R193 = RECON CONTROL = Recenzja taktycznej turówki

Prosta lecz wyzywająca gra dla ludzi lubiących zmierzyć się z trudnymi zadaniami.

 

RECENZJA YOUTUBE:


 

=== NIECO O GRZE ===

  • STEAM = https://store.steampowered.com/app/1491510/Recon_Control/?curator_clanid=31951226
  • Data wydania = 4 listopada 2021
  • Producent = Dmitry Kozlov
  • Wydawca = GrabTheGames
  • Gatunek = Taktyczne turowe, Strategiczne turowe, Regrywalność, Strategiczne, RPG, Wojna, Wojskowe, Zarządzanie ekwipunkiem, Symulatory, Wojenne, Taktyczne, Niezależne, Turowe, Walka turowa, Jednoosobowe, 2D, Walka, Trwała śmierć, Roguelite, Platformowe
  • Recenzje użytkowników = Pozytywne (24)
  • Multiplayer =  BRAK
  • Polska wersja językowa = JEST!
  • Regularna cena = 30 PLN
  • Wsparcie dla pada = BRAK
  • Gdzie kupić najtaniej? = https://gg.deals/game/recon-control/

 

OCENA: POZYTYWNA = 7/10

Prosta gra w której możemy wystawić na próbę nasz zmysł taktyka i zawalczyć naprzeciw wrogom w różnej scenerii dostępnych map. Co prawda same plansze są niezmienne ale rozłożenie wrogów generowane jest już proceduralnie więc w zależności od podejścia każde będzie wyglądać nieco inaczej. Gracz ma do dyspozycji broń różnego przeznaczenia, do tego dorzucono nieco oporządzenia w postaci apteczek czy też sprzętu do rażenia wrogów pokroju min i granatów. Za zdobywane pieniądze kupujemy broń, opancerzenie oraz osprzęt jednak najpierw musimy je odblokować (na stałe) korzystając ze sztabek złota zdobywanych za przejęcie danej lokacji. Musisz zatem zastanowić się jaki sprzęt przyda ci się najbardziej i na niego przeznaczyć zdobyte z takim trudem złoto.

Misje jakie musimy zrealizować są dosyć trudne a wiąże się to przede wszystkim z zachowaniem SI. Komputer łatwo jest wyprowadzić w pole prowokując go – ale jeśli ruszy na nas kilka wrogich jednostek robi się ciężko i niekiedy kończy zgonem jednego z członków drużyny. Mechanika bitew jest dosyć prosta – żołnierz wykorzystując dostępne punkty ruchu przemieszcza się i oddaje strzał do przeciwnika czy też zasadza się w oczekiwaniu na zbliżenie się wroga dzięki czemu jest w stanie oddać strzał jako pierwszy. Każda z broni ma inne parametry takie jak przebijalność pancerza, zasięg skuteczny czy też ilość zadawanych obrażeń. Do nas należy odpowiednie wyposażenie drużyny by móc wykorzystać te parametry na swoją korzyść używając przedmiotów w środowisku gry – chować się za przeszkodami i wyskakiwać tylko by oddać strzał czy też w odpowiednim momencie otworzyć drzwi by skorzystać na bliskości do wroga i zadać mu większą ilość obrażeń np. za pomocą strzelby (albo też przygotować drużynę i każdy zacznie strzelać).

Żołnierze po zakończonej walce zbierają też punkty doświadczenia, które można wymienić na zwiększenie ich umiejętności. Drzewko ulepszeń jest jednak dosyć skąpe i mamy tu do wyboru jedynie nieco możliwości takich jak zwiększenie zadawanych obrażeń czy też celności dla różnych typów broni czy też podbicie parametrów walki wręcz, ilości możliwych użyć dodatkowego asortymentu w postaci apteczek, granatów itp. bądź zwiększenie tężyzny fizycznej żołnierza co przełoży się np. na większą ilość punktów akcji.

Gra jest dosyć ciekawa a poziom trudności zbalansowany. Choć wydaje się prosta to niejednokrotnie zostałem zaskoczony przez przeciwnika i z sytuacji nie wyglądającej groźnie wrogowie robili masakrę mojego oddziału. Proste zasady, czytelna grafika i 25 misji do pokonania. Polecam!

 

 


Screeny: