R305 = SPIN HERO = Recenzja 🇵🇱 polskiej gry z jednorękim bandytą!

Jeśli lubisz gry oparte o losowość (np. “Luck be a Landlord”) – to dobrze trafiłeś!

RECENZJA YOUTUBE:

https://www.youtube.com/watch?v=nZyBYjOdSC8&t=4s


=== NIECO O GRZE ===

  • STEAM = https://store.steampowered.com/app/2917350/Spin_Hero/?curator_clanid=31951226
  • Data wydania = 8 października 2024
  • Producent = Sphere Studios
  • Wydawca = Goblinz Publishing
  • Gatunek = Roguelike, Hazard, Roguelike z tworzeniem talii, Niezależne, Autobitewniak, Zarządzanie, Znaczące wybory, Generacja proceduralna, Strategiczne, RPG, Tworzenie talii, Pikselowa grafika, Jednoosobowe, Fantasy, Walka turowa, Gra karciana, 2D, Roguelite, Klasy postaci, Trwała śmierć
  • Recenzje użytkowników = Bardzo pozytywne (269)
  • Multiplayer =  BRAK
  • Polska wersja językowa = JEST!
  • Regularna cena = 37 PLN
  • Wsparcie dla pada = BRAK
  • Gdzie kupić najtaniej? = https://gg.deals/game/spin-hero/

SPIN HERO jest tytułem polskiego studia Sphere Studios, który zadebiutował na Steam w dniu 8 października 2024 roku.

Rozgrywka opiera się na mechanice przypominającej jednorękiego bandytę. Z naszego zasobnika losowane są dostępne przedmioty, których właściwości wpływają na inne wylosowane elementy. W rezultacie otrzymujemy różne wartości ataku broni, a naszym celem jest pokonanie napotkanych przeciwników.

Jeśli chodzi o oprawę graficzną, to mamy tu do czynienia z dużą pikselozą w stylu gier ośmiobitowych przy czym interfejs i jego zawartość pozostały czytelne. Warstwa dźwiękowa ogranicza się do prostych dźwięków potwierdzających kliknięcia oraz aktywację efektów, wzbogaconych dodatkowo o ścieżkę dźwiękową przygrywającą w tle.

Gra przywodzi mi na myśl tytuł jakim jest “Luck to be a landlord”. Mechaniki obu gier są do siebie podobne, jednak znaczącą różnicą jest sposób prowadzenia kampanii – tam mieliśmy pojedyncze starcia, a tutaj rozgrywka opiera się na dłuższych potyczkach, w których przemierzamy kolejne poziomy na mapie, gromadząc wyposażenie i aktywnie go używając. Gracz wybiera ścieżkę, którą będzie podążał, decydując się na starcia z przeciwnikami o różnych poziomach trudności i idących za tym bonusami.

Przed rozpoczęciem naszej przygody mamy możliwość wyboru jednego z czterech bohaterów oraz musimy podjąć decyzję, którą z trzech jego unikalnych zdolności zdecydujemy się użyć. Kolejnym krokiem będzie wskazanie zestawu startowego broni oraz nieco złota i już można będzie ruszać do boju.

Potyczki polegają na losowaniu przedmiotów z naszego plecaka i umieszczaniu ich na planszy składającej się z 4 wierszy i 5 kolumn, co daje łącznie możliwość użycia do 20 przedmiotów. W zależności od ich położenia aktywowane są różne efekty. Opis przedmiotu definiuje jego działanie – niektóre wzmacniają przedmioty obok, inne reagują na to, ile razy pojawiły się na planszy a dajmy na to wszelkie pancerze losują wartość obrony w zależności od ilości pól nad lub pod nimi. Część przedmiotów wzmacnia się po pokonaniu przeciwników zaś większość traci swoje właściwości z czasem – co powoduje, że stają się kulą u nogi, której warto jest się jak najszybciej pozbyć.

Broń w grze dzieli się na cztery rodzaje: sieczną (np. miecze), dystansową (np. łuki), magiczną oraz pancerz, który pozwala blokować ataki przeciwników. Obrażenia są zadawane każdą bronią, a dodatkowe efekty nakładają się na przeciwnika. Tylko nadwyżka ataku ponad wartość tarczy odbiera punkty zdrowia przy czym i tu mogą być brane pod uwagę specjalne wzmocnienia i osłabienia postaci gracza oraz przeciwnika.

Wrogowie, których napotkamy, mają różne umiejętności oraz cechy – od ilości posiadanych punktów zdrowia, przez siłę ataku, po nakładane efekty i wzmocnienia. Podczas wyboru ścieżki możemy zdecydować się na starcia z silniejszymi przeciwnikami, podzielonymi na trzy poziomy trudności. Im trudniejszy przeciwnik, tym wartościowsza nagroda, a przedmioty są podzielone na poziomy – od standardowych po rzadkie i legendarne.

Jednym z ciągłych wyzwań w grze jest zebranie zadowalającego zestawu broni, ponieważ losowanie dropu po pokonaniu przeciwnika często nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Stajemy przed wyborem jednego z trzech przedmiotów a jeśli mamy zachowane punkty przelosowania, będziemy mogli zmienić oferowaną mam zawartość – miejmy nadzieję, iż na coś bardziej przydatnego. Jeśli niektóre z przedmiotów staną się z lekka bezużyteczne będzie można je wyrzucić z naszego plecaka jednak ilość tych akcji jest ograniczona.

Ponadto na koniec każdego poziomu trafiamy do sklepiku, gdzie za uzbierane w trakcie wyprawy pieniądze możemy nabyć dodatkową broń i wyposażenie – w tym także specjalne runy, które pozwalają na wyzwolenie różnorakich efektów mogących pomóc nam w trakcie potyczek. Niekiedy część przedmiotów jest także na wyprzedaży co pozwala dorwać nieco dobrego osprzętu w obniżonej cenie.


OCENA: POZYTYWNA = 6.5/10

Gra jest przyjemna, ale poziom trudności, szczególnie wartości ataków wrogów, według mnie rosną nazbyt gwałtownie. Rozgrywka bywa chaotyczna i bardzo mocno opiera się na losowości. Gdy szczęście nam nie sprzyja, szybko możemy doświadczyć porażki. Co więcej, gra wydaje się momentami niezbalansowana – bywa, że pokonujemy przeciwników bez większych problemów, a nagle trafiamy na silnego wroga i ponosimy sromotną klęskę.

Samo kompletowanie wyposażenia jest dosyć interesujące choć i tu wszystko zależy od losowości i dozy szczęścia. Nigdy nie możemy nastawiać się na zebranie pożądanego sprzętu i zwykle są to jakieś drobne pierdoły bez siły przebicia. Ciężko jest zebrać dobry zestaw przedmiotów i to zarówno służących obronie jaki i też używanych do ataku. To powoduje, iż gra jest bardzo zróżnicowana i każda rozgrywka jest unikalna.


Screeny: