PORADNIK = RIMWORLD – Multiplayer – połączenie przez HAMACHI

RIMWORLD MULTIPLAYER – a czy ty potrafisz połączyć się z kolegą za pomocą tunelowania HAMACHI?

►MOD = https://github.com/Parexy/Multiplayer/releases
►WERSJA_STEAM = https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1752864297
►WIKI = https://github.com/Zetrith/Multiplayer/wiki

 

Zgłosiła się do mnie pewna dziewczyna z prośbą o pomoc w konfiguracji RimWorld na jej komputerze. Chciała pograć ze swoim kolegą jednak nie mogli zestawić połączenia i uruchomić gry. Próbowała już różnych rzeczy i przeszukała internet za działającym rozwiązaniem. Testowali zarówno połączenie bezpośrednie (wołając po adresie IP) jak i też połączenie poprzez Hamachi zestawiając tunel pomiędzy sobą. W żadnym przypadku nie udało im się zmusić gry do działania. Poszukiwania rozwiązania w internecie także nie przyczyniło się do uzyskania rozwiązania. Gdy gusła i magia zawiodły, poprosiła mnie o pomoc.

 

Trzeba tu wziąć pod uwagę, że z tego co widzę dzisiejsza młodzież jest nieco nieogarnięta jeśli chodzi o podstawy informatyki i zasadę działania podstawowych komponentów. Używacie sprzętu i on działa – jest to dla was naturalne i nie budzi niczyjego zdziwienia czy też zainteresowania „dlaczego tak jest”. Po prostu akceptujecie, że tak musi być i dosyć rzadko pojawia się u was chęć zrozumienia otoczenia i zrozumienie w pełni zasad działania rzeczy znajdujących się w codziennym użytku. Znajdują się na wyciągnięcie ręki i każdy wie jak ich używać – jeśli jednak przyjdzie do wytłumaczenia procedury nadawania adresu, komunikacji między urządzeniami czy też pakietowym przesyłaniu danych – większość rozłoży ręce i powie „nie wiem”.

Wracają do tematu wpisu: dziewczyna poprosiła mnie o pomoc w zestawieniu połączenia pomiędzy nią a jej kolegą. Rozpiszę to w punktach ponieważ tak jest mi wygodniej to przedstawić:

  • podłączyłem się do jej komputera za pomocą TeamViewer
  • sprawdziliśmy jej zewnętrzne IP – wszelkie strony podawały adresację IPv4 jednak próba połączenia się do niej zawodziła
  • mogła się bez problemu podłączyć do gry, którą ja hostowałem
  • jej operatorem jak i też moim było UPC
  • sprawdziłem czy zapora w czymś przeszkadza – nie – może pozostać włączona (ale z tego co pamiętam u siebie gra przy uruchomieniu wołała o otworzenie portów).
  • ja posiadam swój własny router, router operatora jest przełączony w tryb „Bridge” (jest dla mnie przezroczysty) i cała adresacja w LAN odbywa się po mojej stronie.
  • koleżanka używa routera operatora – i po dogrzebaniu się do jego ustawień widać, że używa on adresacji IPv6. Router nie udostępnia możliwości użycia DMZ – zaś jedyne możliwe przekierowanie (forwarding) to IPv6. Przyjmuje co prawda adresy v4 i v6 – ale czy to działa?
  • zdecydowałem się spróbować poprzez Hamachi. Jej kolega uruchomił swoją maszynę, zestawialiśmy tunel.
  • Odpaliłem grę podając jako adres serwera adres nadany jej w Hamachi. Jej kolega podłączył się bez problemu…
  • Z dalszych opowieści wiem, że mieli jakieś problemy z grą i poprawnie działało im jedynie jeśli to ona hostowała grę – nie dało się grać z jakichś powodów gdy hostem był on. Tego już nie nie pomagałem rozwiązywać – skoro im działa to już mi głowy nie zawracali 😉

W jednym zdaniu: jako adresu serwera trzeba użyć swojego adresu przydzielonego nam przez Hamachi.

Jak widać rozwiązanie problemu jest prozaiczne.


 

YOUTUBE: