(…. w trakcie tworzenia)
Poradnik (ukończony) jest dostępny na Steam: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2163777081
== WSTĘP ==
Soda Dungeon 2 to kontynuacja gry o tym samym tytule. W stosunku do pierwowzoru zostało tu wprowadzonych nieco zmian choć gra nadal trzyma się tych samych ram i mechaniki.
W poradniku możesz przeczytać na temat przedmiotów i ulepszeń jakie dostępne są grze oraz przeczytać nieco porad. Pamiętaj jednak, że każda taktyka jest dobra o ile prowadzi do zwycięstwa. Nie trzymaj się ściśle tego co napisałem – walcz na swój własny sposób i nie bój się eksperymentować.
W grze naszym zadaniem jest przebywać kolejne wymiary (Dimension) przy czym przechodząc do kolejnego następuje totalny reset i tracimy prawie wszystko zaczynając praktycznie od zera – choć ze wzmocnioną drużyną ponieważ budynki oraz niektóre ulepszenia (oraz zakupione za esencję upgrade) przechodzą z nami na stałe.
== MIASTO ==
Rozgrywkę rozpoczynamy w zniszczonym mieście i wraz z upływem czasu budynków oraz oferowanych przez nie funkcjonalności będzie przybywać. Niestety trzeba to będzie okupić dosyć dużymi wydatkami a także i czasem ponieważ trzeba go będzie poświęcić dosyć dużo na zdobycie pieniędzy i surowców potrzebnych do ich odbudowy. Nowe budynki będą dostępne wraz z powstawaniem kolejnych – oraz przeskakiwaniem do następnych wymiarów.
== DRUŻYNA ==
Nasza drużyna może liczyć do 6 postaci i to do nas należy wybór klas oraz ilości wojowników danego typu w zespole. Każdy z nich posiada inne cechy (o tym później) dlatego warto jest zapoznać się z nimi by skompletować grupę według własnych potrzeb i wymagań. Dodatkowo sposób walki każdego z typów wojowników możemy oskryptować dzięki czemu będą oni bardziej efektywni w powierzonym im zadaniu.
Naszych wojowników możemy:
– wysłać do eksploracji podziemi (grupa 6-osobowa)
– wysłać do potyczek na arenie (grupa 3-osobowa)
Warto jest mieszać klasy ponieważ niektóre z nich posiadają unikalne umiejętności i może nam to znacznie wspomóc drużynę w przypadku wysłania jej z konkretnym zadaniem – np. zdobywania pieniędzy.
== BUDYNKI ==
Wraz z rozwojem miasta będziemy mogli rozbudować naszą osadę o kolejne budynki.
== ESENCJA ==
Esencja jest dosyć ważnym aspektem gry ponieważ pozwala trwale podbijać umiejętności naszych postaci. Tym samym rekomenduję ci jak najszybsze skakanie do kolejnych wymiarów dopóki nie zacznie ona dropić w czasie walk. Dzięki temu każda wyprawa spowoduje, że gdziekolwiek nie dojdziemy i nie padniemy – zdobędziemy pewną ilość esencji i tym samym będziemy mogli podbić bazowe parametry naszych postaci poprzez podbijanie poziomu reliktów. A jeśli o reliktach mowa – jeden z nich zwiększa ilość pozyskiwanej esencji (co przekłada się na częściej występujących wrogów z esencją) i warto jest go jak najszybciej podbić na maksymalny, setny poziom.
- Esencję możemy zdobyć na kilka sposobów:
- zabijając przeciwnika, który jest zabarwiony na fioletowo
- kradnąc (z użyciem THIEF-a) esencję przeciwnikowi zabarwionemu na fioletowo (zwiększa dwukrotnie pozyskiwaną esencję w czasie wypraw).
- uczestnicząc w walkach na arenie (jedna z nagród)
- po zbudowaniu studni w osadzie – wymieniając 7.000 złota na 1 sztukę esencji
- przygarniając do drużyny zwierzaka w postaci latającej wróżki – doda kilka procent więcej zdobywanej esencji
- zwiększając wysokość poziomu reliktu odpowiedzialnego za występowanie przeciwników z esencją
- realizując co niektóre misje wraz z postępem gry
KRADZIEŻ ESENCJI – dobrze jest wiedzieć o tym, iż THIEF ma możliwość wykorzystania swojej unikalnej zdolności (odblokowywanej na 25 poziomie postaci) o nazwie “RANSACK”. Kosztuje ona 10 MP i pozwala za jednym zamachem ukraść przeciwnikowi złoto, przedmiot oraz esencję. Co więcej – jeśli go potem zabijemy, niezależnie od tego dostaniemy dodatkową porcję esencji! Dzięki temu jest to NAJSZYBSZY i jednocześnie NAJWYDAJNIEJSZY sposób na jej pozyskanie! Im wyższy poziom labiryntu tym więcej dany przeciwnik może jej posiadać. Na początkowym etapie zyskamy jedynie +1 punkt esencji (ale zawsze jest to o jeden punkt więcej niż tylko w przypadku jego ubicia. By to działało prawidłowo należy zmodyfikować skrypt działania THIEF-a (Soda Scripts dostępne w budynku Areny) ustawiając by umiejętność ta była używana jedynie w przypadku napotkania przeciwnika posiadającego esencję – inaczej szybko zużyjemy jej zapas. Warto jest też ustawić złodzieja na pierwszej pozycji w zespole by zdążył zadziałać nim reszta drużyny ubije przeciwnika posiadającego esencję (ten zabarwiony na fioletowo).
Ponieważ używanie tej umiejętności wyczerpuje manę postaci w zespole musi być obecna wróżka (Mystic), która po osiągnięciu poziomu 25 zyska możliwość regeneracji many członków drużyny. W przeciwnym wypadku ilość many szybko się wyczerpie i złodziej nie będzie mógł korzystać z tej jakże potrzebnej umiejętności. Pozostanie wtedy jedynie liczyć na spotkanie z naszą początkującą wróżką – udane rzucenie przez nią zaklęcia leczy drużynę oraz odnawia zasób many jej członków.
== ESENCJA – ZAKUP ULEPSZEŃ ==
Wraz z podróżą przez kolejne wymiary międzygwiezdny byt umożliwi nam wybór reliktów oraz odblokuje możliwość pozyskiwania esencji z ubitych przeciwników. Wróg, który posiada esencję ma fioletowy odcień. Po jego ubiciu otrzymamy kilka jednostek esencji.
== ESENCJA – RELIKTY
Przy przeskoku do kolejnych wymiarów odblokowany zostanie dostęp do reliktów. Są to specjalne przedmioty przechowujące magiczne płyny o różnym przeznaczeniu. Początkowo będziemy mogli wybrać jeden z trzech nam przedstawionych (dopóki nie zgromadzimy wszystkich).
Płacąc esencją będziemy mogli podbić ich poziom co przełoży się na stałe wzmocnienie jego efektu. Nie są resetowane przy przechodzeniu do kolejnych wymiarów. Dają naprawdę duże wzmocnienie postaci – szczególnie na początkowych etapach gry ponieważ pozwalają zwielokrotnić naszą bazową ilość życia czy też ataku.
+5 HP per level dla każdego z członków drużyny. Jak widać znacząco podnosi bazową ilość życia postaci co ma znaczenie na głębszych poziomach podziemi ponieważ przeciwnicy zadają nam wtedy większą ilość obrażeń. Bardzo ważny relikt.
+2 punkty ataku więcej. Dosyć ważny parametr ponieważ zwiększa siłę ataku naszej postaci. Jeden z najważniejszych reliktów. Większa siła ataku oznacza konieczność zadania przeciwnikowi mniejszej ilości ciosów i co za tym idzie jego szybszą eliminację. Szybciej ubity przeciwnik oznacza mniej odniesionych obrażeń dla członków naszej drużyny.
+3 MP – zwiększa ilość punktów many jaką dysponuje postać. Dzięki temu ma ona większą ilość punktów magii do dyspozycji co pozwala wyprowadzić więcej ataków używających magii.
+1% więcej znalezionego złota. Pozwala zwiększyć ilość złota jaką wyniesiemy z wyprawy. A ponieważ za złoto możemy kupować esencję to warto jest inwestować byśmy mogli kupić jej jeszcze więcej!
+0.1% większa szansa na zadanie ciosu krytycznego przez naszą postać.
+0.2% szansy na napotkanie przeciwnika posiadającego esencję. Bardzo ważny relikt. Postaraj się jak najszybciej podbić go na maksymalny poziom. Dzięki temu znacznie częściej będziesz napotykać fioletowych przeciwników posiadających esencję i tym samym znacząco zwiększysz ilość zdobywanej w czasie wypraw esencji!
+1 HP per level. W każdej nowej turze nasza postać będzie mogła odzyskać wskazaną tu ilość punktów życia. Nie wydaje się to dużo – ale dzięki temu każdy z z członków naszej drużyny odzyska dodatkowo nieco zdrowia – a ponieważ przeciwnik nie atakuje zwykle tej samej osoby więc już po 2-3 turach będziemy mieć nieco więcej odnowionego zdrowia.
+0.5% większe obrażenia ciosu krytycznego. Zwiększa siłę zadawanego krytyka.
+0.3% większy atak fizyczny. Zwiększa siłę normalnego ataku postaci.
+0.2% większy atak magiczny
+0.2% większa szansa na znalezienie kluczy do portali (zdobyte już klucze przechodzą na kolejną wyprawę).
+0.1% więcej zdobytego doświadczenia przez postać. Dosyć ważny relikt (szczególnie później). Zwiększa ilość zdobywanego doświadczenia(więc ma to znaczenie w późniejszych etapach gry, gdy jest go cała masa do zdobycia by móc awansować na kolejny level.
+0.1 Ore Find. Zwiększa szansę na zdobycie rudy.
+0.3% odporności na efekty. Dzięki temu mamy szansę iż rzucony przez przeciwnika efekt (zatrucie, podpalenie, uśpienie itp.) nie zadziała.
+0.2% odbitych obrażeń. Dzięki temu część obrażeń zadanych postaci przez przeciwnika wraca do niego samego.