Gdzie Steam (i nie tylko on) trzyma zapisy gier? Czy można to w jakiś sposób wykorzystać?
Opis głównie tyczy się Windows-a 10, ale identyczne zachowanie mamy w Win7, Win8.
Gry trzymają swoje zapisy w różnych miejscach. Mogą to być:
- Moje dokumenty (+wewnętrzne katalogi nazwane zwykle tytułem gry lub nazwa producenta – a tytuł gry wewnątrz),
- “My save games” wewnątrz moich dokumentów (podobna zasada),
-
Katalog LocalLow (rzadziej Local lub Roaming) – podobnie jak przy moich dokumentach w folderach o nazwie producenta (czasami samej gry) – skrót to wpisanie jako katalog %APPDATA% – zostaniesz przeniesiony do właściwego katalogu, wystarczy wejść dalej do LocalLow.
- Steam Cloud – zapis chmurowy na serwerach Steam (po zakończeniu gry zapisy są przesyłane na serwery steam dzięki czemu będziemy mieć dostępny ten sam zapis na innym komputerze)
- Miejsce instalacji gier – wyznaczone przez nas katalogi przeznaczone do przechowywania biblioteki Steam:
Co się z tym wiąże?
- Możemy zrobić kopię bezpieczeństwa na wypadek gdyby “coś się nie udało” i trzeba powtórzyć raz jeszcze daną lokację – cofnąć się w czasie z jakiegoś powodu,
- Dzięki temu mamy możliwość skopiowania sobie “na bok” zapisu z przejścia kolejnych etapów gry jeśli sama gra tego nie umożliwia (choćby po to by później móc coś sprawdzić itp.),
- Zyskujemy możliwość obejścia “permadeth” – gdy gra nie pozwala na cofnięcie zapisu gry w przypadku śmierci gracza.