R71 = FLUFFY HORDE == Recenzja walki z hordą futrzaków!

Króliki! Wszędzie ich pełno! Zabierzcie je stąd, jestem uczulony! Aaaaaaaaa!

 

Fluffy Horde title screen

►STEAM = https://store.steampowered.com/app/777880/Fluffy_Horde/

►WWW = http://www.fluffyhorde.com/


=== NIECO O GRZE ===

Fluffy Horde jest futrzastym tytułem stworzonym przez 6-osobowe studio Turtle Juice. Na Steam pojawiło się na początku listopada 2018 roku.

W grze bronimy naszego królestwa przed złym szamanem, który postanowił opanować świat. W tym celu wykorzystuje swe magiczne moce przyzywając namnażające się bez końca króliki. Musimy opanować sytuację i wytrzebić wszystkie gryzonie nim te osiągną poziom rozrostu gdy nie będzie można ich już kontrolować. Niektóre z misji mają natomiast inne założenie takie jak obrona wiatraków, przeprowadzenie uczulonej na sierść królików księżniczki czy też nakarmienie potwora Num-Num znajdującego się na planszy.

 

  • Data wydania = 7 listopada 2019
  • Producent Turtle Juice
  • Wydawca = Turtle Juice
  • Gatunek = Tower Defense, 2D, Side Scroller, Akcja, Niezależne, Strategie, Logiczne, Pixel Graphics
  • Recenzje użytkowników = Bardzo pozytywne (58)
  • Multiplayer =  BRAK
  • Karty = BRAK
  • Polska wersja językowa = BRAK
  • Regularna cena = 35,99 PLN
  • Wsparcie dla pada = BRAK
  • Więcej informacji https://barter.vg/i/78096/?

 

== OPRAWA GRAFICZNA I DŹWIĘKOWA ===

Przedstawiona nam grafika to nieco rozpikselowane 2D w klimacie 8-bit jednak zrobione ze smakiem.

Jeśli zaś chodzi o tło dźwiękowe to jest dosyć skąpo ale nie jest źle. Słyszeć będziemy odgłosy walki naszych rycerzy itp. Muzyka ani nie porywa ani też nie przeszkadza w trakcie rozgrywki. Jest stonowana i spokojna.


 

=== ROZGRYWKA ===

Jest to gra kierowana głównie do jednego gracza (single player) aczkolwiek posiada także tryb pozwalający na zmierzenie się z przyjacielem w trybie sieciowego multiplayera.

 

Przed graczem stoi ponad 75 zagadek do rozwiązania gdzie za poprawną i szybko przeprowadzoną misję eliminacji futrzaków zostaniemy nagrodzeni medalami. Zwykle możemy otrzymać trzy medale z czego dwa np. za szybkie ukończenie zadania a jeden przyznawany jest zwykle za ochronę obiektu (np. niedopuszczenie zajęcy do jakiegoś obiektu) czy też realizację zadania bez użycia specyficznej jednostki. To akurat zależy od zadania. Pomyślne przejście poziomu odblokuje nam dostęp do kolejnego.

 

Do pokonania mamy cztery rozdziały a w każdym z nich do przejścia jest kilkanaście poziomów. Oczywiście by móc podjąć się kolejnego zadania musimy najpierw ukończyć poprzednie. Nie ma znaczenia czy zdobędziemy jakieś medale, są one jedynie opcją i wyzwaniem dla gracza by sprostać zadaniu w nieco trudniejszy sposób. Oczywiście misje, które już przeszliśmy możemy powtarzać do woli celem uzyskania wyższego wyniku. Pozyskanie medali nie daje nam niczego prócz naszej satysfakcji.

Misje są dosyć zróżnicowane i znacznie odbiegają od siebie poziomem trudności. Niektóre z nich są dosyć proste zaś przy części trzeba spróbować ze 2-3x nim domyślimy się właściwego rozwiązania postawionej przed nami zagadki. Dlaczego zagadki? Ponieważ startując na danym poziomie nie znamy jego założeń i musimy się sami domyśleć co należy zrobić. Dostępny opis w postaci tytułu poziomu oraz zarys nagród za jego wykonanie może nam nieco sugerować co należy zrealizować.

 

W większości misji nasza rola sprowadza się do całkowitej eksterminacji mnożących się na potęgę królików. Mają one to do siebie, iż z każdego osobnika może powstać kolejny i jeśli dopuścimy do przesilenia to niestety będziemy już mieć ich istną lawinę niemożliwą do powstrzymania – to spowoduje przegraną i będziemy musieli ponownie rozegrać tą misję. Misje możemy natomiast powtarzać dowolną ilość razy – dla przykładu celem osiągnięcia lepszego niż poprzednio wyniku.


By móc sprostać zadaniu musimy używać dostępnych jednostek oraz ulepszać je by mogły skuteczniej walczyć. Do naszej dyspozycji oddano żołnierzy w postaci mieczników oraz strzelców. Ci pierwsi za pomocą miecza zwalczają znajdujące się w ich zasięgu króliki zaś drudzy – ostrzeliwują je. Duże znaczenie ma tu ulepszanie jednostek za co płacimy posiadanym złotem. Im wyższy poziom – tym szybciej będą eliminować króliki i zamiast kilku ciosów wystarczy im jedno uderzenie. Podobnie ze strzelcami – co prawda będą mieć ten sam zasięg jednak zwiększa się ilość wystrzeliwanych strzał oraz ich siła rażenia. Trzeba też nadmienić, iż króliki nie robią im żadnej krzywdy.

 

W zależności od poziomu albo będziemy dysponować pewną ilością żołnierzy i nie będziemy mogli zwiększyć ich ilości albo też na planszy dostępne będą placówki w których możemy ich zakupić. Istnieje także specjalna jednostka jaką jest gość przebrany za marchewkę – jego widok przyciąga króliki powodując, że zmierzają w jego kierunku – można go wykorzystywać jako zanętę by je gdzieś zwabić. Niestety lecz futrzaste zające kąsają go biorąc go za smaczną marchewkę – więc wszelki kontakt z nimi odbiera mu punkty życia. Czasami jednak złożenie takiej ofiary będzie niezbędne by móc wygrać bitwę z zającami. Położeniem żołnierzy czy to Pana Marchewki możemy sterować za pomocą proporca wbitego w ziemię – możemy go przesunąć w jakimś kierunku a jednostka za nim podąży przy okazji walcząc z napotkanymi przeciwnikami.


Jeśli chodzi o pieniądze, to te możemy pozyskiwać na kilka sposobów. Głównym miejscem zarobkowania są farmy na których rolnicy uprawiają zboże czy też magiczne kryształy – a uprawy te co chwila dają nam pewną ilość gotówki. Musimy bronić je przed napastliwymi królikami ponieważ są w stanie zniszczyć wszystkie uprawy i trzeba będzie znów chwilę odczekać nim będzie można je uprawiać. Na niektórych poziomach mamy także coś na wzór platform z magicznymi łapkami i jeśli wpadnie w nie królik zniknie on a my otrzymamy pewną ilość pieniędzy. Na niektórych poziomach obecny jest także pewien szalony starzec, który potrafi podwoić ilość posiadanych przez nas pieniędzy jednakże jednocześnie podwaja też ilość królików obecnych na planszy – trzeba więc mieć z tym umiar ponieważ bardzo łatwo można przekroczyć barierę niekontrolowanego wzrostu populacji skaczących futrzaków.

 

Istnieje także kilka innych obiektów, które będziemy mogli wykorzystywać takich jak podnośniki, zwodzone mosty, teleporty czy też katapulty wystrzeliwujące wbiegające na nie zające. Część z nich do działania czy też aktywacji wymaga wniesienia pewnej opłaty.


= MULTIPLAYER =

Gra posiada także tryb multiplayer w którym możemy zmierzyć się z jedną osobą.
Możemy wybrać jedną z dostępnych map o różnych założeniach. Każdy z graczy gra na swoim komputerze a plansze są rozdzielne – każdy posiada swój świat. W tle jakby gór widzimy zarys tego co dzieje się u naszego przeciwnika. W zależności od ilości posiadanego złota możemy zakupić jednostki i zdesantować je u przeciwnika. Możemy je też ulepszać co da im nieco lepsze parametry i znacząco utrudni ich eksterminację. Do obrony służą na przykład magiczne portale, których wróg nie widzi tak więc jeśli zdecyduje się nam podrzucić atak i akurat trafi na jego umiejscowienie to zrzucone przez niego króliki zostaną przeniesione na jego planszę.

 

Zabawa w multiplayerze jest ciekawa lecz też wymaga kilku potyczek by poznać planszę i wyrobić sobie sposoby ataku na wroga. Ilość map jest ograniczona a zatem już po kilkunastu rozgrywkach będziemy znać wszystkie.


OCENA: POZYTYWNA = 7/10

Gra mi się spodobała i nieco w nią pograłem. Musimy nieco wytężyć swoje szare komórki by domyśleć się na czym polega każde zadanie i dojść do jego rozwiązania. Zagadki nie są trudne, może jedna czy dwie misje były trochę trudniejsze i przy nich trzeba było się nieco napocić by móc je przejść. W większości przypadków już sam opis misji oraz nagród pozwala wysnuć właściwe wnioski i odpowiednio przygotować obronę. Przydałaby się także możliwość przeskoczenia przynajmniej jednego poziomu jeśli na jakimś utkniemy.
Generalnie rozgrywka jest bardzo przyjemna i czasami musimy spiąć poślady by opędzić nagły przyrost futrzaków i zapobiec tym samym opanowanie przez nich świata XD.

 

+++ PLUSY +++

  • Ciekawy pomysł i dosyć przyjemna rozgrywka.
  • Dużo zabawy w rozkminianie zadań jak i samej ich realizacji.
  • Pomimo dużej pikselozy grafika jest zrobiona ze smakiem.

 

— MINUSY —

  • Trudność poziomów nie jest rosnąco zbalansowana – trudniejsze i łatwiejsze przemieszane są ze sobą.
  • Brak jest opisu założenia co jest celem danej misji – to gracz musi sam do tego dojść.
  • Nieco uboga warstwa dźwiękowa.

 


Screeny:


RECENZJA: