T34 = WORMIS == Inna wersja Slither.io – wciągający multiplayer – RECENZJA + PORADNIK

Lubisz wyzwania i współzawodnictwo z innymi graczami? Spróbuj WORMIS – klon gry Slither.io z kilkoma modyfikacjami oraz trybami gry.

WORMIS

WORMIS

► STEAM: http://store.steampowered.com/app/466910/

 


 

WORMIS jest grą multiplayer w której możemy stanąć w szranki z innymi graczami i pokazać kto tu rządzi 😀

 

Jest to darmowa gra dostępna na platformę Steam w której kierujemy gąsienicą w zakresie ograniczonej planszy i walczymy z innymi graczami w czasie rzeczywistym. Grafika to 2D rzut w pionie, ubogi graficznie ale w żaden sposób nie ujmuje to grywalności i pocina się w to naprawdę fajnie. Nasza gąsienica może zjadać pojawiające się na planszy muszki czy też kropki (przedstawiające większą ilość “materii” niż muchy) co skutkuje jej przyrostem – staje się dłuższa oraz szersza – czyli po prostu większa. W przypadku udanej eksterminacji wroga na jego miejscu pojawiają się różnokolorowe kulki (ich ilość  / wielkość zależy od rozmiarów gąsienicy) których zebranie drastycznie przyśpieszy nasz wzrost. Tym samym jest to najbardziej poszukiwany czynnik co prowadzi do stałej rywalizacji graczy by unicestwić przeciwnika i pożywić się pozostawionymi przez niego zasobami masy (owymi kulkami).

 

Gra jest bardzo zbliżona do przeglądarkowej wersji Sliterio (http://slither.io) i widać, iż autorzy czerpali z niej pomysły pełnymi garściami. Zastosowali jednak nieco zmian w tym najbardziej wyraźną jest tu wielkość gąsienicy która jest tu znacznie większych rozmiarów co zmniejsza pole widzenia przez co gra się nieco trudniej i łatwiej jest o porażkę. Także pole gry po którym może poruszać się gąsienica jest o wiele mniejsze tym samym powodując, że łatwiej tu o napotkanie przeciwnika i trzeba stale się pilnować byśmy nie zginęli.

 

 

Jak można krótko scharakteryzować główne cechy rozgrywki?

  • rozpoczynamy z gąsienicą która ma długość kilku segmentów
  • przez pierwsze kilka sekund po respawnie jesteśmy nieśmiertelni (gąsienica w tym czasie “miga”). Gdy przestanie mrugać jesteśmy już śmiertelni
  • w czasie gdy jesteśmy nietykalni nie możemy przyśpieszać (kilka pierwszych sekund gry)
  • zbieranie porozrzucanych po planszy muszek czy też kulek powoduje, że gąsienica rośnie – długość jej ciała wydłuża się, wielkość segmentów rośnie
  • wciśnięcie klawisza “Space” czy też RMB (prawy klawisz myszki) powoduje, że gąsienica przyśpiesza. Dopóki trzymamy – pełza szybciej lecz jednocześnie powoduje to utratę masy – za gąsienicą zostają kropki a ona sama chudnie
  • zbyt długi czas używania przyśpieszenia powoduje, że gąsienica męczy się a tym samym ilość pozostawianych kropek drastycznie wzrasta szybko niwelując naszą masę
  • gąsienica ma pewien promień skrętu zależny od jej rozmiaru – im mniejsza tym mniejsze koło skrętu. Duża gąsienica to oczywiście duże pole skrętu – trzeba nadłożyć więcej drogi więc należy brać to pod uwagę i szczególnie uważać na wrogów
  • LMB (lewy klawisz myszki) to wyplucie nieco swojej masy przed siebie – w grze oznacza głównie, iż taki osobnik nie chce nas atakować (ale może być to kłamstwem 😛 ). Ponieważ prawie każdy kto widzi leżącą masę próbuje ją zebrać – można tego używać do zastawiania pułapek
  • gdzieniegdzie na planszy pojawiają się monety zebranie których zwiększy nasz zasób posiadanych pieniędzy (i pozwoli na zakupy w sklepie)

 

 

Co jeszcze oferuje gra?

  • Sklep, w którym za zebrane monety możemy zakupić:
    • skórki dla naszej gąsienicy
    • elementy uzbrojenia/pancerza – zwiększają niektóre parametry (zużywają się z czasem)
  • Misje dzienne – za wykonanie których zdobędziemy pewną ilość monet
  • Różne tryby rozgrywki:
    • Free to all = wszyscy przeciw wszystkim – gdzie gramy samodzielnie i każdy walczy z resztą przeciwników, na plansze przychodzą nowe osoby w miejsce tych które odeszły z gry
    • Hunger Games – na planszy ląduje określona ilość graczy. Wygrywa ostatnia żyjąca gąsienica lub największa (mamy tu określony limit czasu).
    • Random Team – lądujemy w jednym z trzech zespołów. Grupa która jako pierwsza zdobędzie określoną ilość punktów – wygrywa.
    • Catch The Egg – na planszy pojawiają się jaja – trzeba je zebrać i nie dać się zabić przeciwnikowi. Gąsienica która trzyma jajo generuje punkty dla swojego zespołu. Który zespół pierwszy osiągnie określoną ilość punktów – wygrywa.
    • Scourges – tu gramy czymś w rodzaju kijanki – gąsienica nie wydłuża się, ale się powiększa – przyśpieszenie zostawia za nami na krótką chwilę przeszkody o które możemy rozbić wroga.
    • Tournaments – turnieje – nie grałem niestety więc nie znam tego trybu…
    • Guild War – walki gildii czyli grup zrzeszających graczy

 

OCENA:

Ocena jak najbardziej pozytywna. Podobnie jak w Sliter.io tak i tutaj rozgrywka wciąga i ciągle chce się spróbować “raz jeszcze” by odegrać się za porażkę która miała miejsce chwilę wcześniej. Mnie grało się bardzo miło i mogę szczerze grę polecić.

 

PLUSY:

  • miła dla ucha ścieżka dźwiękowa (wykorzystano wpadające w ucho utwory w stylu “chip-owych” z Soundcloud)
  • dynamiczny rozwój sytuacji (co chwila ktoś ginie)
  • wciągająca rozgrywka
  • darmowa
  • nie widać przewagi graczy wyposażonych w asortyment nad resztą (brak widocznego P2W)

 

MINUSY:

  • uboga szata graficzna
  • małe pole walki
  • trudne sterowanie z klawiatury (nie kierujemy bezpośrednio gąsienicą zaś wskazujemy aktualny kierunek ruchu)
  • w trybie gry z innymi mapa nie pokazuje reszty przeciwników (czasami trzeba ich szukać)
  • gra nie blokuje kursora myszy wewnątrz swego okna – jeśli mamy 2 monitory możemy niechcący wyjechać poza ekran gry