R102 = DEEP SPACE ANOMALY = Zręcznościówka z hordami wrogów do pokonania

To może być ciekawa strzelanka – połączenie asteroids z czymś nowym. Co się urodzi z tego tytułu?

 

=== NIECO O GRZE ===

Gra ta czerpie nieco zarówno ze starego dobrego Asteroids jak i też zwykłej zręcznościowej strzelanki. W tym tytule autorstwa rosyjskiego jednoosobowego studia DRM GMZ będziemy mieli okazję zmierzyć się z zastępami wrogów atakującymi nas w przestrzeni kosmicznej

 

  • ►STEAM = https://store.steampowered.com/app/679120/DEEP_SPACE_ANOMALY/?curator_clanid=31951226
  • Data wydania = 24 czerwca 2019
  • Producent DRM GZM
  • Wydawca = DRM GMZ
  • Gatunek = Akcja, Niezależne, Tryb jednego gracza, Kosmos, Arena Shooter, 2D, Fast-Paced, Arcade, Great Soundtrack,, Science fiction, Shoot ‘Em Up, Strzelanka, Atmospheric, Liniowa, Exploration, Survival, Soundtrack, Muzyczne, GameMaker, Wysoki poziom trudności
  • Recenzje użytkowników = Bardzo pozytywne(51)
  • Multiplayer =  BRAK
  • Karty = BRAK
  • Polska wersja językowa = JEST!
  • Regularna cena = 11 PLN
  • Wsparcie dla pada = BRAK
  • Więcej informacji = https://gg.deals/game/deep-space-anomaly/

 

== OPRAWA GRAFICZNA I DŹWIĘKOWA ===

Graficznie gra prezentuje się nawet ciekawie. Statek jest wykonany dosyć porządnie, podobnie jak efekty wystrzałów i wybuchy. Statki przeciwników wykonane są schludnie. Problemem jest natomiast sam interfejs oraz drobne aczkolwiek liczne małe mankamenty graficzne (na które jednak można przymknąć oko).

Dźwiękowo jest nawet w porządku. Strzały jak i też interakcja z przeciwnikami są dobrze udźwiękowione. Do tego w tle mamy kilka dobrze wykonanych dynamicznych ścieżek muzycznych, które wpadają w ucho.


 

 

=== ROZGRYWKA ===

Naszym zadaniem w tym tytule jest walka w kosmosie z hordami przeciwników. Do naszej dyspozycji oddano dosyć zwrotny statek, który możemy następnie doposażać w kolejne elementy uzbrojenia w postaci różnej maści broni a także ulepszać parametry już posiadanej przez nas broni. Plus możemy ulepszać sam pojazd.

Prowadzona rozgrywka składa się z 30 potyczek podzielonych na fale gdzie w każdej z nich będziemy mieli za zadanie pokonać nacierających na nas wrogów a na końcu – finałowego bossa. To zakończy samą historię rozgrywki jednak grając dalej kolejne poziomy możemy otrzymać resztę z 1500 osiągnięć. A jeśli już mówimy o osiągnięciach to jest to ta jedna gra z cyklu “wszystko za nic” – po prostu grając co chwila wyskakuje nam powiadomienie Steam o zaliczeniu 1342 osiągnięcia. Z tysiącem różnych ikonek niezwiązanych w żaden sposób z grą – po co zostało to wsadzone do tej gry? To bardziej przeszkadza niż pomaga. Zamiast prostych zadań np. “zabij 30 przeciwników typu XXX”, “Ukończ poziom używając tylko jednej broni” i tym podobnych – zostaliśmy zarzuceni nikomu niepotrzebnymi achievementami.

Ciekawie zostało wykonane uzbrojenie statku – do zakupienia za zebrane pieniądze jest kilka różnych broni a zebrane środki możemy przeznaczyć ulepszanie ich parametrów takich jak zadawane obrażenia,  szybkostrzelność bądź prędkość przeładowywania czy też pojemność magazynków. Broń po wystrzelaniu zasobnika musi przeładować magazynek i to pewien czas trwa, zwykle kilkanaście sekund. Trzeba w tym czasie przełączyć się na inną jednostkę broni i z niej kontynuować ostrzał.

Prócz samego uzbrojenia możemy także ulepszać sam pojazd dokupując ulepszenia pokroju zwiększenia ilości poziomu życia czy też opancerzenia, celności, regeneracji HP. Gracz staje zatem przed wyborem czy zdobyte środki przeznaczyć na ulepszenie statku czy też może zainwestować w zwiększenie parametrów uzbrojenia?

Nieco poronionym pomysłem jest natomiast sposób przełączania się pomiędzy broniami. Robimy to za pomocą kółka myszki. Na górze ekranu widzimy 10 slotów na broń jednak część z nich jest pusta – a gra pozwala nam przełączać używaną aktualnie broń na… puste pole. Czemu???

Statek posiada także wyrzutnię samonaprowadzających się rakiet, które mogą namierzać i razić wybranych wrogów. Są one celne, trafiają błyskawicznie i zadają pewną ilość obrażeń aczkolwiek nie zawsze zniszczą każdego z przeciwników. Niestety ich czas przeładowania do ponownego użycia jest niezmiernie długi.

Bardzo razi także tło na jakim gramy. Nie jest wykonane źle – ale chodzi o jego sposób przesuwania się. Jest statyczne lecz wraz z poruszaniem myszką reaguje ono na jej ruchy co tak naprawdę przeszkadza. Dodam tylko, że przy pierwszych rozgrywkach planetę widoczną w tle wziąłem za swoje pole siłowe (leżała dokładnie pode mną)…

Trochę denerwuje w samej rozgrywce to, że uciekając przed przeciwnikiem (klawiszem “M” wywołujemy mini-mapkę) nie ma tak naprawdę gdzie się schować. Jesteśmy w stanie lawirować przed ostrzałem wrogów jednak istnieje duże prawdopodobieństwo, że za chwilę władujemy się tyłem na coś nowego. Tym bardziej, że np. asteroidy nie są na niej pokazane. I mapa nie za wiele pomaga w uniknięciu tego zagrożenia…


OCENA: NEUTRALNA = 5/10

Jak oceniam tą grę? Balansuje ona niebezpiecznie na granicy dobrej i złej oceny. Tytuł posiada pewien potencjał i może być nawet dosyć ciekawą pozycją o ile autor poprawki w niej kilka rzeczy. Jestem jednak nieco rozczarowany tym co widziałem w sklepie Steam i tym jak wygląda sama rozgrywka. Poziom trudności jest zbyt wysoki, wszystko dzieje się za szybko – i przez to po kilku nieudanych podejściach gracz straci zainteresowanie grą. Obecnie jak dla mnie na ekranie dzieje się za dużo a przeciwnicy atakują nas z każdej strony. Nasz statek wycofując się przed atakującym nas przeciwnikiem ma nikłą szansę na uniknięcie zderzenia z obiektami pojawiającymi się nagle i z zaskoczenia zza ekranu. Pole walki także mogłoby być nieco większe.

Dobrze została zrobiona graficznie i dźwiękowo lecz brakuje jej nieco grywalności. Walka wygląda nawet ciekawie lecz ilość przeciwników atakujących nas ze wszystkich stron powoduje, że tracimy przyjemność z gry i dosyć szybko nas ona do siebie zniechęci. A szkoda ponieważ gra jest dosyć tania i ma w sobie pewien potencjał – niewiele jej także brakuje do tego by stała się tytułem jaki można polecić innym.

To co obecnie zabija ten tytuł to 1500 osiągnięć, które co chwila wyskakują w rogu ekranu kradnąc skupienie gracza. Do tego można dodać sam układ tła, które jest statyczne – jednak reaguje na przesunięcie myszką nieco zmieniając perspektywę i przez to przeszkadzając w rozgrywce. Przeciwnicy i przeszkody w postaci asteroid przemieszczają się po ekranie zaś tło jest statyczne i przesuwa się wraz z naszym celownikiem co połączone – dezorientując gracza i wprowadza niepotrzebne zamieszanie tak naprawdę przeszkadzając w rozgrywce.

Na chwilę obecną zmuszony jestem ją odradzić. Skontaktowałem się z autorem i przekazałem moje przemyślenia odnośnie rzeczy, które według mnie przeszkadzają graczom i które należałoby poprawić. Bardzo niewiele trzeba by gra stała się tytułem, który można polecić innym jednak na chwilę obecną nie przekracza tej bariery. Jeśli zostanie to zrealizowane to z pewnością zaskarbi sobie serca graczy a gra zmieni swój status na polecaną.

 

 

+++ PLUSY +++

  • Ciekawa oprawa graficzna i dźwiękowa.
  • Niska cena.
  • Duży wybór broni.

 

— MINUSY —

  • Niedopracowane elementy przesuwu tła.
  • Gra jest nieco nazbyt szybka i tym samym zbyt trudna.
  • Wysoki poziom trudności zabija frajdę z rozgrywki.
  • Przeciwnicy są nad wyraz szybcy i trudno jest przed nimi uciec.

 


Screeny:


RECENZJA: