R307 = PROVERBS = Recenzja ciekawych nonogramów, przemieszanych z Saperem!

Ciekawe przemieszanie nonogramów z saperem

RECENZJA YOUTUBE:


=== NIECO O GRZE ===

  • STEAM = https://store.steampowered.com/app/3083300/Proverbs/?curator_clanid=31951226
  • Data wydania = 7 listopada 2024
  • Producent = Mark Ffrench
  • Wydawca = Divide The Plunder
  • Gatunek = Kliker, Rekreacyjne, Łamigłówki, Collectathon, 2D, Historyczne, Relaksujące, Horror psychologiczny, Pikselowa grafika, Logiczne, Jednoosobowe, Psychodeliczne, Eksperymentalne
  • Recenzje użytkowników = Pozytywne (41)
  • Multiplayer =  BRAK
  • Polska wersja językowa = BRAK
  • Regularna cena = 41 PLN
  • Wsparcie dla pada = BRAK
  • Gdzie kupić najtaniej? = https://gg.deals/game/proverbs/

Tytuł jakim jest Proverbs to dzieło dewelopera, którym jest Mark Ffrench. Swoją premierę na Steam gra miała 7 listopada 2024 roku.

Rozgrywka to coś na wzór nonogramów, gdzie naszym zadaniem będzie wskazać konkretne pola, spełniające zadane warunki. Liczby umiejscowione na planszy wskazują nam ilość pól, z którymi graniczy daną cyfrą (włącznie z polem na którym się znajduje) i które musimy oznaczyć z użyciem jasnych pól, korzystając z lewego przycisku myszki – zaś resztę – jako ciemne pola, z użyciem prawego przycisku. Dodatkowo gra monituje nas o popełnionych przez nas błędach i klikając jeden z przycisków możemy wyczyścić błędne oznaczenia. Ponadto jeśli stracisz wątek, ugrzęźniesz i nie będziesz już w stanie dojrzeć kolejnego rozwiązania można skorzystać z podpowiedzi.

Miejscem rozgrywki jest nieco spikselizowany obraz stworzony w 1559 roku przez niderlandzkiego malarza epoki renesansu, Pietera Bruegla a nazwa gry zaczerpnięta jest z tytułu dzieła czyli “Przysłowia niderlandzkie”, znane także jako “Świat do góry nogami”. Obraz zawiera prawie 100 różnych pomniejszych elementów, ukazanych w formie groteski i nawiązujących do konkretnych przysłów.

Cały malunek został podzielony na mniejsze sekcje i te po całkowitym rozwiązaniu zamieniają się na stale w kawałek docelowego obrazu. Zadaniem gracza jest odkryć całość dzieła, liczącego około 54.000 pól. Oczywiście nie trzeba tego robić za jednym podejściem, każdorazowe wyjście gry zapisuje jej obecny stan.


 

OCENA: POZYTYWNA = 7/10

Gra choć minimalistyczna to jednak wciąga. To przemieszanie nonogramów z saperem. Nie da się tu zginąć a nasze błędy są poprawiane. Plansza jest tak skonstruowana, iż nie ma tu konieczności dociekania w stylu sapera gdy trafiamy na sytuację niejednoznaczna 50/50 gdzie trzeba ryzykować i zgadywać na ślepo. Tu całą sekcje idzie rozwiązać jedynie na podstawie dedukcji. Tym samym rozgrywka jest relaksacyjna i nie tu presji wywieranej na graczu, iż pomyłka definitywnie zakończy grę.

Z minusów gry widzę jeden: ponieważ sekcje są niekiedy podobne kolorystycznie a wskazówki liczbowe odnoszą się jedynie do bieżącej sekcji, jest to niekiedy mylące to bywają przypadki, iż można się pomylić. Rozmawiałem jednakże z autorem i dywersyfikacja aktualnie rozwiązywanej sekcji jest na jego liście rzeczy do ulepszenia. Ma plan by wyszarzać resztę planszy by gracz mógł się skupić jedynie na rozwiązywaniu bieżącej części.

Tak więc jest to mała, przyjemna i rozrywkowa gra – polecam!


Screeny: