BETWEEN THE STARS (demo) – Kosmiczna przygoda z narracją!

Przygoda pośród gwiazd? Pilotowanie kosmicznego niszczyciela oraz walka w imię zaprowadzenia pokoju w międzygwiezdnej galaktyce? Kapitanie, do boju!

Between The Stars logo

 

►STEAM = https://store.steampowered.com/app/727130/Between_the_Stars/

►Zbiórka na Kickstarterze = https://www.kickstarter.com/projects/1393754749/between-the-stars

 


=== NIECO O GRZE ===

Gra Betwen The Stars to opowieść studia Isolated Games w którym wcielamy się w rolę kapitana statku gwiezdnego niszczyciela. Przemierzamy galaktykę starając się działać w imieniu Międzygwiezdnej Republiki. W czasie naszej podróży będziemy zmuszeni podejmować kluczowe decyzje, rozbudowywać wyposażenie naszego statku oraz walczyć przeciwko licznym wrogom. Gra obecnie znajduje się na etapie zbierania środków na jej ukończenie na Kickstarterze i na chwilę pisania przeze mnie tego artykułu autorom udało się uzbierać 1/3 zakładanej kwoty. Do końca zbiórki pozostało niespełna 3 tygodnie. Wydawana przez nich gra znajduje się jednakże na dosyć zaawansowanym etapie rozwoju i myślę, że jak najbardziej zostanie wydana.

Gra ma być grą akcji z domieszką RPG, zarządzaniem oraz elementami roguelike w czasie której będziemy mogli pchnąć w przodu naszą wyprawę a także ulepszać nasz pojazd. Kapitan oraz załoga będą wmieszani w galaktyczną wojnę, która właśnie się rozpoczęła.

 

  • Data wydania = Pierwszy kwartał 2019
  • Producent Isolated Games
  • Wydawca = Isolated Games
  • Gatunek Strategie, Akcja, Niezależne, Symulacje, Kosmos
  • Recenzje użytkowników = BRAK
  • Multiplayer =  BRAK
  • Polska wersja językowa = BRAK
  • Regularna cena = BRAK
  • Więcej informacji https://www.kickstarter.com/projects/1393754749/between-the-stars

 

== OPRAWA GRAFICZNA I DŹWIĘKOWA ===

Grafika to trójwymiarowe środowisko i wygląda naprawdę świetnie. Z chwilą odpalenia dopalaczy przez nasz statek czuć głębię przestrzeni i mamy odczucie, że pojazd naprawdę nabiera prędkości. W pełni czuć, że środowisko w którym się poruszamy to realne obiekty, które trzeba wyminąć by móc dostać się do cele jednakże dopiero gdy zbliżamy się do asteroidy widzimy, że widoczny z oddali mały kamyk to w rzeczywistości wielka bryła przy której nasz statek to jedynie małe ziarenko. Kosmos co prawda nie jest czarny lecz spowity różnokolowym tłem galaktyk co cieszy oko. Statki są dopracowane a efektywne wybuchy i wygląd trafiających w kadłub przeciwnika pociski robią wrażenie. Jest nieźle.

Dźwiękowo gra także nie ma sobie niczego do zarzucenia. Dobrze udźwiękowiona z muzyką zapadającą w ucho. Ostrzał przeciwnika i odgłosy trafienia w kadłub przeciwników sygnalizują bezpośrednie trafienie. Ciekawą opcją jest także użycie narracji – bohaterowie podróży wypowiadają samodzielnie swoje kwestie.

 


 

=== ROZGRYWKA ===

Gra zawierać ma elementy losowości tak więc każda nowa rozgrywka powinna się charakteryzować innym przebiegiem zdarzeń. Różnica będzie dostępna w proceduralnie generowanych systemach dopuszczających losowość załogi, wydarzeń, nagród i tak dalej. Według twórców gra będzie się adaptować to naszego stylu rozgrywki. Do nas w trakcie prowadzonej gry będzie należało niejednokrotnie podejmowanie kluczowych wyborów a podjęte decyzje mają mieć znaczenie. Kosmos będzie pełen niebezpieczeństw oraz pełen wrogów chcących dorwać naszą głowę. Walki toczone są w czasie rzeczywistym używając dostępnych broni oraz naszych umiejętności. I tu trzeba nadmienić, iż autorzy obniżyli poziom trudności rozgrywek w dostępnej wersji demonstracyjnej. Wersja finalna ma być o wiele trudniejsza. Gra powinna się ukazać na Steam w pierwszym kwartale 2019 roku.

 

 

== LOSOWOŚĆ GENEROWANEGO ŚWIATA ==

Rozgrywka toczyć się będzie w różnych sektorach do których będziemy mogli się przemieszczać. Każdy będzie stawiać własne wyzwania, będzie mieć własne wydarzenia, wrogich NPC oraz stacje kosmiczne w których będziemy mogli wykonywać wszystkie zadania, których wypełnienie uznamy za konieczne. System mapy gwiezdnej pozwoli nam szybko przeskakiwać przez sektory, które odblokujemy w trakcie gry dzięki czemu będziemy mogli poruszać się zarówno pomiędzy nowymi jak i już odkrytymi.

== DOPASOWYWANIE STATKU ==

Jedną z fundamentalnych części gry jest możliwość dopasowywania elementów statku do własnego widzimisię. W czasie prowadzonej rozgrywki odblokujemy różne modele statków, skórki  itp. Będziemy mieć możliwość dopasowania broni statku w każdej sytuacji co pozwoli nam wyrwać się z większości niebezpiecznych sytuacji.

 

== STACJE KOSMICZNE ==

Stacje kosmiczne występujące w grze będą miejscem w którym spotykać się będą kapitanowie okrętów ze wszystkich stron wszechświata. Tu będziemy mogli sprzedawać nieużywany sprzęt, kupować bronie jaki i schematy pozwalające na ich własnoręczne wytworzenie. Także i tu będziemy mogli podejmować się wypełnienia różnorakich misji, wynajmować załogę. Mają być one generowane w sposób modułowy, grupowany na kategorie i podzielony na różne frakcje więc nie powinno dać się napotkać dwóch jednakowych.

== TRYB FOTOGRAFICZNY ==

Jedną z ciekawych opcji jest dostępny tryb fotograficzny, który pozwala zatrzymać bieg czasu i cieszyć oko widokiem okolicznej scenerii. Z chwila przejścia w tryb tworzenia fotografii możemy za pomocą różnorodnych suwaków regulować nasycenie czy też temperaturę obrazu jak i też ostrość podejmowanego właśnie zdjęcia.

 

== KAPITANOWIE ==

Do wyboru będziesz mieć jednego z trzech losowo generowanych kapitanów, którzy są twoją reprezentacją w świecie gry. Cechy kapitana mogą stać się lepsze gdy będziemy awansować a posiadane przez niego atrybuty są specjalnymi cechami, które kapitanowie otrzymają w zależności od tego jak będziesz sobie radzić w poszczególnych sytuacjach. Nasz kapitan ma ewoluować w trakcie rozgrywki i dostosowywać się do naszego stylu rozwiązywania konfliktów.

== ZAŁOGA ==

Załoga statku będzie znaczącym aspektem gry. W każdym momencie będzie można zatrudnić nowy skład załogi czy też pozbyć się obecnego. Role załogi będą podzielone na trzy typy a te znów na trzy podrzędne cechy, które mają determinować korzyści dla naszego statku i zwiększać szanse powodzenia w trakcie niektórych z wydarzeń związanych z tymi umiejętnościami.

 

== WYDARZENIA ==

Gra zawierać ma wiele misji, których będziemy mogli się podjąć. Część będzie oferowana do realizacji przez NPC, inne zaś będą losowe zaś jeszcze inne będą mogły wynikać bezpośrednio z naszego działania. Poza misjami związanymi z walką, śledztwem czy też jakimkolwiek innym zadaniem do realizacji przez naszą załogę możliwa jest seria wydarzeń, które postawią nas przed wyborami do dokonania a wiele z nich z szansą porażki lub sukcesu zależących od zdolności kapitana i statystyk członków załogi.

== ZADANIA ZAŁOGI ==

Nasza załoga będzie mogła podejmować się jednego z następujących zadań:

  • Budowanie: inżynierowie będą mogli tworzyć znaną już broń oraz opracowywać broń na podstawie pozyskanych planów jeśli pozwoli na to ich poziom umiejętności.
  • Demontaż: inżynierowie będą mieli możliwość  demontażu broni by odzyskać część materiałów użytych to jej budowy oraz przy pewnej szansie pozyskać schemat jej budowy by móc wytwarzać ją w przyszłości samemu czy też ulepszać.
  • Leczenie: w przypadku zranienia lub choroby członków załogi będziemy mogli ich leczyć.
  • Rozpoznanie: nasi naukowcy będą mogli badać nieznane obiekty by pozyskać schematy ich budowy, różnorodne informacje czy też  inne nagrody.

 

== PERMADEATH ==

Between The Stars to bezlitosny świat a system zdarzeń oraz załoga twojego statku odzwierciedlają to w jak największym stopniu. Podejmowane przez nas walki oraz decyzje wpływają na twoją załogę co może mieć różne efekty nawet w postaci śmierci członka załogi. To powoduje, że mamy jedno życie i jedną przygodę. To od gracza będzie zależeć czy jego kapitan dotrwa by zakończyć tą wojnę czy też stanie się jedną z jej ofiar.

 

== WALKA ==

Jednym z podstawowych celów przyświecających deweloperom gry to stworzenie systemu szybkich i szalonych walk nie gubiąc jednak przy tym aspektów zarządzania przez gracza jego statkiem:

  • Tarcze – każdy statek posiada cztery osłony z każdej ze stron. Lewo, prawo, przód oraz tył te osłony będą absorbować otrzymywane obrażenia dopóki nie zostaną zbite do zera a wtedy oznacza to że uszkodzenia zostaną przeniesione bezpośrednio na kadłub, który będzie naszym generalny poziomem zdrowia, dlatego też będziemy musieli starać się byśmy nie otrzymywali obrażeń w jeden i ten sam punkt jak i też dokonywać tego samego w stosunku do przeciwników – by znaleźć i ich słabe punkty i wykończyć ich.
  • Bronie i umiejętności – bronie zapewnią nam specjalne umiejętności dla całego statku. Są one możliwe do ulepszania, demontażu czy też samodzielnego wytworzenia. Zarządzanie zawartością swojego ekwipunku i dopasowanie właściwej broni do danej chwili zapewni nam powodzenie w walkach.
  • Czułe punkty: system skanowania naszego statku pozwoli nam ocenić wrogie siły oraz ukaże słabe punkty wrogich okrętów na których powinniśmy się skupić.

 

==POZYSKIWANIE NAGRÓD ==

Z chwilą zniszczenia wrogiego statku możesz przeszukać jego wrak by odzyskać losową skrzynkę z nagrodą. Po jej otwarciu pozyskamy różne cenne surowce czy też potężną broń, która pozwoli nam zaprowadzić pokój w galaktyce.

 

== DEMO GRY ==

Demo gry jest dostępne do pobrania i zawiera wstęp do gry oraz ukazuje świat w którym toczyć będzie się rozgrywka. Nasza przygoda poprowadzi nas przez wydarzenia prowadzące do wybuchu wojny międzygalaktycznej z którą będziemy się stykać w trakcie naszej rozgrywki. (link tutaj: https://www.kickstarter.com/projects/1393754749/between-the-stars)

 

== DEMO vs PEŁNA GRA ==

Autorzy starali się w dostępnym demie gry dać nam przedsmak tego, co będzie dostępne w pełnej wersji gry. Nie jest to jeszcze wersja finalna produktu i może się różnić od końcowego produktu różnymi szczegółami:

  • Poziom trudności: jedną z największych różnic pomiędzy grą a docelowym produktem jest stopień trudności. Prolog nie jest jedynie wprowadzeniem do historii lecz jednocześnie da ci pogląd na kontrolę, system walki itp. Autorzy będą starali się wytworzyć trudne wyzwanie jedna nie takie, które byłoby nieuczciwe. Poziom trudności w prologu gry został znacznie zmniejszony by dać zaznajomić się z nią także graczom, którzy są nowi w temacie. Będą się starać by końcowa gra stanowiła dla gracza trudne wyzwanie do pokonania.
  • Bronie, umiejętności oraz inne obiekty: znaczącą częścią gry jest zarządzanie oraz kolekcjonowanie broni oraz obiektów, które możemy ulepszać, tworzyć, badać oraz demontować. Aktualnie deweloperzy pracują nad stworzeniem listy na tyle długiej i różnorodnej by zapewnić graczom wiele godzin rozgrywki. To co dostępne było w demie gry to tylko ułamek tego co będzie możliwe do napotkania w finalnej wersji gry.
  • Losowość zdarzeń: Autorzy starają się by kolejne podejścia do gry były różnorodne pomiędzy sobą. To sprawia, iż tworzenie kontrolowanej narracji jest dosyć trudne. Prolog jest częścią, która umieszcza rzeczy w kontekście ostatecznej wersji gry za zatem wymagane by było by wybrać liniowy progres pozwalający opowiedzieć tą historię w bardziej płynny sposób.

 

 

== KICKSTARTER ==

Rozwój gry zapoczątkowany został przez jedną osobę i stopniowo ewoluował do obecnego jej stanu. W miarę rozwoju zdarzeń liczba członków personelu wzrosła a zakres projektu stawał się coraz bardziej ambitny. Autorzy są zadowoleni z poczynionego postępu i wyników, które uzyskali – nie chcą jednak na tym poprzestać i starają się zaoferować o wiele więcej.

Rozwój projektu tego typu wiąże się z wysokim ryzykiem, którego nie mogli podjąć. Gdy nadszedł pewien etap rozwoju zdecydowali się, że najlepiej będzie upublicznić swój projekt i dać do niego ludziom bardziej bezpośrednie podejście co pozwoliłoby na poszukiwanie wkładu społeczności oraz pozwoli złagodzić koszta poniesione przy jego realizacji.

Koszta związane z produkcją takiego tytułu są zwiększone i nie są możliwe do poniesienia na obecnym jego stadium. Płaca za pracę, licencje, rachunki, podatki – oraz wiele więcej za produkt, który do czasu jego ukończenia nie daje żadnego zarobku. Stąd kampania na Kickstarterze.

 

== ISOLATED GAMES ==

Firma stojąca za powstaniem gry to małe studio w stolicy Hiszpanii – Barcelonie i powstało z chwilą rozpoczęcia prac nad tym tytułem przez jego twórcę. Francesco Romero. Krok za krokiem projekt rósł i potrzebował większej ilości osób do obsługi działów takich jak grafika, pisanie skryptów, muzyka oraz marketing i tym samym stała się jeszcze bardziej ambitna. Autorzy mają nadzieję zaoferować graczom wiele godzin dobrej zabawy oraz włożenia pracy na tyle dobrej by przełożyło się to na korzyść dla ich graczy.

 

 

 

 


OCENA: POZYTYWNA

Dosyć ciekawe. Pełniąc rolę kosmicznego dowódcy okrętu wojennego musimy stawać przed różnymi wyborami w trakcie prowadzonych misji. Od tego może zależeć los naszej załogi jak i też może to prowadzić do pozyskania wartościowych łupów. Rozgrywka jest typem narracji i prolog w który jest nam dane zagrać prowadzi nas jedynie przez kilka początkowych misji nie dając zbytni możliwości zboczyć z wyznaczonego nam przez twórców celu. Początek gry to konieczność naprawy kosmicznego niszczyciela, który ledwo uniknął zniszczenia i trafia do jednej z komercyjnych stacji gdzie musi zostać wyremontowany. Ponieważ naprawa przewyższa stan naszego posiadania odrobić cześć koniecznych do zapłaty środków możemy realizując zlecone nam przez załogę stacji misje w wynajętym przez nich statku. Latamy od punktu do punktu zaliczając kolejne wyzwania lecz także tocząc walkę z lokalnymi piratami. Czuć, że atmosfera w regionie ulega zmianom i jest napięta ponieważ prowadzi to co jakiś czas do konfrontacji z siłami atakujących nas piratów. Nasz statek możemy ulepszać poprzez wymianę dostępnego uzbrojenia czy też asortymentu w postaci różnorodnego wyposażenia takiego jak systemy maskujące, osłony itp. Można je także, o ile posiadamy wystarczającą ilość niezbędnych surowców ulepszać dzięki czemu strzelać będą szybciej, dalej i celniej. A jeśli chodzi o broń to w walce z innymi statkami będziemy musieli się nieco napocić. Najpierw należy zbić im osłony by móc dorwać się do mięska zamkniętego w stalowej puszcze. Każda z broni ma różną przebijalność osłon czy też wartość wyrządzonych szkód w pancerzu przeciwnika. Nim zaczniemy niszczyć kadłub najpierw musimy zniszczyć osłony wroga a zrobić to możemy jedynie stosując odpowiednią broń. Co prawda każda zadaje pewne uszkodzenia zarówno przeciwko pancerzowi jak i też osłonom jednak warto jest do tego używać dedykowanego uzbrojenia. Co do samego statku to ważny jest tu zarówno kapitan jak i jego załoga. Każda z osób posiada unikalne cechy i umiejętności a ich wartość (czy też raczej poziom) może wpłynąć pozytywnie na zakończenie niektórych z losowych elementów, które napotkamy w trakcie realizacji stawianych przed nami zadań czy też umożliwi pozyskanie większej ilości surowców w przypadku demontażu niektórych broni itp.

Sama gra jest dosyć ciekawa a dostępne demo daje nam możliwość rozpoznania samej gry oraz liźnięcia tego co będzie dostępne w finalnej wersji gry.

Demo można pobrać tutaj: https://www.kickstarter.com/projects/1393754749/between-the-stars

 

+++ PLUSY +++

  • Fajnie to wygląda lecz pełne zdanie można sobie wyrobić dopiero gdy zagra się w finalny produkt.

 

— MINUSY —

  • Ciężko się wypowiadać, to tylko demo więc wiele rzeczy się jeszcze zmieni.

 


Screeny:


 RECENZJA:


 YOUTUBE – gameplay: