Cyberpunk – gra nadal potrafi popełnić harakiri i zniszczyć zapisy stanu gry.

Godziny temu wyszedł patch 1.06 do gry naprawiający niszczenie przez grę zapisu gry gdy wielkość save przekracza 8MB. Jak się okazuje – nie do końca…

Cyberpunk jest grą, która jak żadna inna przyciągnęła mnie do siebie i pozwoliła zatopić się w swoim świecie na dłużej. Choć nie dostaliśmy wszystkiego co zostało obiecane a niektóre z zawartych w niej błędów wołają o pomstę do nieba, to jednak sama produkcja jest czymś nowym w świecie cyfrowej rozrywki i zdobyła wysokie oceny PC-towych graczy.

Na silniejszym sprzęcie gra potrafi rozwinąć skrzydła i jest wysoce grywalna, dając przy okazji możliwość zatopienia się w wirtualnym świecie. Niestety nie dla każdego…

Trafiłem na błąd, który znacząco utrudnia (a może nawet powinienem powiedzieć uniemożliwia) eksplorację świata gry. W moim przypadku istnieje 40% szansa, że gra zostanie uszkodzona i wykonany przez gracza zapis gry zostanie zniszczony.

https://youtu.be/nglpefTHh7g

Nagranie zawiera 7 (z 10 wykonanych) podejść do tej samej lokacji. Eksterminacja przeciwników, zebranie przedmiotów, zniszczenie obiektów obecnych w danym miejscu.

00:40 – 02:18 = Zawartość plecaka, parametry postaci (plecak jest też pokazany pod koniec zapisu, przed “śmiercią sejwową”).
02:20 – 06:57 = Save nr 150 – uszkodzony
20:50 – 26:30 = Save nr 153 – uszkodzony
40:30 – 45:20 = Save nr 156 – uszkodzony
45:20 – 46:37 = Pokazówka jak zachowa się KOLEJNY zapis (kontynuacja gry przez gracza) po wystąpieniu błędu – każdy następny też BĘDZIE uszkodzony.

 

Cztery zapisy gry okazały się być uszkodzonymi. Po ich załadowaniu gra wyrzuca użytkownika do pulpitu i nie da się ich załadować. Jeśli gracz wykonywał kilka zapisów po sobie i końcowy jest uszkodzony to trzeba cofać się i ładować każdy poprzedni aż trafi się na działający. Jeśli nie korzystał z zapisów gry i jechał jedynie na auto-zapisie… to może się naprawdę niemiło zdziwić. Gra korzysta z 10 slotów na automatyczny zapis i te rotują się cyklicznie nadpisując poprzednie zapisy. Można w ten sposób utracić kilka godzin rozgrywki.

 

Niestety – pozostaje czekać na naprawienie gry przez twórców. Obecnie musiałbym zapisywać grę co kilka minut i następnie ładować zapis gry by sprawdzić czy ten jeszcze funkcjonuje – co jest samo w sobie irracjonalne…