R196 = BLOCKS MUST FALL! = Recenzja gry logicznej

Prosty tytuł, proste zasady… a jednak niektóre zagadki są trudne do rozwiązania!


 

=== NIECO O GRZE ===

Block Must Fall! jest dziełem studia Night Steed Games, działającego prężnie na rynku gier mobilnych od 2015 roku. W swoim portofolio autorzy wymieniają 11 tytułów z czego na Steam dostępny jest jedynie recenzowana pozycja.


 

=== ROZGRYWKA ===

Tytuł jest łamigłówką z czytelnym interfejsem oraz dosyć ciekawą ścieżką muzyczną. Warstwa dźwiękowa w grze są ograniczona jedynie do prostych odgłosów potwierdzających kliknięcie przez gracza danej pozycji (czy też wykonanie ruchu).

Gra dostępna jest także za darmo na telefony komórkowe i można też zagrać poprzez przeglądarkę internetową (https://pl.crazygames.com/gra/blocks-must-fall)

Naszym zadaniem w grze jest przeprowadzić czerwony sześcian do wyjścia oznaczonego X-em – jednak by nie było za prosto otworzy się ono dopiero po zlikwidowaniu wszystkich białych pól na planszy. Są one jednorazowego użytku i z chwilą gdy nasza “postać” z takowego zeskoczy – takie bezpowrotnie znika. Musimy zatem odpowiednio przejść planszę by usunąć wszystkie białe pola. Czasami dostępne jest jedyne słuszne rozwiązanie a kiedy indziej mamy dostępną więcej niż jedną metodę rozwiązania jakiegoś kawałka planszy.

Do rozwiązania jest 108 zagadek a przejść do kolejnej możemy dopiero po rozwiązaniu poprzedniej – tak więc czasami może dojść do sytuacji, że na jakiejś utkniemy i trzeba będzie szukać rozwiązania tego zestawu w internecie. Poziom trudności stopniowo wzrasta ponieważ autorzy co kilka poziomów dodają nowy element funkcjonalny zwiększając tym samym stopień komplikacji dostępnych zagadek. Pojawiają się lodowiska, na których nie możemy się zatrzymać i przez które można się jedynie przesunąć, ruchome platformy, które przemieszczają się w danym kierunku, przełączniki, które przemieszczają bloki czy też aktywują przejścia bądź dodają nowe klocki na planszy. Stopień komplikacji stopniowo rośnie i zagadki wymagać będą od nas coraz to większej dozy przemyślenia dalszych ruchów.

Ciekawą opcją jest zaimplementowana w grze możliwość cofnięcia ruchu – konkretniej dowolną ilość ruchów wstecz. W ten sposób można wypróbować jedno rozwiązanie czy też kilka kolejnych pozycji – a jeśli się okaże, że nie są prawidłowe – wycofać się określoną ilość przemieszczeń i spróbować czegoś innego.

Sterowanie w grze jest możliwe za pomocą zarówno klawiatury, pada, jak i samej myszki (wystarczy kliknąć w docelowe miejsce ruchu).


OCENA: POZYTYWNA = 5/10

Dosyć ciekawy tytuł. Prosty i jednocześnie przejrzysty, z jasnymi zasadami. Grało mi się w to przyjemnie i przeszedłem za jednym podejściem 27 poziomów… nim utknąłem. W trakcie grania wróciły wspomnienia i przypomniała mi się gra jaką był “Saper” na leciwej Amidze 500 – co prawda nieco inne zasady ale pomysł ten sam. Wraz z postępem gry poziom trudności rośnie i trzeba zacząć szukać nieszablonych rozwiązań. Gra nie jest niczym nieszablonowym – jak to bywa w takich grach wszystko to już gdzieś widzieliśmy – ale jeśli ktoś lubi gry logiczne i wysilić czasami swój umysł – powinien znaleźć w niej coś dla siebie.


Screeny: