Minimalistyczna i równie prosta rozgrywka w klimacie Tower Defense! |
=== NIECO O GRZE ===
- STEAM = https://store.steampowered.com/app/2641810/1BIT_CASTLE_REMAKE/?curator_clanid=31951226
- Data wydania = 18 czerwca 2024
- Producent = Kantal collective
- Wydawca = Kantal collective
- Gatunek = Strategiczne, Tower defense, Minimalistyczne, Pikselowa grafika, Średniowieczne, Walka, Taktyczne, Fantasy, Retro, 2D, Magia, Demony, Remake, Jednoosobowe, Regrywalność, Budowanie bazy, Klasy postaci, Niezależne, Taktyka w czasie rzeczywistym
- Recenzje użytkowników = Pozytywne (11)
- Multiplayer = BRAK
- Polska wersja językowa = BRAK
- Regularna cena = 12 PLN
- Wsparcie dla pada = BRAK
- Gdzie kupić najtaniej? = https://gg.deals/game/1bit-castle-remake/
Tytuł to rozgrywka w schemacie tower defence gdzie naszym zadaniem będzie bronić zamku przed potworami atakującymi nas kolejnymi falami. Jeśli przedostaną się do skarbca znajdującego się po lewej stronie ekranu i zabiorą monety z jednej z dostępnych linii – będzie to oznaczać naszą przegraną.
Grafika gry to proste 2D w stylu retro, przywodzące na myśl czasy komputerów 8-bit z dużą dozą pikelozy. Dźwięk to nieco prostych odgłosów bitewnych ścierających się pomiędzy sobą jednostek. Muzyka jest dosyć spokojna i nie będzie przeszkadzać nam w czasie potyczki.
Walutą gry jest krew, służąca jako źródło finansowania zakupu kolejnych jednostek. Pozyskujemy ją na zakończenie każdej z tur za utrzymane przy życiu istoty czy też sporadycznie potrafi pojawić się jako drop po pokonanym przeciwniku (choć istnieje też jednostka nie uczestnicząca w walce zaś zajmująca się generowaniem krwi). Dorzucanych do planszy jednostek jest kilka typów i różnią się one sposobem ataku – niektóre dobrze walczą w zwarciu inne zaś rażą wroga na odległość są za to niestety bardzo kiepskie w walce wręcz z napastnikami gdy ci już się do nich zdołają przebić – więc trzeba je chronić stawiając przed nimi bardziej wytrzymałe zastępy. Dodatkowym problemem jest to, że nasze wojsko ma dosyć krótki zasięg ataku, zależny jednak od typu jednostki więc i ten parametr trzeba uwzględnić rozmieszczając nasze siły bojowe w ten sposób by jak największa ich ilość była zaangażowana w walkę. Nasi podwładni niestety tracą swe zdrowie wskutek wrogich ataków więc w końcu padną zatem trzeba sobie opracować metodologię ich rozmieszczenia i uzupełniania strat, gdyż te będą nieuniknione. Zastępczej jednostki nie da się też postawić bezpośrednio w miejscu gdzie stała poprzednio ubita gdyż zwykle od razu właduje się tam przeciwnik prąc naprzód – więc i tu trzeba to uwzględniać.
Zdobywane doświadczenie za ubijanych przeciwników odblokuje nam różne modyfikatory rozgrywki – przy czym można wybrać jedynie jedną z nich rozpoczynając potyczkę i są to między innymi spowolnienie wrogów czy też ulepszenie umiejętności jednej z naszych jednostek co daje większą szansę na pozyskanie waluty gry czy też ułatwi nam rozgrywkę.
OCENA: POZYTYWNA = 4/10
To gra na jeden, max 2 wieczory. Jest dosyć prosta i jeśli już opracujemy metodę umiejscawiania jednostek i ich uzupełniania nieco traci sens gdyż nic się w kolejnych nacierających na nas wrogich falach nie zmienia. Jedyna odczuwalna zmiana to wybór naszej głównej umiejętności na samym początku rozgrywki – ale i tak w każdym przypadku gra polega na rozstawieniu niezbędnej obrony. Jeśli będzie na tyle silna by pokonać nacierających i pozwoli na bieżąco wzmacniać szeregi o nowe jednostki – to w zasadzie walka traci dalszy sens.
Screeny: