R132 = SKY ROGUE == Podniebne wywijasy w ciekawej zręcznościówce

Prędkość, dynamika i konfrontacje z wrogiem – tego tu nie zabraknie!.

 

STEAM = https://store.steampowered.com/app/381020/Sky_Rogue/


RECENZJA YOUTUBE:


=== NIECO O GRZE ===

Sky Rogue to dosyć ciekawa zręcznościówka studia Fractal Phase, która co prawda nie jest może produkcją nową ponieważ ma już 3 lata, ale bez wątpienia wartą uwagi. Sterujemy w niej różnego typu samolotami i realizujemy stawiane nam cele ścierając się przy okazji z zagrożeniami ze strony napotykanych wrogich jednostek. Jest to typowo zręcznościowa gra jednak pocina się w nią dosyć przyjemnie.

  • Data wydania = 24 sierpnia 2017
  • Producent = Fractal Phase
  • Wydawca = Fractal Phase
  • Gatunek = Flight, Akcja, Procedural Generation, Jet, Rogue-like akcji, Roguelite, Symulacje, Retro, Arcade, Tryb jednego gracza, Roguelike, Local Co-Op, Split Screen, Niezależne, Perma Death, Colorful, 3D, Futuristic, Military, Science fiction
  • Recenzje użytkowników = Bardzo pozytywne (655)
  • Multiplayer =  JEST (lokalny / RPT)
  • Karty = BRAK
  • Polska wersja językowa = BRAK
  • Regularna cena = 72 PLN
  • Wsparcie dla pada = JEST!
  • Więcej informacji = https://gg.deals/game/sky-rogue/

 

== OPRAWA GRAFICZNA I DŹWIĘKOWA ===

Grafika to środowisko 3D wzorowane na wyglądzie starszych wektorowych produkcji. Co prawda wszystko jest tu kanciaste i nieco nieforemne, ale nadaje to tej grze jej własny urok. Wygląda to przyjemnie dla oka i gra ma swój własny styl artystyczny.

Dźwiękowo jest nieco ubogo jednak zachowane jest tu absolutne minimum i usłyszymy miarowy ryk silnika czy też odgłosy używanej broni. W tle przygrywać będzie także dosyć znośna muzyczka więc i tu nie można autorom niczego złego zarzucić.


 

=== ROZGRYWKA ===

Przejdźmy może jednak do samej gry. Rozgrywkę rozpoczynamy na podniebnym statku unoszonym przez cztery wirniki rodem tego z filmu Avengers. Jest to nasza główna baza ale będziemy też mieć możliwość lądowania na zwykłej placówce naziemnej znajdującej się na jednej z wysepek na których toczyć się będzie akcja. W przypadku jeśli zniszczymy główny cel misji zakończy to dany level zaś jeśli tego jeszcze nie zrealizowaliśmy to za mała opłatą nasz podniebny wehikuł zostanie zreperowany a uzbrojenie uzupełnione.

Gra kierowana jest do jednego gracza aczkolwiek możliwa jest rozgrywka we 2 osoby na podzielonym ekranie – także wykorzystując funkcjonalność Remote Play Together gdy do gry możemy zaprosić inną osobę, nieposiadającą tej gry. W przypadku śmierci rozgrywka zaczyna się od początku (grając we 2 jeden z graczy musi pomyślnie zakończyć misję).

Nim jednak rozpoczniemy samą potyczkę i wzniesiemy się w przestworza możemy rozgościć się na statku i dokonać kilku wyborów. Pierwszym z nich jest wybór samolotu jakim podejmiemy się czekającej nas misji. Jest ich kilka do wyboru i różnią się przeznaczeniem (bombowiec, myśliwiec, klasa mieszana) oraz parametrami takimi jak szybkość, zwrotność, ilość HP czy też udźwig. Szybkość może być pomocna przy ucieczce przed przeciwnikami, zwrotność przekłada się na tempo wykonywania manewrów.

Drugi z naszych wyborów to selekcja uzbrojenia, które zabierzemy że sobą na misję. Do dyspozycji oddano nam kilkanaście różnych rakiet oraz bomb. Różnią się pomiędzy sobą przeznaczeniem, czyli mamy tu podział na bomby, rakiety, flary czy też działko pokładowe. Drugim parametrem jest tu przeznaczenie czyli ziemia, powietrze lub też typ uniwersalny mogący razić każdy z celów. Trzecim zaś jest podział na kategorię pomiędzy bronią niecelowaną, gdzie to my musimy przymierzyć się do celu, półautomatyczną oraz w pełni autonomiczną gdzie wystarczy namierzyć wroga i odpalić ją a o resztę nie trzeba się już martwić. Problem jednak w tym, iż każda z broni posiada pewną wagę oraz opór aerodynamiczny i musimy selekcjonować wybór uwzględniając te dwa parametry.
Każda z broni posiada także szereg parametrów takich jak ilość pocisków, zasięg oraz szybkostrzelność. Prawie każda z nich odnawia się po kilku sekundach więc po wystrzeleniu wszystkiego trzeba będzie chwilę poczekać by znów się uzupełniła. Ważny jest także zasięg broni ponieważ im bliżej wroga podlecimy, tym większa szansa, że ten zacznie do nas strzelać. Podobnie będzie z niszczeniem wybranego celu. Zwykle cele naziemne są obwarowane obroną przeciwlotniczą więc istnieje zagrożenie oberwania jakimś pociskiem lub rakietą jeśli od razu przystąpimy do jego anihilacji nie usuwając najpierw obrony.
Broń można także ulepszać poświęcając na ten cel zebrane pieniądze. Poprawi to nieco jej parametry co może dać nam małą przewagę w walce.

Gdy już się doposażymy wybierając pasujący nam samolot oraz go uzbroimy to czas wznieść się w powietrze i stanąć naprzeciw prawdziwego zagrożenia. Grać można zarówno padem jak i też korzystając z myszki i klawiatury. Ja wybrałem pada.

Schemat lotu to typowe Arcade, jest to połączenie symulatora ze zręcznościowym modelem lotu (z przewagą tego drugiego). Gałka służy nam za wybór kierunku lotu zaś prędkość lotu regulujemy skokowo za pomocą bumperów. Mniejsza pozwoli nam wykonać bardziej kręte skręty zaś większa uciec poza zasięg przeciwnika czy też dogonić go. Reszty przycisków możemy użyć do przełączania pomiędzy dostępnym uzbrojeniem czy też wyborem pomiędzy danym celem. Paliwo jest tu nielimitowane więc możemy latać do woli. Rakiety się niejako regenerują z czasem więc pozostaje jedynie aspekt spadającej wraz z otrzymaniem wrogich obrażeń wytrzymałości kadłuba.

Misje jakie przyjdzie nam realizować różnią się nieco między sobą. Albo jest to zniszczenie celu naziemnego albo też zgrupowania wrogich samolotów. Prócz głównego zadania nic nie stoi na przeszkodzie by zniszczyć także inne cele. W zależności od rodzaju ich zniszczenie da nam różną ilość gotówki. Niektórzy przeciwnicy także specjalne punkty awansu, które można później wykorzystać by nie zaczynać gry od początku lecz skoczyć od razu np. na 5 czy 10 level.

Rozgrywka jest dosyć prosta ale też zarazem bardzo satysfakcjonująca. Przed nami wielu wrogów do których będziemy musieli wypracować swoje taktyki walki. W większości przypadków polega to na zbliżeniu się do przeciwnika na jakieś 500m, namierzenie go i odpalenie rakiety. Należy przy tym uważać by nie oberwać wrogim ostrzałem – oraz nauczyć się wyczekiwać chwili ponieważ wrogie pociski w większości da się uniknąć wykonując w odpowiednim momencie efektowny przewrót. Poziom trudności jednak stopniowo rośnie więc nasi adwersarze będą coraz lepsi potrafiąc nawet niekiedy wystrzelić flarę by zmylić nasze rakiety.

Życie mamy tylko jedno więc jeśli zginiemy – cała zabawa zacznie się od początku. Ale jest pewien plus. Za zebrane w czasie potyczek punkty doświadczenia po naszej śmierci awansujemy w rankingu technicznym, który na stałe odblokuje nam nowe pojazdy oraz doda nowe typy uzbrojenia. Dzięki temu nawet poprzez porażki pniemy jednak się nieco do przodu ponieważ dostaniemy lepszy osprzęt.


OCENA: POZYTYWNA = 7/10

Bardzo fajna gra, która leżała w mojej bibliotece niezauważona. Sięgnąłem po nią skuszony wysoka oceną wystawioną przez innych graczy… i nie zawiodłem się. Po raz pierwszy obadaliśmy ją na live z widzami i przypadła nam do gustu. Potyczki są dosyć dynamiczne a pole walki nie śpi. Ciągle pojawiają się nowe zagrożenia i czasami trzeba nieco ryzykować jeśli chcemy szybciej rozprawić się z przeciwnikiem.

Tytuł mi się spodobał więc jeśli lubisz proste aczkolwiek dające nieco zadowolenia gry zręcznościowe – warto jest spróbować i dać mu szansę. Nie powinieneś się zawieść choć najpierw trzeba nieco opanować technikę lotu, walki z siłami wroga oraz przełączanie się pomiędzy dostępnymi wariantami uzbrojenia.

Polecam!

 

 


Screeny: