SPACESHIP LOOTER == Recenzja – Kosmiczna zręcznościówka z elementami roguelike

Co dzieje się ze statkiem kosmicznym którego załoga umiera? Krąży w bezmiarach kosmosu nim zostanie opanowany przez obcych czy też najemników. Naszym zadaniem jest ich eksploracja i eksterminacja napotkanych wrogów. A to wszystko opakowane w cukierkową grafikę. Podołasz zadaniu?

Spaceship Looter

Spaceship Looter

► KUP TANIEJ: https://www.g2a.com/r/spaceship_looter
► STEAM: http://store.steampowered.com/app/600630/Spaceship_Looter/

 


 

Grę otrzymałem z serwisu Keymailer.co. Ocena gry jest moim osobistym spojrzeniem na grę i nie jest zależna od źródła pochodzenia klucza.

 

Gra zawitała na Steam 17 maja 2017 roku i jest autorstwa studia Luxior Games.

 

NIECO O GRZE

Co dzieje się ze statkiem kosmicznym którego załoga zemrze? Biedny błąka się po ostojach kosmicznej pustki nim nie zakończy swej tułaczej wędrówki w jednym ze słońc czy też rozbije się ściągnięty grawitacją jakiejś planety. Jednak nim to nastąpi i wspólnie z resztką kosmicznych śmieci zginie w odmętach kosmosu, staje się na pewien czas domem dla obcych istot oraz najemników.

Prawie zawsze statki posiadają na swoim pokładzie jakiś cenny ładunek który może stać się łupem najemników. Zasady są proste: przejmując statek stajesz się jego właścicielem wraz z całym dobrodziejstwem inwentarza. Chodzi zaś głównie o to by nie dołączyć do martwej części załogi.

Spaceship Looter to kosmiczna gra akcji w której najemnicy wszelkich maści mają za zadanie pokonać dryfujący szkuner – czy to jest statek tranzytowy czy też opuszczony krążownik wojskowy – wszystko to co jest wypełnione tonami wartościowych towarów i ukryte gdzieś głęboko w kosmosie.

Każdy ze statków posiada losowy rozkład pomieszczeń i wypełniany żołnierzami poszukującymi chwały. Kupuj nową broń, ulepszaj zdolności bohaterów, kupuj antyki, walcz – a przede wszystkim upewnij sie, że łup będzie twój!

  • wysoki poziom trudności
  • 7 różnorodnych (+losowy układ pomieszczeń) statków kosmicznych
  • interakacja z mechanizmami
  • losowo generowane poziomy
  • ciekawe zadania (questy)
  • soczyste ubarwienie otoczenia
  • pełne wsparcie kontrolerów

LOKACJA:

Grę rozpoczynamy w jednym z pomieszczeń statku kosmicznego i dostępne mamy 2 lokacje do eksploracji, sklep z kilkoma rzeczami do zakupienia (broń, ulepszenia) oraz lokalnego kolekcjonera w jednym z pomieszczeń. W miarę postępów na zwiedzanych planszach będziemy mogli zebrać rzeczy które tenże zbiera. Po uzupełnieniu całej jego kolekcji otworzy on dostęp do kolejnego pomieszczenia z teleportem który prowadzi nas do wielkiego pomieszczenia w którym to walczymy z kolejno pojawiającymi się falami obcych (nowa pojawi się po eksterminacji wszystkich przeciwników z poprzedniej).


POSTAĆ:

Grę rozpoczynamy z postacią komandosa (jedna z pięciu dostępnych postaci) który posiada broń dodatkową w postaci granatów. Niedługo później pozyskamy drugą – snajpera – ten zaś posiada w zapasie wieżyczki które może rozstawiać i które następnie przez kilka sekund strzelają we wrogów. Kierowanie postacią jest standardowe – WASD służy do poruszania się, myszką celujemy, lewym myszy strzelamy a prawym używamy posiadanej umiejętności (granat / wieżyczka). “SPACJA” to skok i przekłada się to na chwilowe zwiększenie tempa poruszania się postaci. Klawiszem “E” rzucamy przedmiotami które znajdują się na planszy (powinienem raczej powiedzieć aktywujemy), “TAB” włącza mapę. “Q” aktywujemy znajdujące się na planszy przedmioty (np. detonatory). Klawisz “R” przeładowuje nam broń.


ROZGRYWKA:

Bez wątpienia gra jest trudna i wymaga od nas dużej zręczności i przede wszystkim koordynacji by zapanować nad tym co dzieje się na planszy. Musimy unikać wrogiego ostrzału oraz rozmieszczonych niekiedy na planszy pojemników z kwasem w który można wdepnąć i tym samym stracić niego życia. Są one wyraźnie widoczne, jako żółte kwadraty jednakże w trakcie ferworu walki czasami niechcący jednak w nie wdepniemy. Prawie każdy z wrogów posiada umiejętność strzelania i większość z nich podąża w naszym kierunku więc naszym zadaniem jest tak kluczyć po planszy by nie dać się trafić wrogowi jak i też latającym po niej pociskom. Dodatkowo czasami znajdują się na niej elementy które trafione – wybuchają rażąc wszystko wokół. Prócz tego jeszcze niektórzy z przeciwników z chwilą śmierci wypuszczają ostatnią salwę tak więc niekiedy mamy tam całkiem duże zamieszanie co prowadzi do utraty przez nas punktów życia.

W większości przypadków rozgrywka wygląda w ten sposób, że wchodzimy do kolejnego pomieszczenia – za nami zamykają się grodzie i po chwili na planszy spawnują się przeciwnicy rozpoczynając ostrzał. Do nas należy następnie kluczenie pomiędzy latającymi tu i ówdzie pociskami, ukrywanie się za przeszkodami oraz skuteczny ostrzał i eliminacja przeciwników. Najprościej jest ganiać wokół obrzeży pomieszczenia uciekając przed strzelającymi w nas wrogami. Po eksterminacji wszystkich przeciwników wyjścia z pomieszczenia są odblokowywane.


 

WYPOSAŻENIE:

Każda z postaci posiada nieco inny karabinek oraz broń specjalną. W czasie eksploracji pomieszczeń możemy odnaleźć klucze które następnie posłużą nam do otworzenia napotykanych co jakiś czas skrzyń. W tych zaś możemy odnaleźć różne przydatne przedmioty: amunicję, apteczki czy też nowe jednostki broni (jeśli broń nam nie pasuje, możemy ją wymienić na poprzednią). Umiejętność specjalną każdej z postaci aktywujemy prawym przyciskiem myszki (granat / wieżyczka itp.) i ląduje w kierunku strzału (kursor myszki). Ponowna możliwość użycia jest dostępna dopiero po jakimś czasie i musimy odczekać pewną ilość czasu nim będziemy mogli użyć jej po raz kolejny.


 

ZAKUPY:

W trakcie naszej kolejnej przygody będziemy zbierać walutę gry w postaci żetonów (niebieskie w kształcie rombu) które to pojawiają się czasami po zniszczeniu wroga (najwięcej ich leci w przypadku walki z żywymi przeciwnikami). Zachowujemy je w przypadku śmierci. Niszcząc co niektóre skrzynki oraz zabijając przeciwników pozyskamy odłamki metalu za które następnie możemy w sklepach (przypominających automaty do gry) zakupić ulepszenia naszej umiejętności (większy zasięg, zwiększenie zadawanych obrażeń itp.). Nie jest to jednak tanie. Odłamki tracimy w momencie śmierci – tak samo jak i klucze czy też posiadaną broń.
Przed wejściem na planszę możemy także w lokalnym sklepiku zakupić inną broń czy też zwiększoną pojemność magazynka bądź też nieco więcej punktów życia. Zapłacimy za to naszymi niebieskimi rombami a w przypadku śmieci wszystko to bezpowrotnie stracimy.


 

ŚMIERĆ:

Ta będzie nas witać raz za razem. Moja przeciętna rozgrywka trwała około 2-3 minut wiec ginie się tu nadzwyczaj często. Jak dla mnie za często przez co gra może jednak zniechęcać do kolejnych prób ponieważ ile razy można przechodzić to samo? Po śmierci za 50 jednostek waluty (niebieskie romby) możemy się zrespawnować w miejscu w którym padliśmy, z pełnią zdrowia.


 

PRZECIWNICY:

W przypadku walki z najemnikami mamy do czynienia z różnymi ich strojami (kolorami). Czerwoni są w stanie postawić osłonę którą dodatkowo musimy zniszczyć (strzelając weń). Żółci odzyskują utracone zdrowie, fioletowi strzelają zwykłymi pociskami lecz najgorsi są zieloni – strzelają pociskami które po trafieniu w przeszkodę rozbijają się na kilka mniejszych – co jest dla nas dosyć niebezpieczne.
Większość pozostałych przeciwników posiada różne umiejętności – część na nasz widok leci szybko w naszym kierunku (trafi nas jeśli pozostaniemy w bezruchu na poprzedniej pozycji), niektóre strzelają poruszając się w naszym kierunku, inni po prostu latają bezwładnie po planszy strzelając. Należy tu wspomnieć, że część przeciwników po śmierci oddaje jeszcze jedną salwę (ale jest to losowe – niektóre typy wrogów strzelają w ten sposób, reszta zaś tego nie robi – z czasem będziemy ich poznawać i uważać na to). Po przejściu niektórych poziomów mamy do czynienia z bossem którego należy pokonać.


 

GRAFIKA I MUZYKA:

Graficznie gra prezentuje się bardzo dobrze. Lekki rzut izometryczny a wszystko to pixelowa grafika z dbałością o szczegóły. Nie wiem czy nie jest to nazbyt przekoloryzowane, ale jest przyjemne dla oka. Przyjemna kreska artysty wzbogona efekty wybuchów i wszędobybylskie ślady po pokonanych przeciwnika w postaci porozbryzgiwanej krwi (swoją drogą niektóre robotyczne maszyny krwawią?) świadczą o starciu które miało miejsce w danym pomieszczeniu. Udźwiękowienie także stoi na poziomie plus dodatkiem jest miła dla ucha i nienużąca ścieżka dźwiękowa.


 

KILKA PORAD:

– staraj się nie przebiegać blisko przeciwników. Trudno wtedy unikać wrogich salw.
– lepiej jest zniszczyć samemu wybuchające skrzynki (niż zostawić je na później by skuteczniej razić wrogów) by nie nadziać się później na wylatujące z nich pociski ponieważ trafienie w nie przez wrogów także spowoduje ich detonację.
– spacja to “skok” i przekłąda się to na chwilowe przyśpieszenie naszej postaci – pozwala umknąć ze zbyt “zatłoczonego” miejsca
– w przypadku walki z żywymi przeciwnikami najpierw niszcz zielonych ponieważ posiadają oni broń której pocisk w przypadku napotkania przeszkody rozbija się na kilka kolejnych – co jest znacznym problemem w czasie zmasowanego ostrzału i łatwo tego nie zauważyć obrywając w plecy.


OCENA:

Pozytywna. Aczkolwiek poziom trudności jest nazbyt wysoki i to nieco zabija przyjemność płynącą z rozgrywki. Można paść jeden, drugi raz ale w końcu powtarzanie rozgrywki która za daleko nas nie zaprowadzi znuży gracza i porzuci grę… Proponuję autorowi rozpatrzenie poziomu trudności ponieważ inaczej gracze zrezygnują z rozgrywki. Pomimo tego, iż zginąłem dziesiątki razy to nadal chciało się przechodzić po raz kolejny – ale pomimo wciągającej rozgrywki to samo jest jednocześnie minusem gry.

 

Gra spodobała mi się na tyle, iż zdecydowałem się skontaktować z autorem – zaproponowałem mu, iż wykonam polską lokalizację – i proszę – dzięki mnie macie dodatkowy język w grze 😉
Minusem jest to, że nie mogłem używać polskich znaków diaktrycznych :/

 

+++ PLUSY +++

+ miła dla oka grafika
+ dobre udźwiękowienie
+ ścieżka dźwiękowa nie nuży
+ plansze generowane są losowo więc rozgrywka za każdym razem jest inna
+ dbałość o detale

 

— MINUSY —

– poziom trudności zabija przyjemność z gry
– brak respawnów – wszystko trzeba przechodzić od nowa
– jeszcze jeden minus za nazbyt wygórowaną poprzeczkę poziomu trudności

 

 


 

GALERIA:

 

 


 

YOUTUBE:

 

Do wygrania: 2 klucze do gry za pośrednictwem platformy PromoSimple.

Wymagane podanie swojego maila + nazwy konta użytkownika na steam. Zakończenie losowania za 7 dni (2017-06-23 23:59).

[promosimple id=”bbd5″]

 

 

Dodatkowo – 3 klucze rozpropaguję przez platformę SteamGifts dla swoich subskrybentów sprzed daty uruchomienia naszej małej akcji!

Data zakończenia giveaway-a: 2017-06-24 20:00

By móc dołączyć do giveawaya, musisz:

  • Dołączyć do steamgifts (wartość gier na koncie steam łącznie liczona w 100$)
  • dołączyć do grupy HAKIMODO w której zrzeszać będę swoich subskrybentów i dla nich będą organizowane czasami ekstra losowania.
  • by dołączyć – zaczep mnie na steam i po prostu wyraź taką potrzebę…
  • lub wyślij mi wiadomość prywatną na Youtube – zaproszę cię do grupy steam.
  • po wygraniu gry musisz aktywować ją na swoim koncie steam które brało udział w losowaniu (klucza nie możesz oddać dalej).

https://www.steamgifts.com/giveaway/V3muI/spaceship-looter

giveaway Spaceship Looter

giveaway Spaceship Looter

 

Recenzja: