WORBITAL – Recenzja wojny międzyplanetarnej

Worms, Artillery, Moonshot w jednym – rozwałka planetarna w czasie rzeczywistym!

 

►STEAM = https://store.steampowered.com/app/761910/Worbital/

►WWW = http://www.teamjollyroger.com/

 


=== NIECO O GRZE ===

Worbital to dzieło fińskiego dewelopera Team Jolly Roger. Gra nawiązuje do takich tytułów jak Worms, Moonshot czy też Artillery – jednak tu rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym i jest niezwykle dynamiczna. Starcie polega na pokonaniu innych przeciwników na sąsiednich planetach przy czym by tego dokonać.

 

  • Data wydania = 31 stycznia 2019
  • Producent Team Jolly Roger
  • Wydawca = Team Jolly Roger + Advanced Interactive Games
  • Gatunek Akcja, Strategia, Niezależne, Kosmos
  • Recenzje użytkowników = BRAK
  • Multiplayer =  JEST! Online oraz lokalny (wymaga posiadania pada dla każdego gracza)
  • Polska wersja językowa = BRAK
  • Regularna cena = 71,99 PLN
  • Więcej informacji https://barter.vg/i/74682/?

 

== OPRAWA GRAFICZNA I DŹWIĘKOWA ===

Trójwymiar – układ planetarny widziany z góry, na płasko – z dużą ilością latających rzeczy w czasie większych potyczek. Fajnie zrobione są efekty toru lotu pocisków czy też eksplozji oraz efekty działania poszczególnych broni.
Dźwiękowo też jest nieźle.

 


 

=== ROZGRYWKA ===

Gra przypomina tytuły takie jak Worms, Artillery czy też Moonshoot jednak tym razem w nieco innym środowisku ponieważ polem bitwy jest układ słoneczny a dobrami, których musimy bronić to planeta na którym żyjemy. Planety krążą po swoich orbitach wokół słońca my zaś musimy tak dobrać swoje uzbrojenie by móc bronić się przed atakami wrogów jednocześnie starając się wyeliminować naszych przeciwników.


 

== TRYBY GRY ==

W grze tej możemy grać samemu prowadząc kampanię jedną z trzech dostępnych nacji czy też rozgrywając definiowane mecze bądź też możemy zmierzyć się z przyjaciółmi w postaci gry online choć dostępny jest także tryb lokalnego multiplayera. Minusem jest tu niestety konieczność posiadania przez każdego z graczy oddzielnego kontrolera. Ekran jest dzielony na części i każdy z graczy zarządza swoją planetą na wydzielonym fragmencie. Sama rozgrywka może mieć różnorodny przebieg. Wiele jest tutaj losowości a wiele zależy od naszego wyczucia czasu, uwagi oraz właściwego rozeznania co do bieżącej sytuacji planującej na mapie gry.


 

 

== UZBROJENIE ==

Do naszej dyspozycji oddano dosyć szeroki wachlarz uzbrojenia, który podzielony jest na trzy poziomy czyli 3 tiery i na każdym z nich dostępne jest kilka różnych broni spośród których możemy dokonać wyboru co zabierzemy ze sobą do walki. Oczywiście im wyższy poziom tym mocniejsze zabawki lecz okupione jest to większą kwotą, którą musimy przeznaczyć na odblokowanie kolejnego poziomu. Broń dzieli się zarówno na ofensywną jak i defensywną aczkolwiek jeśli będziesz mieć nieco sprzyjającego szczęścia uda ci się zestrzelić lecące w twoim kierunku pociski czy też rakiety przeciwników.


 

== TRZY DOSTĘPNE NACJE ==

Do dyspozycji gracza oddano tutaj trzy nacje z których każda posiada unikalną dla siebie broń. Do każdej walki możemy zabrać tylko kilka egzemplarzy broni per 1 tier natomiast to od nas zależy jaka to będzie broń ponieważ możemy tu sami wybierać spośród odblokowanej przez nas broni. Każda z nich posiada odmienny zestaw unikalnych broni – w większości przypadków niedostępnych dla innych ras. Kluczem do zwycięstwa jest opanowanie dostępnego uzbrojenia oraz nauka jego właściwego wykorzystania.


 

 

== PERSONALIZACJA POSTACI I PLANETY ==

Pomijając same kampanie, które są z góry zdefiniowane możemy sami wybierać odblokowane przez nas uzbrojenie czy też personalizować wygląd planety bądź swojej postaci. Na początku elementy te są zablokowane jednak odblokować można je za pomocą ciemnej energii, którą pozyskujemy niszcząc planety czy też wygrywając prowadzone rozgrywki.


