postaci, odkrywanie kolejnych umiejętności sprawia, że gra się szybko nie znudzi
  • Wyśmienite udźwiękowienie i dobra oprawa graficzna

 

— MINUSY —

  • Gra potrafi się przywiesić w trybie gry w kooperacji (co ciekawsze wcale się nie wiesza grając samemu)
  • Czasami ciężko jest znaleźć właściwego gracza z którym przyjdzie nam zagrać. Niektórzy potrafią się w czasie trwania rozgrywki ni z gruszki ni z pietruszki rozłączyć.
  • Brak możliwości własnego przypisania używanych klawiszy (np. zamiana broni pod 1,2,3)


Screeny:

 


YOUTUBE: