R92 = NIGHT LIGHTS == Recenzja gry logicznej rzucającej nieco światła na… chwileczkę – coś się zmieniło?

Ciekawa platformówka z elementami logicznymi w której naszym sprzymierzeńcem jest światło.

 

►STEAM = https://store.steampowered.com/app/590850/Night_Lights/
►WWW = https://www.gravedangergames.com/


=== NIECO O GRZE ===

NIGHT LIGHTS jest dziełem studia Grave Danger Games. Na Steam swoją premierę miała w czerwcu tego roku. Jest to gra logiczna w której gracz steruje postacią głównego bohatera w postaci dziwnego stworka zaś akcja jest ukierunkowana na rozwiązywanie różnych zagadek.

 

  • Data wydania = 7 czerwca 2019
  • Producent Meridian4, Grave Danger Games
  • Wydawca = Meridian4
  • Gatunek = Niezależne, Rekreacyjne, Strategie, Przygodowe, Puzzle-Platformer, Platformowe, Logiczne, 2D, Tryb jednego gracza, Great Soundtrack, Robots, Atmospheric, Bogata historia
  • Recenzje użytkowników = BRAK
  • Multiplayer =  BRAK
  • Karty = BRAK
  • Polska wersja językowa = BRAK
  • Regularna cena = 35,99 PLN
  • Wsparcie dla pada = JEST!
  • Więcej informacji https://barter.vg/i/34936/?

 

== OPRAWA GRAFICZNA I DŹWIĘKOWA ===

Gra osadzona jest w 2D w świecie złożonym z czegoś na wzór kanciastych figur z domieszką zaokrągleń. Wygląd plansz jest ciekawy i nieco charakteru dodaje mu dorzucone ziarno.

Warstwa dźwiękowa także niczego sobie i w czasie rozwiązywania zagadek towarzyszyć nam będzie spokojna i stonowana muzyczka.


 

=== ROZGRYWKA ===

Grę rozpoczynamy w czymś na wzór domku na drzewie bez żadnych wprowadzeń czy też wyjaśnienia co czemu służy. Nasz bohater to dziwny nieco kanciasty i powolny stworek który może chodzić, przeciągać i używać napotkanych przedmiotów. Za oknem ma miejsce dziwne zdarzenie gdzie z nieba spada meteoryt uderzając w ziemię… i nic już nie jest takie samo. Coś się zmienia. Ale co? Przełączając pierwszą napotkaną nieopodal dźwignię zauważamy, że padający snop światła spowodował, iż oświetlona część podłogi pozwala nam przejść.

 

Rozgrywka polega na domyśleniu się przez gracza co należy dalej zrobić na danym poziomie. Zauważymy dziwne platformy reagujące na wejście na nie i po przeciągnięciu na nie klocków. Uruchamia to przeróżne mechanizmy czy też punkty oświetleniowe. Dzięki odpowiedniemu przestawianiu promienia światła oświetlając dany teren spowodujemy, że część przeszkód czy też blokujące nam drogę elementy magicznie znikają. To powoduje, że naszym zadaniem jest odkrycie właściwego zastosowania przedmiotów na każdym poziomie. Musimy dążyć do tego by odkryć ich właściwą konfigurację i zastosowanie – a im dalej przejdziemy – tym więcej różnych zastosowań obiektów poznamy.

 

Napotkamy także przenośne źródła światła takie jak telewizor czy też lampa – co pozwoli nam zabierać ze sobą i włączać w razie potrzeb dzięki czemu będzie możliwe przechodzenie przez niektóre obiekty czy też doładowanie niektórych obiektów. Światło działa też w ten sposób, iż część obiektów jest ukrywanych znikają będąc w promieniu światła. Przedmiotów nie możemy po prostu brać i je przenosić z miejsca na miejsce natomiast można je przepychać a później pozyskamy możliwość ich przeciągania. Tym samym nie można ich przenieść na wyższy poziom i są one uziemione a zrzucenie czegokolwiek na niższy poziom stanowi już pewien problem.

 

Tak więc sam pomysł jest dosyć ciekawy. A jak z jego realizacją? Każdy poziom można powtarzać do woli więc jeśli coś się nam nie uda – można go zrestartować. Ciekawostką jest to, iż poziomy zostały podzielone na pewne mniejsze fragmenty i będziemy je przechodzić etapami skacząc pomiędzy lokacjami. Wraz z postępem gdy zdobędziemy też nowe możliwości takie jak możliwość ciągnięcia przedmiotów czy też możliwość szybszego poruszania się. To znów sprawi, że możemy wrócić do poprzednio ukończonych poziomów i dotrzeć do miejsc poprzednio będących poza naszym zasięgiem. Są one także oznaczone innym symbolem więc później można je łatwo skojarzyć.


OCENA: POZYTYWNA

Podoba mi się sama idea gry. Pomysł zabawy światłem jest dosyć ciekawy. Uważam jednak, że sama gra wymaga jeszcze doszlifowania. Obecnie gracz nie otrzymuje żadnych porad gdzie i czego należy użyć – do wszystkiego trzeba dochodzić samemu i czasami po prostu nie idzie się domyśleć co z czym połączyć. Pasowałoby dodać jakieś mini porady by gracz nie utknął na danym poziomie i mógł go jednak ukończyć.

Niektóre z miejsc wymagają dosyć dokładnego balansowania z wyczuciem kiedy należy skoczyć czy też użyć danego przedmiotu. Co prawda większość z nich nie wymaga aż tak przesadnej dokładności w działaniu gracza a dodatkowe punkty energii, które są niejako dodatkowym osiągnięciem nie są wymagane do zbierania i można przechodzić grę bez zbierania absolutnie wszystkiego.

Ciekawy jest także pomysł z powrotem do już odwiedzonych lokacji w których dzięki nowo pozyskanym umiejętnościom możemy dotrzeć do niedostępnych wcześniej obszarów – jednak według mnie powinny być one od razu zaznaczone w jakiś sposób na mapie (lub regiony te winny zostać oznaczone po zdobyciu nowych umiejętności). Dlaczego? Powrót do odwiedzanych wcześniej miejsc jest nieco denerwujący dla większości z nas ponieważ zwykle opiera się na konieczności pamiętania tego gdzie co jest umiejscowione.

Niektóre zagadki są dosyć ciekawe zaś część przyjdzie nam dopiero odkryć ponieważ nie są intuicyjne. Ogólnie gra jest dosyć ciekawa choć brakuje jej tego czegoś właśnie wskutek braku systemu podpowiedzi i możliwość utknięcia na danym levelu.

 

+++ PLUSY +++

  • Ciekawy pomysł
  • Ładna oprawa graficzna
  • Nastrojowa ścieżka dźwiękowa

 

— MINUSY —

  • Brak podpowiedzi może spowodować, że gracz utknie w jakimś miejscu
  • Powtarzanie tych samych poziomów (gdzie odblokowują się nowe lokacje) nieco nuży
  • Gra tylko na jedno przejście

 


Screeny:


RECENZJA:

 

 

 

Translate »