 

 

== BUDYNKI ==

Nasza planeta dzieli się na dziewięć sekcji w których możesz umieścić budowle. Jeśli zajmiesz już wszystkie dostępne miejsca – już istniejący budynek można sprzedać lub bezpośrednio podmienić na inny. W przypadku ostrzału przez przeciwnika nasze budowle zostaną uszkodzone i jeśli nie będziemy ich naprawiać – zostaną zniszczone. Budynki dzielą się na 3 poziomy, które możemy ulepszyć kupując dostęp do wyższych leveli. To da nam dostęp do lepszych broni. W zależności od typu budowli możemy zbudować do kilku jej egzemplarzy i mają one różne zastosowania – jedne są użyteczne do obrony inne zaś są bronią ofensywną.


 

== GRAWITACJA!  ==

Jak już wspominałem polem walki są planety krążące po zdefiniowanych orbitach wokół słońca. Ono jak i same planety jako zbitka masy wywołują efekt grawitacji znacząco wpływającej na przelatujące obok pociski zakrzywiając ich tor lotu a tym samym celowanie nie jest nazbyt proste. Co prawda widzimy pewną linię strzału oraz możemy spodziewać się w którym kierunku poleci nasz pocisk jednak musisz wziąć pod uwagę, że planety nieco zakrzywią ich tor lotu. Ponadto stale się poruszają tak więc trzeba mierzyć nieco z wyprzedzeniem przewidując gdzie mniej-więcej znajdzie się planeta przeciwnika. Jeśli pociski dolecą już wyjątkowo blisko niej grawitacja jej samej może ściągnąć je ku sobie.


 

== ZNISZCZENIE! ==

Sam układ słoneczny choć z zasady wygląda podobnie przy kolejnej rozgrywce – zawsze jednak czymś się różni. Planety poruszają się w w innych kierunkach, możemy znaleźć się na innych orbitach czy też sama rozgrywka może potoczyć się całkowicie odmiennie. Bardzo wiele zależy od naszego rozeznania na temat broni własnej, broni przeciwników jak i też właściwego wyczucia chwili.
Rozgrywka polega na zniszczeniu planety przeciwnika ponieważ każdy wystrzelony przez nas pocisk czy też ładunek trafiając w planetę wroga niszczy kolejny fragment aż do chwili gdy dokopiemy się do jądra planety. Te po kilku celnych trafieniach zostanie zniszczone. Tym samy planeta przeciwnika wybuchnie a odłamki zniszczonej planety rozbiegną się po układzie słonecznym niszcząc kolejne napotkane na swojej drodze cele.


 

== WYSOKA DYNAMIKA ROZGRYWKI ==

Gra jest dosyć dynamiczna i w trakcie prowadzonych rozgrywek naprawdę trzeba uważać na to co dzieje się wokół ciebie. Nasza planeta na której dzieje się cała akcja podzielona jest na dziewięć segmentów, fragmentów koła – ponieważ każda z nich ma kształt koła i na niej w każdym z nich możemy stawiać odpowiednie budynki. Problem jednak w tym, iż planeta cały czas się obraca tak więc nie zawsze dana broń umiejscowiona w tym konkretnym miejscu będzie w stanie trafić przeciwnika. Czasami trzeba będzie chwilę odczekać aż planeta obróci się o pewien kąt by móc posłać wrogowi serię ze swojej najpotężniejszej broni.


OCENA: POZYTYWNA

Ciekawy tytuł, w którym zdążyłem już narąbać 20h cisnąc w wersję beta. Spodobał się także mojemu 11-letniemu synowi i zdążyliśmy już rozegrać ze sobą kilka starć. Gra jest momentami jednocześnie i łatwa i trudna – wiele zależy od naszego opanowania i umiejętności szybkiego reagowania na zachowanie przeciwników.

 

+++ PLUSY +++

  • Ładna oprawa graficzna i dźwiękowa.
  • Duża dynamika rozgrywek – wszystko jest niezwykle żywe i wymaga ciągłej uwagi.
  • Dużo broni do odblokowania i wyboru.
  • Multiplayer to świetna opcja gry ze znajomymi.

 

— MINUSY —

  • Przydałaby się możliwość przełączania pomiędzy planetami (także przeciwników) gdy jesteśmy w maksymalnym zbliżeniu.
  • Dostajemy nieco za dużo ciemnej energii przez co gra jest nazbyt łatwa (odblokowywanie kolejnych broni itp.)
  • Gra w kilka osób na jednym komputerze to konieczność posiadania odpowiedniej ilości padów.
  • Nie są zapamiętywane ustawienia meczy (na stałe) – do wyjścia z gry jest to pamiętane.
  • Nie spodobały mi się nieco postaci – mianowicie styl graficzny w jakim są prezentowane (ale idzie to przeboleć).

 


Screeny:


 RECENZJA:


 YOUTUBE – gameplay: