R195 = RISING CONSTELLATION = Recenzja strategii MMO na wzór OGame

Zagrywałeś się w OGame? Rośnie mu doborowe towarzystwo!

 

RECENZJA YOUTUBE:


 

=== NIECO O GRZE ===

  • STEAM = https://store.steampowered.com/app/1393660/Rising_Constellation/?curator_clanid=31951226
  • Data wydania = 27 października 2021
  • Producent = Blackflag Games
  • Wydawca = Blackflag Games
  • Gatunek = Kooperacja, Wieloosobowe, Symulator polityczny, 4X, Kosmos, Strategiczne globalne, Zarządzanie zasobami, Sieciowa kooperacja, RTS, Bogate uniwersum, Dyplomacja, Strategiczne RPG, Polityka, Budowanie bazy, Science fiction, Eksploracja, MMO, Rozmowa, MMORPG, RPG
  • Recenzje użytkowników = Pozytywne (28)
  • Multiplayer = JEST – brak trybu dla jednego gracza
  • Polska wersja językowa = BRAK
  • Regularna cena = 72 PLN
  • Wsparcie dla pada = BRAK
  • Gdzie kupić najtaniej? = https://gg.deals/game/rising-constellation/

OCENA: POZYTYWNA = 4/10

Tytuł jest ciekawy choć według mnie obecnie jest jeszcze dosyć ubogi w treści i wymaga dopracowania w tym zakresie. Gra co prawda jest już w pełni grywalna jednak autorzy powinni dodać jeszcze więcej rzeczy do swojej gry. System budowy jednostek czy budynków mógłby być nieco uproszczony a konkretniej powinien stać się bardziej przejrzysty i czytelny. Co prawda statystki są widoczne, jednak nie do końca gracz (szczególnie początkujący) jest w stanie prawidłowo oszacować ich wpływ na zajmowany system planetarny.

Dostępne systemy walki (długi – okres miesięczny, średni – kilka godzin, krótki – 2h) wymagają pewnego doświadczenia w grze i dobrego obeznania z jej mechaniką dając zaawansowanym graczom znaczącą przewagę. Brakuje tu jakiegoś zespolenia graczy z jednej frakcji by można było łączyć jednostki i razem tworzyć zmasowane systemy floty służącej do ataku na wrogie frakcje, systemu wzajemnej komunikacji i powiadomiania o zagrożeniach czy też czytelnego systemu wskazywania i oznaczania planet i miejsc do eksploracji.

Choć nie widać tego bezpośrednio to jednak tytuł jest wyjątkowo wymagający pod względem strategiczno-taktycznym i wymaga od gracza obeznania z mechaniką gry oraz umiejętności radzenia sobie z mikro-zarządzaniem, planowaniem i ogólnie logistyką jeśli chodzi o rozwój zajmowanych systemów gwiezdnych.

Sama gra jest dosyć ciekawym projektem i gdyby obniżyć jej cenę do jakiegoś rozsądnego minimum stałaby się bardziej popularna i zapełniła graczami. Obecna cena jest nazbyt wysoka i niewspółmierna do zawartości. Tak więc jej sukces uzależniony jest od dalszych prac i rozwoju (choć tu nie ma co narzekać – deweloperzy są dosyć aktywni i stale wprowadzają nowe aktualizacje i coś dodają do swojej produkcji). Zapowiada się ciekawie…


Screeny: