ROBOTHORIUM == PORADNIK

Poradnik do gry Robothorium.

 

=== NIECO O GRZE ===

Akcja gry przenosi nas do roku 2052. Roboty ewoluowały korzystając ze sztucznej inteligencji znacznie przyczyniając się do stworzenia potężnej i rozwijającej się społeczności. Przedsiębiorstwo BreakTech specjalizujące się w robotyce budowlanej przeżywa rozkwit dzięki nieograniczonemu i innowacyjnemu źródłu zasilania jakim jest Torium. Wykorzystywane i uciskane roboty zaczęły demonstrować żądania do uznania ich praw jako pełnoprawne istoty. Początkowo pokojowy ruch przerodził się się do miana zamieszek. Reakcja ludzi była łatwa do przewidzenia – wykorzystali są pozycję do stłumienia ich żądań siłą. Roboty są ścigane i uśmiercane.

 

Przejmujemy rolę sztucznej inteligencji o nazwie S.A.I.A zaprogramowanej do realizacji jednego celu – zapewnienia godziwej przyszłości robotom. Jesteśmy kierowani przez kobietę zwaną Sarah Simov, córkę znanego wynalazcy. Została ona wysłana przez frakcję rebeliantów by służyć nam pomocą. Musimy zjednoczyć podzielone frakcje robotów i poprowadzić je ku powstaniu nowego świata w którym prawa robotów do życia będą uznawane na równi z ludzkimi.

 

== POZIOM TRUDNOŚCI ==

Po rozpoczęciu gry staniemy przed wyborem poziomu trudności (ja osobiście grałem na środkowym):

  • REBELLION – ilekroć nasze roboty zostaną zniszczone powrócą po misji do naszego składu – bez uszczerbku na zdrowiu. Wrogowie, których napotkamy w czasie potyczek są słabsi. W przypadku utraty całej drużyny niczego nie utracimy, będziemy musieli powtórzyć misję.
  • INSURRECTION – to normalny poziom trudności. W przypadku zniszczenia robota po zakończeniu misji musimy zapłacić za jego naprawę (są to jednak niskie koszta). Wrogowie będą posiadać standardowe parametry. W przypadku utraty całej drużyny niczego nie utracimy, będziemy musieli się naprawić i powtórzyć misję.
  • REVOLUTION – dla znawców tematu. Zniszczone roboty są tracone a utrata całej drużyny oznacza finalne zakończenie gry. Napotkani wrogowie są potężniejsi.

 

 

== CEL GRY ==

Naszym zadaniem jest prowadzenie linii fabularnej i rozgrywanie kolejnych potyczek w celu zapewnienia robotom uzyskania należytych im praw obywatelskich. Jednakże nie musimy się nigdzie śpieszyć w drodze do wygranej – możemy wykonywać do woli misje poboczne zbierając przy tym doświadczenie i pozyskując części mogące służyć nam do ulepszania naszych maszyn a kiedy uznamy za stosowne – zabrać się za fabułę. Rozgrywka dzieli się zasadniczo na dwie części. Pierwsza to wybór misji, doposażanie robotów itp. zaś druga to właściwa eksploracja i prowadzenie potyczek z napotkanymi przeciwnikami kiedy to nie możemy naprawiać robotów.


 

 

== POCZĄTKI ==

Po wybraniu poziomu trudności staniemy przed koniecznością wyboru swojego składu drużyny. Wybrać możemy spośród sześciu robotów (siódmy pozyskamy w późniejszym terminie poprzez zakupy w Hangarze) przy czym każdy cechuje się nieco innymi parametrami przy czym my możemy je podzielić na trzy zespoły – roboty cechujące się dużą siłą ognia lecz nieco słabszą obroną, druga grupa to te, które posiadają dużą obronę lecz nieco słabszą siłę ognia i trzecią czyli linię wsparcia – roboty, które zajmować będą się naprawą czy też dbaniem o zapewnienie właściwego zabezpieczenia naszych jednostek liniowych korzystając z szeregu specjalnych umiejętności dając naszym wojownikom możliwość skorzystania z większej siły ognia czy też możliwości szybszej regeneracji osłon itp.

Nie ma większego znaczenia jakie roboty wybierzesz na początek ponieważ później można je dokupić czy też wymienić i zapewne będziesz to robić wielokrotnie w trakcie trwania całej gry. Realizując misje fabularne głównego wątku zyskamy dostęp do Hangaru gdzie będzie można zakupić niedrogo nowe jednostki a nawet skompletować pełną zapasową drużynę.


 

 

== OSOBOWOŚĆ ROBOTÓW (USPOSOBIENIE) ==

Prócz różnych typów roboty różnią się także nieznacznie między sobą a to dzięki posiadaniu własnej osobowości. Jeden jest poetą, inny jest nieco bojaźliwy, trzeci jest nerdem, kolejny jest złośnikiem a jeszcze inny jest waleczny. To przekłada się bezpośrednio na ich parametry takie jak więcej życia, osłon, większa ilość zadawanych obrażeń czy też większa prędkość co wpływa na kolejność wykonywania swojej tury ruchu się w czasie prowadzonych walk. To wiąże się z różnymi bonusami i tak dla przykładu robot o osobowości Poety ma Moc +50% oraz Prędkość +10. Parametry te tyczą się bazowych umiejętności robotów.


== CECHY ROBOTÓW (PARAMETRY) ==

Maszyny posiadają bazowe parametry takie jak osłona, konstrukcja (określająca ciało tworzące robota), odporność będąca wartością wytrzymałości o jaką zmniejszane są wrogie ataki, regeneracja pozwalająca na odnawianie co turę osłon, moc będąca wynikową zadawanych obrażeń czy też siły regeneracji osłon. Mamy tu także wartość krytyków, które określają wielkość zadawanych obrażeń krytycznych czy też prędkość, która determinuje kolejność w kolejce robotów wykonujących zadania w swojej turze ruchu.


 

 

== EKRAN MISJI ==

Główny ekran gry to mapa świata w postaci globu na którym umiejscawiane są zdarzenia z którymi możemy zadziałać. Ekran misji wyświetla trzy typy dostępnych zadań, które możemy realizować – są to misje fabularne, misje poboczne oraz misje wsparcia demonstracji robotów. Co każdą turę będziemy musieli zdecydować, którą misję weźmiemy jako następną do realizacji.

 


  • MISJE FABULARNE – ich wykonywanie posuwa do przodu historię w rozwoju której uczestniczymy. Proponuję jak najszybciej wykonać misje fabularne prowadzące do chwili uzyskania dostępu do Warsztatu (po poznaniu przywódcy frakcji “The Chip”). Po tym możemy zbastować i zacząć bawić się w rozgrywanie misji pobocznych. Misje fabularne spokojnie czekają na to aż gracz się podejmie ich wykonywania a zatem to od ciebie zależy kiedy się za to zabierzesz.

  • MISJE OPCJONALNE – pozwalają nabrać nieco doświadczenia nim zdecydujemy się dalej ruszyć z fabułą. Zawsze mamy do dyspozycji dwie misje opcjonalne i zmieniają się za każdym razem gdy wykonamy misję fabularną lub opcjonalną. Po ostatnim patchu ich poziom jest związany z poziomem misji fabularnych (poprzednio poziom ten rósł niezależnie od nich). Misje opcjonalne są bardzo zbliżone do fabularnych – tu także przemierzamy niezbadany labirynt i walczymy z napotkanymi grupami wrogów oraz prowadzimy interakcje z napotkanymi przedmiotami. Głównie umożliwiają nam pozyskanie pieniędzy, surowców oraz otrzymanie losowych przedmiotów z walk (oprzyrządowanie, broń). Poziom uzyskanych przedmiotów jest przyrównywany do naszych najlepszych maszyn.

  • MISJE WSPARCIA DEMONSTRANTÓW – wysłane nań maszyny z naszego składu (czy to podstawowego czy też zapasowego) dadzą ci możliwość pozyskania surowców, pieniędzy czy też polepszenia stosunków z resztą frakcji rebeliantów. O misjach będzie później.

 

 

== FRAKCJE ==

Po prawej lewej ekranu misji zauważysz pięć symboli określające nazwę frakcji odłamu rewolucji robotów.

Rewolta maszyn doprowadziła do utworzenia się pięciu odrębnych frakcji walczących w różny sposób o uzyskanie należnych im praw. Wraz z postępem gry będziemy musieli lawirować pomiędzy nimi. Każda z nich posiada pewną reputację względem nas i nasze czyny w trakcie wykonywania (przede wszystkim fabularnych) misji wpływa na to jak będzie się ona kształtować. Nie ma tu jednak złotego środka i niekiedy musimy decydować komu przekażemy rzecz znalezioną w czasie misji. Wtedy też zyskamy punkty reputacji u jednej z frakcji zaś utracimy u innej. Kiedy indziej zaś będziemy mieć do wyboru jedną z opcji (np. akcja z napotkanymi cyborgami) gdzie wybranie konkretnej opcji spowoduje wzrost reputacji konkretnej i tylko tej jednej frakcji.

Po kliknięciu na jeden z symboli frakcji zostaniesz przeniesiony do ekranu opisującego tą konkretną frakcję. Tam też możesz sprawdzić co dadzą ci lepsze stosunki z tym własnie odłamem rewolucjonistów.

Gdy nasza reputacja będzie się zwiększać to wraz z odpowiednią ilością pozyskanych punktów uda nam się odblokować pewne bonusy. Pierwszy próg to 150 punktów, drugi 250 zaś trzeci to 500 punktów. To da nam pewne przywileje i warto jest się zapoznać ze wszystkimi bonusami każdej z frakcji i zapisać sobie gdzieś na boku na której z nich najbardziej nam zależy i przeć w jej kierunku. Reputacja określa także stosunek danej frakcji do nas samych. Jeśli odbija w prawą stronę, z szarego kolor zmieni się na zielony i z neutralnej na przyjacielską (Friendly). Następnie fioletowy (Honored) a później żółty (EXALTED). Natomiast jeśli przełoży się to na  skierowanie jej w lewą stron to przyjmie ona kolor czerwony i z neutralnej przejdzie w nieprzyjazną. Wtedy też nie będą organizowane protesty w imieniu tej frakcji (wiem to od autorów gry – ale nie mam zielonego pojęcia jak je odróżnić pomiędzy sobą).


 

== HUMANOBOTY ==

HUMANOBOTS – pod przywództwem JON WINT, który to dąży do podpisania Deklaracji Praw Obywatelskich Robotów.  Jest mistrzem pokojowego rozstrzygania sporów co czyni jego frakcję tak popularną. Mimo swego spokojnego charakteru może być bezwzględnym mówcą jeśli zostanie wyzwany w debacie. Wielu wzywa do wyboru go jako członka Ludzkiego Kongresu, lecz Jaklov wydaje się być zdecydowanym by go przed tym powstrzymać.

  • ART OF RHETORIC – zwiększa pozyskiwaną reputację u każdej frakcji o 20%.
  • ACTIVISM – zmniejsza czas trwania wszystkich demonstracji do 1 tury.
  • DIPLOMACY – podwaja szansę na uzyskanie mitycznego przedmiotu na zakończenie każdej misji.

 

== SUPREMACHINE ==

SUPREMACHINE – pod przywództwem HALT. Celem tej frakcji jest uznanie robotów za szanowany gatunek z pełną swobodą. Opierając się na założeniu, iż przemoc jest koniecznym krokiem ku emancypacji jego frakcji nigdy nie waha się wykończyć swoich przeciwników jeśli zajdzie taka potrzeba. Obecnie Supremachine są postrzegani jako grupa elitarnych wojowników podążających za swym liderem, który jest całkowicie oddany ich przetrwaniu i dobrobytowi. Nieugięcie i bezlitośnie kieruje swą frakcją kierując się zasadą żelaznej pięści.

  • KILL’EM ALL! – zwiększa ilość REZ pozyskiwanych z uśpionych wrogów
  • ROBOTIC LEGION – zwiększa szansę powodzenia wszystkich demonstracji o 10%
  • WANTED NOTICE – podwaja szansę na uzyskanie mitycznych przedmiotów z każdej walki

 

== CYBERRIGHTS ==

CYBERRIGHTS – CRAIG HASHAN jest cyborgiem reprezentującym frakcję CyberRights, frakcji walczącej o uznanie równi praw cyborgów oraz ludzi. Walczy z “odnawianiem” obywateli będących cyborgami przez BreakTech i używaniem układu E.V.E., który niszczy wolną wolę cyborgów by tworzyć tanie i podległe korpusy wojskowe. Codziennie stara się udzielić cyborgom prawa do odmowy i wyboru swojego własnego losu. Jest człowiekiem ludu, twardogłowym ośmieszającym motłoch i walczącym o cyborgi. Aż do śmierci jeśli zajdzie taka potrzeba.

  • CYBORG’S DISCRETION – powodzenie akcji zmniejsza poziom zagrożenia o 5%.
  • REBEL STEALTH – każdy wzrost poziomu zagrożenia jest zmniejszony o 3 punkty.
  • SIGNATURE MOVE – rozpoczynając walkę mamy 65% szans na zaskoczenie przeciwników.

 

== BIOTHORIUM ==

BIOTHORIUM – frakcja pod przewodnictwem SORAYA RAFI, nieustannie poszukującej szczepionki przeciwko wirusowi cybernetycznemu, który powoduje bolesną i agonalną śmierć organizmów biologicznych. Jest w pełni świadoma, że wirus pochodzi od cyborgów i w rezultacie zdecydowała, że trzeba prowadzić eksperymenty dzień i noc by móc zwieńczyć swe badania sukcesem. Może wydawać się bezlitosna lecz jej poświęcenie i motywacja są jej pierwszorzędnymi cechami. Nie zaakceptuje porażki i nie ma żadnych skrupułów jeśli chodzi o stosowanie wątpliwych metod badań nad cyborgach by móc ocalić wszystkie żywe istoty.

  • INSIGHT – zwiększa szansę powodzenia wszystkich akcji o 5%.
  • DISCOVERY GENIUS – zwiększa szansę na znalezienie nowych schematów (Blueprints) o 50%.
  • TOPOGRAPHY MASTERY – odkrywa na mapie położenie dwóch losowych zagrożeń przy rozpoczęciu każdej misji.

 

== THE CHIP ==

THE CHIP – pod przywództwem JEFF WIEDEMANN, który jest pomysłowym, sprytnym i zapatrzonym w siebie mężczyzną. Dostrzegł on wzrost potęgi grup opozycji jako okazję do założenia własnej frakcji, która ma pozostać całkowicie neutralna. Jako jej przywódca kontroluje on czarny rynek na którym wszystko co jest dostępne może być sprzedawane bez ograniczeń. Jeff jest jednocześnie sprytnym mechanikiem, który naprawia zepsute roboty a czasami nawet je udoskonala by podnieść wartość ich odsprzedaży. Chociaż pracuje poza zakresem prawa pozostaje jednak nietykalny ponieważ BreakTech potrzebuje jego oraz jego zasobu części zapasowych. Prawda jest jednak taka, że będzie on pracować dla każdego kto posiada środki by móc mu zapłacić. O ile mu wiadomo wszystkie pieniądze są dobrymi pieniędzmi niezależnie od ich rodzaju i pochodzenia.

  • PLEDGE OF QUALITY – czarny rynek nie oferuje już powszechnych części na sprzedaż.
  • LOYALTY – redukuje cenę zakupu wszystkich części na Czarnym Rynku oraz w Hangarze o 20%
  • ONE-OFF DEAL – od teraz istnieje szansa, iż Czarny Rynek zaoferuje na sprzedaż Mityczny przedmiot.

 

 

== MISJE WSPARCIA DEMONSTRANTÓW ==

Dosyć szybko zauważysz pojawienie się na mapie czerwonej ikonki z wykrzyknikiem. To miejsca w których odbywają się demonstracje robotów. Co turę (czyli po każdej ukończonej walce) na świecie zauważymy możliwość wsparcia odbywających się w różnych częściach globu demonstracje. Nie ma konieczności wysyłania do nich naszych maszyn jednak warto jest to robić ponieważ w przypadku powodzenia wiąże się z to z pozyskaniem pewnych korzyści:

  • Doświadczenie +50%
  • Wzrost reputacji z innymi frakcjami o pewną ilość reputacji
  • Zdobycie pewnej kwoty pieniędzy (REZ)
  • Pozyskanie dodatkowej broni
  • Zdobycie komponentów
  • Zdobycie rzadkich części wyposażenia (Rare equipment)

 

 

Rozruchy zwykle trwają od jednego do dwóch dni co się przekłada na zablokowanie przez ten czas wysłanego tam robota. Możemy posiadać do dziewięciu zapasowych robotów (które możemy też wymieniać z głównym składem) i musimy w tym lawirować z wykorzystaniem naszego składu ponieważ do rozruchów można wysłać jeden z trzech możliwych typów robotów. Trzeba zatem posiadać ich kilka różnych typów by móc wypełnić te wymagania. Nie ma znaczenia jaki poziom ma nasz podopieczny ani też jak jest doposażony. W przypadku powodzenia czy też porażki nie odniesie także żadnych uszkodzeń.

 

Każda z demonstracji określa nam klasę robota, który może wziąć w niej udział a także nagrodę jaka nas czeka w przypadku powodzenia.

 

Jeśli zechcemy wysłać jednego z naszych robotów do wsparcia protestujących pojawi się okno wyboru w którym możemy wskazać, który z naszych robotów się tam uda. Na robocie LADY możesz zauważyć w prawym górnym rogu jego ikonki znacznik wykrzyknika – oznacza, iż obecnie ten robot wchodzi w skład naszej drużyny i jeśli go wyślemy – nie będzie można zabrać go ze sobą na misję. Tym samym albo dobierzemy sobie innego robota z zapasowego składu – albo też pójdziemy w zmniejszonym składzie osobowym.

Ważne jest by najpierw sprawdzić (klikając na każdym miejscu demonstracji) jakie roboty możemy wysłać ponieważ możesz mieć sytuację gdy masz tylko jednego robota dostępnego w danej lokacji, który może być tam wysłany natomiast kilka, które mogą iść w innych punktach. Tym samym jeśli wyślesz go gdzie indziej – tu będziesz musiał wysłać kogoś ze swojego składu…

 

Jak się okazuje istnieje także ukryty parametr, który bierze pod uwagę charakter robota. Każdy z nich posiada inną cechę determinującą jego postać. Każda z demonstracji posiada pewną losowo “preferowaną” pożądaną cechę i jeśli dany robot nią dysponuje to szansa na powodzenie jest większa o 10%.

 

Cechę robota możemy zobaczyć w jego opisie natomiast jeśli chodzi o demonstracje to jest ona ukryta więc jedynym sposobem jest najpierw przejrzeć je wszystkie bez przydzielania robota. Dopiero jeśli nie widzimy różnicy w szansie powodzenia możemy zdecydować gdzie którego z robotów posłać.

Istnieją także przedmioty specjalne, tzw. mityczne, które możemy losowo pozyskać po zakończeniu misji (lub sporadycznie napotkać na czarnym rynku po podbiciu na max reputacji frakcji “The Chip”). Mają one różne cechy a niekiedy uda ci się napotkać taki jak przedstawiony powyżej – zwiększający szansę powodzenia udziału w demonstracji.

 

Wynik wsparcia demonstracji – może się powieść (wtedy otrzymamy wskazane bonusy) lub też i nie. Powiadomienie o nich pojawia się na zakładce z globem Ziemi za każdym razem gdy zakończymy prowadzoną właśnie misję (przejdziemy dany poziom). Misje oczywiście nie zawsze kończą się powodzeniem. Wtedy po prostu nie dostaniemy nagrody – niczego nie tracimy.


 

 

== EKRAN EKWIPUNKU – EQUIPMENT ==

Kolejnym ekranem jest ekran ekwipunku do którego będziemy często wracać. W nim możemy zestawić nasz zespół, którym wyruszymy na misję. Możemy wykorzystać w tym celu do pięciu robotów i to od nas zależy których z nich użyjemy. Możemy też mieć do dziewięciu robotów w składzie zapasowym, który służyć nam będzie to wysyłania na misje wspomagające rewolty bądź też po prostu do wymiany z głównym składem jeśli zechcemy go nieco zmienić. Jeśli chcesz wymienić roboty pomiędzy miejscami (czy też “zapasową” drużyną) – po prostu przeciągnij ich ikonki na właściwe miejsce.

Ten sam ekran służy nam także do wyposażania każdego z podopiecznych w odpowiednie elementy bazowe. Każdy z nich dysponuje pięcioma slotami na części składowe swojej konstrukcji oraz jeden przeznaczony na broń.

One same posiadają różne parametry i jedne podnoszą osłony, inne HP a trzecie znów regenerację i tak dalej. Możemy tu także rozdysponować punkty talentów pozyskane ilekroć postać zgromadzi odpowiednią ilość doświadczenia by awansować na kolejny poziom a także wybrać których z umiejętności robota będzie on mógł używać w czasie walki. Posiadają one cztery sloty na swoje umiejętności bitewne przy czym każdy z nich ma siedem zdolności tak więc trzeba zdecydować się co ze sobą zabrać.


 

 

== SKILL – UMIEJĘTNOŚCI ==

W ekranie wyposażenia możesz także wybrać dodatkowe umiejętności (skill) robotów przeciągając je pomiędzy slotami. Klikając na dowolny slot zobaczysz wszystkie dostępne umiejętności. Na początku są one zablokowane (symbol kłódki) wraz z widoczną kwotą za którą odblokujemy daną umiejętność. Cena za odblokowanie jest śmiesznie niska. Robot może zabrać ze sobą na pole walki do trzech umiejętności (można je w czasie misji podmieniać nie będąc w trakcie samej potyczki) więc musimy zdecydować co będzie nam najbardziej przydatne. Ostatni ze slotów (widoczne rakiety) to umiejętność specjalna, unikalna dla każdej maszyny. Ładuje się zawsze przez kilka tur nim będzie można jej użyć a odblokowana zostanie po przejściu jednej z misji fabularnych. Talenty to punkty, które pozyskujemy po zdobyciu odpowiedniej ilości doświadczenia i awansie na kolejny poziom. Klikając nań możemy rozdysponować nasze talenty. Jest to opisane w oddzielnej sekcji poradnika.


 

 

== TALENTY ==

Klikając na przycisk talentów zostaniemy przeniesieni do widocznego poniżej “drzewka talentów”. Jest ono całkowicie odmienne dla każdego z typów robotów.

Drzewko umiejętności podzielone jest na cztery segmenty – obręcze koła o odpowiednich kolorach. Ilość punktów pozostałych do alokacji widzimy po lewej na górze. Jeśli nie jesteśmy zadowoleni z alokacji punktów, za 200 REZ możemy zresetować ich przydział i rozdysponować je ponownie.

 

Segmenty wewnętrzne są zablokowane do czasu przeznaczenia odpowiedniej ilości punktów na umiejętności niższego rzędu.

 

Talenty bardzo często wiążą się z umiejętnościami (skillami) w jakie wyposażony jest robot. Dlatego nie ma sensu ulepszać talentów dla zdolności, których nie zabieramy na pole bitew i których nie używamy w walce. W wypadku opisanego efektu na którym umiejscowiony jest kursor myszy możemy wydać 2 punkty talentów przy czym wcale nie musimy aktywować umiejętności niższego rzędu tej samej klasy by móc włączyć tą wyższą.

  • wydanie 1/2 punktów pozwoli dodać efekt przeciążenia dla wszystkich wrogów w wysokości 4% w przypadku aktywacji.
  • wydanie 2/2 punktów podniesie skuteczność z 4% na 8%.

 

Wraz z ulepszaniem poziomów talentów zauważysz, iż dana umiejętność zostanie rozszerzona o nowe efekty, które mogą zostać aktywowane wraz z użyciem tej konkretnej umiejętności co wniesie więcej możliwości jeśli chodzi o taktykę walki.


 

 

== WYPOSAŻENIE ROBOTÓW (EKWIPUNEK) ==

Każda z części którą możemy założyć naszym pupilom posiada kilka elementów określających ich parametry. Pierwszym i najważniejszym jest klasa robota. Niektóre z przedmiotów (jak np. tutaj) mogą być zakładane przez jedną z trzech klas zaś niektóre tylko przez jeden konkretny typ robota. Te widoczne jako czerwone są niedostępne dla bieżącego robota z uwagi na brak kompatybilności (inna klasa robota) czy też zbyt wysoki poziom przedmiotu.

Przedmioty także mają swój poziom – co widoczne jest po prawej dolnej części obrazka – w tym wypadku jest to poziom ósmy i musi to korespondować z poziomem wybranej maszyny – musi mieć ona poziom ósmy lub wyżej.

Po lewej na dole widzisz wartość przedmiotu gdyby naszła nas chęć jego sprzedaży zaś pośrodku – jego cechy. W tym wypadku założony przedmiot doda robotowi 55 osłon, 64 mocy (power), oraz 34 regeneracji osłon co turę.

Kolor zielonej czy też czerwonej strzałki odnosi się do bieżącej wartości przedmiotu, który obecnie mamy założony. Jeśli nowy przedmiot oferuje wyższą wartość parametru – mamy zielony, czyli na plus. W przeciwnym wypadku czerwony czyli spadek.

Gadget to nazwa typu przedmiotu ponieważ istnieje 5 typów przedmiotów (Top, Accessory, Framework, Bottom, Gadget) plus broń (Weapon). Można je umieścić jedynie w korespondujących im nazwach w ekwipunku każdej z maszyn.

 

Jak widać każdy z robotów posiada sześć slotów poprzez które możemy modyfikować naszych podopiecznych. Po prostu trzeba przeciągnąć tam właściwy przedmiot.

 

W ekwipunku z przedmiotami możesz także skorzystać z przycisków sortowania posiadanych przedmiotów co uprości ci życie. Oczywiście rolka myszki służy tu do przesuwania całej listy dostępnego sprzętu jeśli nie mieści się on na jednym ekranie.

  • ikonka z kwadratami – wyświetli wszystkie posiadane przedmioty.
  • ikonka z pistoletem – wyświetli tylko broń.
  • ikonka z pancerzem – wyświetli tylko elementy wyposażenia robota (bez broni).
  • ikonka z “ptaszkiem” – wyświetli tylko te rzeczy, których może używać bieżący wybrany robot.

Trzeba wiedzieć także o tym, iż trzymając klawisz SHIFT i najeżdżając myszką na dany przedmiot zobaczymy porównanie jego parametrów względem obecnie używanego przez robota. Po lewej widzimy parametry posiadanego przedmiotu zaś po prawej wskazanego przez nas myszką w ekwipunku.


 

 

== KLASA PRZEDMIOTÓW ==

Przedmioty posiadają odpowiednią klasę będąca zarazem wyznacznikiem jakości. W tym wypadku jest to rzadki przedmiot (Rare). Przedmioty względem jakości (co widać też po ich kolorach) dzielą się na Common -> Rare -> Set -> Mystic:

  • Common – czyli powszechne i będziesz dostawać bardzo często. Nadają się jedynie na sprzedaż czy też przetworzenie ich na surowce (w menu gry można ustawić opcję by były one automatycznie sprzedawane).
  • Rare – to rzadkie, które mają lepsze parametry względem tych powszechnych.
  • Set – to elementy zestawu pancerza, które możemy wytworzyć samodzielnie w Warsztacie. Dają one także bonusowe cechy specjalne. Są opisane w oddzielnej części poradnika.
  • Mythic – te można pozyskać jedynie na drodze losowości w trakcie wykonywania misji. Sporadycznie możemy trafić je na czarnym rynku jeśli podbijemy wysoko reputację frakcji The Chip (3 tier). Ich unikalną cechą jest to, iż dają pewną zdolność (opisana kolorem brązowym).

 

 

== SET (ZESTAW PANCERZA) ==

W warsztacie będziesz mógł wytworzyć sobie całe zestawy pancerza dla danej klasy robota o ile będziesz posiadać wszystkie potrzebne Blueprint-y (schematy). Te dostajesz losowo po przejściu misji. W przypadku posiadania reputacji na 2 tier u frakcji BioThorium (Discovery Genius) szansa na pozyskanie schematów zwiększy się o 50%.

 

Każdy z robotów posiada dwa różne typy setów różniące się parametrami. Jeden daje więcej życia, inny zwiększa natomiast zadawane obrażenia itp. Dają także różnorakie efekty.

 

Sety czyli zestawy mają to do siebie, że by aktywować daną zdolność specjalną musimy posiadać pewną ilość elementów z tego zestawu. Tą ilość określa ilość kropek. W tym wypadku by otrzymać bonusy płynące z górnej zdolności musimy założyć na siebie dwa elementy z tego zestawu. Założenie natomiast czterech (z pięciu elementów zestawu) da nam możliwość korzystania z dobrodziejstw dolnej zdolności.


 

 

== TWORZENIE SETÓW ==

By móc stworzyć dany set potrzebujesz przede wszystkim znać jego schemat (Blueprint). Otrzymujesz je losowo w czasie wykonywania kolejnych misji. Nie ma nigdzie o tym informacji. Pojawia się jedynie po wejściu w zakładkę Warsztatu. Wtedy też zobaczysz ile nowych schematów pozyskałeś. Nie ma niestety nigdzie wskazane, które z nich są nowe…

 

Jeśli zdecydujemy się na stworzenie danego elementu wyposażenia musimy przede wszystkim określić jego poziom. Im wyższy poziom (20 to max) tym lepsze będą parametry przedmiotu. Niestety wiąże się to też z tym, że użyć go będzie mógł jedynie robot o tym poziomie. Stworzonego raz elementu nie można ulepszyć na wyższy poziom.

Stworzenie danego elementu wiąże się także z koniecznością posiadania odpowiedniej ilości niezbędnych surowców. W tym wypadku posiadam 114 sztuk pierwszego zaś do wytworzenia hełmu potrzebuję pięciu. Jeśli ich brakuje – musisz je pozyskać na Czarnym Rynku bądź też samemu wytworzyć demontując (przetapiając) surowce w warsztacie. Surowce dzielą się na proste oraz złożone, będące połączeniem prostych. Możemy je tworzyć samemu w Warsztacie o ile posiadamy składniki.

Części setu mają także pewne losowe parametry bazowe. Tutaj jak widzimy utworzony element będzie posiadać pomiędzy 242-281 osłony po wytworzeniu. Podobnie ze zdrowiem – utworzony element będzie mieć pomiędzy 335 a 378 zdrowia. Trzeci z parametrów jest nieznany i zależy od typu zestawu. W tym wypadku bazując na wykonanych przedmiotach zauważyłem, że może się tam pojawić pancerz (odporność – Resistance) lub zwiększenie poziomu krytyków. Tak więc sami nie do końca wiemy jak będzie wyglądać nasz docelowy przedmiot. Warsztat oferuje także możliwość losowej zmiany tych parametrów (Reforge).


 

 

== EKRAN HANGARU ==

Kolejnym ekranem jest ekran hangaru. Tu możemy dokonać sprzedaży niepotrzebnego nam już robota (nie może być on częścią drużyny podstawowej).

Możemy tu także naprawić uszkodzone maszyny. Jeśli któryś z robotów będzie uszkodzony pojawi się tu dodatkowa opcja naprawy. Jest ona bardzo tania jednak nie zapominaj by dokonać jej przed wyruszeniem na kolejną misję.

Ilekroć zakończymy misje warto tutaj zajrzeć na początku gry ponieważ będą pojawiać się nowe roboty. Ich poziom jest równy najwyższemu poziomowi robotowi naszej drużyny a zatem jeśli zajdzie taka potrzeba możesz sprzedać jednego ze swoich starych robotów i zakupić nowy by podbić natychmiastowo jego poziom. Przedmioty posiadane przez sprzedawanego robota są zrzucane do naszego ekwipunku tak więc nie tracimy tego co miał na sobie.


 

 

== EKRAN CZARNEGO RYNKU – BLACK MARKET ==

Wykonując misje fabularne bardzo szybko poznamy przywódcę frakcji The Chip, który odblokuje nam dostęp do czarnego rynku. Tutaj co turę pojawia się pięć nowych losowych elementów wyposażenia czy też surowców, które możemy nabyć. Prócz tego mamy też inne towary na sprzedaż. Także i tutaj możemy sprzedać elementy swojego wyposażenia, które są już przestarzałe i zbędne. Pieniądze nie jest nazbyt trudno zdobyć tak więc zamiast sprzedaży sugerowałbym raczej przerobienie ich na surowce w Warsztacie.


 

 

== EKRAN WARSZTATU – WORKSHOP ==

Otrzymując dostęp do czarnego rynku dostaniemy także dostęp do warsztatu. Możemy tu stworzyć z użyciem surowców oraz pewnej ilości pieniędzy znane nam elementy zestawu (setu) do naszego robota, które będą miały znacznie lepsze parametry niż te zakupione lub znalezione w czasie misji (prócz mitycznych) oraz dodatkowo cechujące się posiadaniem dodatkowych bonusów takich jak wzmocnienie osłon, zwiększenie zadawanych krytyków czy też obrona przed specyficznymi zagrożeniami. Elementy setu będziemy zdobywać w trakcie wykonywania misji i losową ich ilość dostawać po misji. Można tu także wytworzyć brakujące nam komponenty (lub gonić zakupić je na czarnym rynku) a także przetworzyć niepotrzebną nam już posiadaną broń lub części na surowce. Istnieje tu także możliwość przetworzenia broni czy też komponentów nieco zmieniając ich parametry w drodze losowania.

 

  • Pierwsza ikonka symbolizująca zbroję – tworzenie elementów zestawu (setu). Zostało omówione w poprzednich sekcjach
  • Ikonka śruby – tworzenie złożonych komponentów (z użyciem prostych komponentów) – wymagane do stworzenia zestawów.
  • Kostka do gry – tu możemy losowo zmienić parametry posiadanego uzbrojenia.
  • Dwie strzałki – przetwarzanie przedmiotów na surowce.

 

TWORZENIE ZAAWANSOWANYCH KOMPONENTÓW – jest wyjątkowo proste – wystarczy z listy wybrać odpowiedni komponent do wytworzenia. Po jego prawej stronie widzisz ilość już posiadanych tego typu. Po prawej stronie możesz sobie wybrać żądaną ilość do wytworzenia – oczywiście wymagać to będzie odpowiednio większej ilości surowców składowych. Po prawej na dole widzisz ilu surowców podstawowych potrzebujesz do stworzenia tego konkretnego komponentu. Posiadam ich 114 zaś do wytworzenia jednej sztuki potrzebuję dwóch rurek oraz dwóch przełączników (przypominających właz).

 

REFORGE – czyli przerabianie elementów uzbrojenia czy też ekwipunku jest możliwe dla wszystkich przedmiotów prócz mistycznych. Na obrazku powyżej widzisz efekty dwóch przeróbek. Losowo zmienia się wartość punktów szkieletu (struktury), ilość posiadanych punktów osłon oraz zamieniane są odporność z krytykami (dolny parametr). Taka zmiana jest jednak dosyć kosztowna jeśli chodzi o wydatkowane przez nas pieniądze.

 

RECYCLE – czyli odzyskiwanie. Pozwala przerabiać broń oraz elementy ekwipunku na surowce. Można przerabiać je pojedynczo klikając na przycisk Recycle. Można też kliknąć na ALL – który spowoduje przetworzenie WSZYSTKICH prócz elementów setu (mitycznych nie można tu przetwarzać).

 

O efektach naszego przetwarzania zostaniemy poinformowani za pomocą wyskakującego okienka, które podświetli podsumowanie ile elementów udało się nam uzyskać.


 

 

 

== EKRAN ARENY ==

Na chwilę obecną Arena zapewnia możliwość stoczenia walk z innymi przeciwnikami jednak nie wnosi to niczego dla twojego zespołu. To po prostu walka z innym przeciwnikiem przy czym jego roboty kierowane są przez komputer. Na chwilę obecną wygranie walk nie przynosi niczego prócz awansu w ogólnym rankingu. Wg zapewnień twórców ma się to w przyszłości wiązać z małymi nagrodami za uczestnictwo w zawodach.


 

 

 

== ROZGRYWKA (MISJE) ==

Czas przejść do właściwej rozgrywki czyli potyczek turowych. Po rozpoczęciu misji (czy to fabularnej czy opcjonalnej) rozpoczniemy w pustym pomieszczeniu zaś do nas należeć będzie dalsza eksploracja levelu. W miarę poruszania się mapka widoczna w prawym dolnym rogu będzie się rozrastać. Klawiszem “M” wywołujemy dużą mapę z legendą. Możemy ją powiększać i pomniejszać (właściwymi przyciskami lub kółkiem myszy). Korzystając z mapy można się też przemieścić do pomieszczenia w którym już byliśmy – wystarczy kliknąć na nim w jego środku myszką.

 

Pomieszczenia, które odwiedziliśmy (lub położenie których zostało nam ujawnione) zostaną naniesione na mapę. Jeśli z jakiegoś pomieszczenia możliwe jest przejście do innego zobaczymy w tym miejscu kwadrat z zielonym wypełnieniem i oznaczeniem podobnym do młotka. Nie wiemy co tak naprawdę się tam znajduje. To może być puste pomieszczenie ale równie dobrze może to być także pułapka czy też rzeczy, których można użyć. Może to także być grupa przeciwników, a tym będziemy musieli stawić czoła rozgrywając potyczkę.

 

Czasami trafimy na zablokowane pomieszczenie, które blokuje dostępu do innych. Wtedy musimy znaleźć powód tej blokady. Najczęściej będzie to realizacja celu misji wyświetlonego w lewym górnym rogu ekranu.

 

Pojawi się wtedy właściwy komunikat i przejście zostanie zablokowane do czasu realizacji głównego zadania misji.

 

Miejsce w którym musimy pozostawić przedmiot będący przedmiotem misji.

 

Bądź też zabezpieczyć reaktor co sprowadza się do odnalezienia go na planszy oraz kliknięcia na nim.

 

Większość misji kończy się automatycznie jednak niektóre (takie jak np. rozmieszczenie mikro-kamer czy też zablokowanie przeciekającego reaktora) wymagać będzie od nas także ewakuacji poprzez przejście do odpowiedniego pomieszczenia.

 

 

Po dojściu do niego wystarczy kliknąć na przycisk LEAVE by zakończyć misję. Jeśli pozostały jeszcze jakieś niezwiedzone pomieszczenia – nie musisz ich sprawdzać.

 

Wtedy też misja zostanie ukończona a my zobaczymy ile doświadczenia przybyło naszym robotom oraz jakie przedmioty czy też surowce dostaliśmy w nagrodę za ukończenie misji.


 

 

== DANGER LEVEL ==

W czasie realizacji misji duże znaczenie ma poziom zagrożenia (Danger level). Standardowo startuje od zera a w przypadku niepowodzenia wszelkich wykonywanych akcji zostanie zwiększony (akcji takich jak używanie znajdowanych przedmiotów, otwieranych skrzynek czy też niepomyślnej dezaktywacji pułapek). Zwiększenie następuje o różny poziom zaś sumaryczne zagrożenie zobaczysz w postaci paska widocznego po lewej dolnej stronie ekranu misji.

  • Jeśli poziom przekroczy 30 punktów zmniejszy się szansa powodzenia wykonywanych akcji (procent powodzenia będzie mniejszy).
  • Jeśli przekroczy 65 punktów prędkość przeciwników oraz ich moc (co przekłada się na zadawane przez nich obrażenia) zostanie zwiększona. Daje im to zwiększenie prędkości o 5% oraz zwiększa zadawane przez nich obrażenia o 5%.
  • Jeśli sięgnie 100 punktów, walka będzie naprawdę ciężka. Przeciwnicy są wtedy szybsi o 40% i zadają o 40% więcej obrażeń.

Poziom zagrożenia możesz zmniejszać wykonując akcje, które dają powodzenie – staraj się zatem nie ryzykować. Z tego co zauważyłem to także niektóre z przedmiotów dają więcej inne mniej punktów zagrożenia. Pamiętaj, że nie ma konieczności używania każdego z przedmiotów napotkanych po drodze – jeśli poziom zagrożenia jest wysoki – możesz zostawić je na później (i użyć np. po wyeliminowaniu wszystkich wrogów). Podnoszony przez ciebie poziom zagrożenia możesz zmniejszyć także dzięki uzyskaniu ponad 150 punktów reputacji frakcji CyberRights (Cyborg’s Discretion – wtedy każda udana akcja zmniejszy zagrożenie o 5 punktów) a w przypadku osiągnięcia pułapu 250 punktów aktywujesz drugi z bonusów (Rebel Stealth – każdy wzrost poziomu zagrożenia zmniejszony zostanie o 3 punkty).


 

== WALKA ==

Przed nami zajmująca większą część gry czyli potyczki z przeciwnikami. Polega ona jakże by inaczej na wyeliminowaniu przeciwników i w tym celu musimy zbić ich odnawiającą się stale osłonę przedstawioną za pomocą niebieskiego paska i zniszczyć strukturę czyli HP reprezentowaną poprzez czerwony pasek.

 

Kolejność poruszania się wszystkich postaci jest zdeterminowana poprzez ich wartość prędkości. Możemy na niego wpływać za pomocą specjalnych umiejętności, które pozwalają go zmodyfikować przyśpieszając jednostkę na kilka tur bądź ją zwalniając.

 

Musimy także zwracać uwagę na dolny, żółty pasek reprezentujący stopień przeładowania maszyny. Jeśli osiągnie 100% postać zostanie przeładowana i straci turę ruchu nie będąc niczego w jej czasie trwania wykonać. Większość umiejętności każdej z postaci generuje pewien procentowy przyrost tej wartości więc trzeba ich używać z głową. Istnieją także talenty, które pozwalają nieco zmniejszyć przyrost przeładowania w związku z wykonywanymi czynnościami czy też umiejętności jednostek wspomagających, które powodują, iż wrogowie otrzymają pewien procent przeładowania bądź dostaną negatywny modyfikator zadający im stale pewną procentową wartość przegrzania na kilka tur.

 

OVERLOAD – W przypadku przeładowania (overload) postać nieco zmienia kolor oraz lekko się przechyla czy też kurczy. Widzimy wtedy też przy niej wskazany niebieski symbol. Wtedy też w turze, która nadejdzie postać nie będzie mogła wykonać żadnej akcji.

 

Wyświetlone są tutaj różne efekty. Efekty czerwone to efekty negatywne, które w jakiś sposób nam przeszkadzają np. modyfikując parametry naszej postaci. Efekty widoczne jako zielone są pozytywne i w większości przypadków zwiększają możliwości naszych maszyn. Efekty oznaczone jako niebieskie wynikają głównie z umiejętności samej postaci czy też wykonanych przez nią czynności.

 

Po kliknięciu na postać (nie ma znaczenia czy naszej czy przeciwników) zostaniemy przeniesieni do ekranu wyświetlającego jej parametry. Przy okazji po prawej stronie mamy jasno pokazany efekt działania przeładowania (overload) – brak parametru odporności (resistance), który to jest zbity do zera. Po lewej stronie mamy wymienione wszystkie efekty, które są obecnie nałożone na postać i możemy przesunąć myszkę nad dowolny z nich by poznać jego opis.

Po prawej stronie widzimy bieżące parametry postaci. Czerwone jeśli są niższe niż bazowe i zielone jeśli wyższe – na nie właśnie wpływają nałożone na nią efekty. Pod nią widzimy napis IMMUNITIES – są to odporności. W tym wypadku nasza bohaterka jest całkowicie odporna na efekty “Short Circuit” oraz “Mesmerized”. Nie jest to widoczne “z zewnątrz” dlatego warto jest zawsze sprawdzić nową postać, której wcześniej nigdy nie widzieliśmy by zapoznać się z jej odpornościami. Atak wymienionymi efektami względem niej niczego nie da.

Opisy nałożonych efektów są także widoczne na ekranie walki – w prawym górnym rogu po najechaniu myszką na daną ikonkę.

 

Na dolnej części ekranu widzisz czynności jakie mogą być wykonywane przez naszą postać. Pierwsza to prawie zawsze broń zaś trzy kolejne to umiejętności, które wybraliśmy na ekranie postaci ekwipunku. Ostatnia z ikonek to umiejętność specjalna, która niestety wymaga dosyć długiego czasu ładowania. Po upływie odpowiedniej ilości tur stanie się możliwa do użycia. Do tego czasu musisz jednak poczekać. Po jej wykorzystaniu musisz odczekać na nowo pełną ilość kolejek. Tu trzeba wiedzieć, iż przystępując do misji umiejętność specjalna za każdym razem wymaga pełnego naładowania w czasie toczonych walk. Zwykle generuje także dosyć dużą ilość punktów przeciążenia więc trzeba na to zwrócić szczególną uwagę ponieważ jej użycie może osłabić zdolności obronne naszej postaci.

Broń znajdująca się w pierwszym slocie zwykle daje efekt zmniejszania przeładowania maszyny (overload) tak więc możesz z niego korzystać ilekroć jego pasek niebezpiecznie się zwiększa. Miej także na uwadze, iż przeciwnik może posiadać zdolności mogące natychmiastowo zwiększyć nasz stopień przeładowania co skutkować będzie wyłączeniem nas z możliwości poruszania się tą postacią.

 

Nim użyjesz danej broni czy też umiejętności możesz zapoznać się z jej opisem. Opis określa podstawowe zasady działania oraz – jak w  tym przypadku dodatkowe, które mogą wystąpić i najczęściej są one efektem dodawanym przez odpowiednio przydzielone talenty.

Na samej górze widać też, iż użycie tego efektu doda nam do paska przeładowania (overload) +35%. Z ikonki dalej widzimy, iż czerwony oznacza iż da się ten efekt rzucić jedynie na przeciwnika i tylko jedną osobę. Część efektów działa na jedną, inne na jedną linię (jedną kolumnę) zaś jeszcze inne – na wszystkich wrogów. Czasami opis działania zawiera dodatkowe warunki, które nieco zmieniają tą zasadę i mogą oddziaływać na jeszcze innych zasadach.

Kwintesencją udanej walki jest stałe utrzymywanie osłon ponieważ one się odnawiają ale nasz poziom zdrowia – już nie. Warto także osłabiać przeciwników starając się wpłynąć na ich poziom przeładowania dzięki czemu pozbawimy ich odporności tym samym zwiększając naszą szansę na zadanie im większej ilości obrażeń.

 

 

== AKCJE ==

W czasie eksploracji kolejnych pomieszczeń napotkasz obiekty z których będziesz mógł używać – o ile zechcesz. Napotkasz także zdarzenia w których działanie jest konieczne by móc przejść dalej. Niektóre z nich dają także możliwość pozyskania reputacji jednej z frakcji o ile wybierzemy tą właśnie pozycję.

 

Wszystko opiera się o szczęście ponieważ końcowy wynik to efekt losowania. Pojawia się coś w formie koła fortuny (można to wyłączyć w opcjach gry) i w zależności od tego gdzie finalnie wyląduje wskaźnik odniesiemy sukces lub porażkę.

 

Poniżej znajdziesz możliwe do wykonania akcje z przedmiotami oraz osobami wymagające podjęcia wyboru. W przypadku powodzenia wybranej akcji otrzymasz opisaną nagrodę. Czasami zdarzają się dwie wersje podobnych sobie przedmiotów – wymieniłem wtedy więcej opcji niż jest to widoczne na obrazku. Nagroda może się także nieco różnić wartością podaną przeze mnie. Są to wyniki, które ja uzyskiwałem. Czasami otrzymasz jedną nagrodę, czasami kilka – są one w takim wypadku wymienione jedna za drugą, oddzielone przecinkami. Niezależnie jednak od tego, którą opcję wybierzesz – porażka określa efekt jaki cię czeka w przypadku braku szczęścia przy losowaniu…

 

= ANTIROBOT SCANNER =

  • DESTROY
  • DEACTIVATE
  • HACK – odkrywa pomieszczenia na mapie.

 

= CONVERTED SPECTROSCOPE =

  • DESTROY
  • DEACTIVATE
  • HACK
  • PORAŻKA = Stunned – ogłuszenie (przeciążenie).

 

= CYBORG =

  • KILL – surowce
  • UNCHIP – reputacja CyberRights +20, Danger -5
  • CAPTURE – reputacja BioThorium +20, Danger -5
  • PORAŻKA – Danger +10

= DEFENSE TURRET =

  • DESTROY – surowce
  • DEACTIVATE – wyłącza pułapkę
  • HACK – odkrywa kawałek mapy
  • PORAŻKA = zadaje 10% obrażeń

 

= DEMOTIVATED PROTESTORS =

  • ROB
  • MOTIVATE – reputacja CyberRights +20, Danger -5
  • DISPERSE
  • PORAŻKA = Danger +17

 

 

= EMP DEVICE =

  • DESTROY – surowce
  • DEACTIVATE – wyłącza pułapkę
  • HACK – odkrywa kawałek mapy, pokazuje wrogów.
  • PORAŻKA = Overload +25%

 

= METABOT =

  • ASSEMBLE – Danger -10, reputacja CyberRights +10
  • COUNT – +200 REZ, Danger -5
  • DISSASEMBLE – ?
  • DRAIN – surowce, Danger -10
  • HACK – Danger -5
  • MOTIVATE – Reputacja u wszystkich frakcji +20
  • RESEARCH – Danger -5, surowce
  • PORAŻKA = zadaje obrażenia -10%

 

= PATROLLER =

  • KILL
  • INTIMIDATE
  • NEUTRALIZE – Danger level -5, surowce, Reputacja Supermachine +20
  • BRIBE (powodzenie) – reputacja The Chip +30
  • PORAŻKA – Danger +10, Szansa na powodzenie wykonania innych akcji spada do końca misji.
  • PORAŻKA – Zadaje obrażenia 15%

 

= POLICE CAR =

  • DESTROY
  • HACK – Odkrywa pomieszczenia, Danger -5
  • DEACTIVATE

 

= RADIO-CONTROLLED AUTOCLAVE =

  • DESTROY – surowce
  • HACK – odkrywa pomieszczenia, wskazuje lokację wrogów.
  • PORAŻKA – usuwa wszystkie bonusy posiadane przez naszą grupę.

 

= SURVEILLANCE DRONE =

  • DESTROY – surowce, Danger -10
  • REASSURE – pokazuje wrogów na mapie, Danger -5
  • DEACTIVATE – Danger -15, Danger -5
  • PORAŻKA = zadaje obrażenia 20%

 

 

== PRZEDMIOTY DO UŻYCIA ==

Istnieją także przedmioty interaktywne, których nie musisz używać – ale możesz. Podobnie jak w przypadku powyższych akcja ta może zakończyć się na kilka sposobów. Oczywiście wartości, które ty zobaczysz mogą się nieco różnić. Te, które zobaczysz poniżej zostały napotkane przeze mnie w czasie prowadzonej przeze mnie rozgrywki. Ułożone są alfabetycznie.

 

= AIR FILTER =

  • Danger level +20
  • Danger -5, Corrosion – nakłada na wrogów efekt korozji

 

= CASH MACHINE =

  • Zadaje obrażenia – Damage 15%, Damage 10%
  • REZ +100, Danger -5

 

= COMPUTER =

  • Danger +… (za rzadko napotykałem by spisać)

 

= CONDITIONING CAPSULE =

  • Thoriumeter +6
  • Thoriumeter +6, Danger -5
  • Thoriumeter +6, Danger -10
  • Overload +20
  • Overload +15, Overload +20
  • Danger -5

 

= DIGITAL TABLET =

  • Doświadczenie +10%
  • Doświadczenie +10%, Danger -5
  • Stunned – (efekt negatywny) jedna z jednostek nie będzie mogła się ruszać (jak w przypadku Overload) przez jedna turę.

 

= DRINKS VENDING MACHINE =

Drinks Venging Machine

  • Surowce, Danger -5

 

= ELECTRIC METER =

  • Danger -30, Danger -5
  • Danger -30
  • Danger -30, Danger -10
  • Short circuit (efekt negatywny 1 tura) – nie można używać umiejętności generujących overload.

 

= ENCRYPTED CAMERA =

  • Odkrywa pomieszczenia, pokazuje lokację wrogów, Danger -10
  • Odkrywa pomieszczenia, pokazuje lokację wrogów, Danger -5
  • Odkrywa pomieszczenia, pokazuje lokację wrogów, Thoriofocused (efekt negatywny na 2 tury – zwiększa otrzymywane obrażenia o 40%)

 

= FIRE HYDRANT =

  • Danger -5, Corrosion (na przeciwników)

 

= GARBAGE DUMPSTER =

  • Surowce, Danger -5

 

= JAKLOV BANNER =

  • Reputacja Humanobots +10, Supremachine +10, CyberRights +10, Danger Level -5
  • Reputacja Humanobots +10, CyberRights +10, efekt Thoriummarked (na 3 tury, zmniejszone obrażenia o 20%)
  • Reputacja +10 każdej frakcji, Danger -5, efekt Thoriummarked (na 3 tury, zmniejszone obrażenia o 20%)
  • Reputacja Supremachine +10, Corrosion (efekt negatywny na 3 tury – postać odnosi co turę obrażenia równe 10% HP + 10% osłon)
  • Corrosion, Thoriummarked

 

= PROTECTED COMPUTER =

  • Danger -5, wskazuje na mapie lokalizację wrogiej grupy
  • Danger +25
  • Efekt negatywny Evenly (3 tury, 50% odniesionych obrażeń wzmocni osłony wszystkich wrogów)
  • Danger +25, zmniejsza szansę powodzenia akcji

 

= RADIOPOLICE PROBE =

  • Danger -30, Danger -5
  • Short Circuit (efekt neutralny – nie możesz używać przez jedną turę umiejętności generujących overload)

 

= RENOVATION TERMINAL =

  • Osłona +15%
  • Danger -5
  • Osłony +15%, Danger -5

 

= RIGGED CRATE =

  • Surowce, Danger -5
  • Surowce
  • Surowce, Danger -10
  • Zadaje obrażenia 15%, Zadaje obrażenia 20%

 

= ROBOTYPE 2.0 =

  • Cooling (efekt na 3 tury, zmniejsza Overload o 20%), Danger -10
  • Damage Reflection (efekt na 3 tury, odbija 30% zadawanych nam obrażeń), Danger -10
  • Enchanced Heals (efekt na 3 tury – leczenie zwiększone o 30%), Danger -5
  • Enchanced Regeneration (efekt na 3 tury, zwiększa leczenie o 75%)
  • Immaterial barrier (efekt na 3 tury – otrzymywane obrażenia zmniejszone o 30% o ile robot posiada osłony)
  • Reduced Precision (efekt negatywny – 20% iż użyty skill nie zadziała)
  • Reduced Regeneration (efekt negatywny, na 2 tury – regeneracja -100%)
  • Reduced Resistance (efekt negatywny na 3 tury – obniża odporność o 50%)
  • Reduced Speed (efekt negatywny na 2 tury, obniża prędkość o 30 punktów)
  • Thoriummarked (efekt na 3 tury, zmniejsza odnoszone obrażenia o 20%)

 

= SECURITY CAMERA =

  • Odkrywa na mapie nową lokację (+wrogów)
  • Danger -5

 

= SURVIVAL CRATE =

  • Surowce
  • Surowce, Danger -5
  • Danger +15

 

= STORAGE CASE =

  • Surowce, Danger -5
  • Danger +15

 

= TRASH CAN =

  • Surowce

 


 

== PORADY ==

  • Jeśli rzucasz efekt, który np. zmniejsza pancerz wroga i zamierzasz do niego strzelać – to sprawdź na górnej linii kolejki ruchu czy ten gość się za chwilę nie będzie ruszał – z chwilą nadejścia jego tury ruchu efektu może już nie być gdy dojdzie do twoich robotów otwierających ogień.

 

== ZAKOŃCZENIE ==

Gra jest dosyć ciekawa i mnie grało się dosyć fajnie. Z czasem potyczki mogą być nieco nużące ale stale rosnący z rozwojem naszej postaci poziom trudności zapewnia, że gra się szybko nie nudzi. Idący za nami z poziomem przeciwnicy sprawiają, że trudność rozgrywki rośnie. Stają się bardziej wymagający lecz wraz ze wzrostem poziomów naszych maszyn stale także pojawiają się nowi przeciwnicy, których nie mieliśmy jeszcze okazji napotkać. Mają unikalne zdolności i własne parametry. Jest ich dosyć dużo ale postanowiłem ich nie opisywać – napotkasz je w walce.

Powodzenia! – niech twoja rebelia robotów się powiedzie!