RimWorld 18 LIVE

Rozgrywka w toku!

RimWorld 18 - logo zapowiedź

► DONATE: https://tipanddonation.com/hakimodo
► STEAM: http://steamcommunity.com/id/hakimodo/
► KUP TANIEJ: https://www.g2a.com/r/rimworld
► STEAM: http://store.steampowered.com/app/294100/
► LISTA UŻYTYCH MODÓW: http://steamcommunity.com/id/hakimodo/myworkshopfiles/?section=collections


=== WSTĘP ===

W tym wpisie będziemy rozwijać temat związany z rozwojem streamowanej przeze mnie gry RIMWORLD w wersji 18 którą prowadzę na Youtube. Prowadzony codziennie poniedziałek-piątek w godzinach 19:00-21:00

  1. Grę rozpoczęliśmy od zapowiedzi: https://www.youtube.com/watch?v=QjusStyWgJg gdzie przedstawiłem swoje propozycje użytych modów oraz poprosiłem Was o własne pomysły.
  2. Następnie powstał odcinek wieszczący początek serii wraz z opisem tego co zaproponowaliście (+moje mody) = https://www.youtube.com/watch?v=cgGmigdkaU0
  3. Seria dalej toczy się jako ta playlista: https://www.youtube.com/playlist?list=PLXA8wS6fYVPNjsWvrkWlayUZaV0H6R5_0

snap003998

Lista modów, które zostały użyte: http://steamcommunity.com/id/hakimodo/myworkshopfiles/?section=collections

Ważna jest kolejność w jakiej są ustawione. Zapewne dopuszczalne są małe roszardy ja jednak mam pewność, iż podana u mnie działała. (kliknij by powiększyć).

uzyte mody


=== ZASADY ===

  • grę rozpoczęliśmy od listy 10 startowych kolonistów do której się zapisywaliście. Subskrybenci, którzy zapisali się do emisji zapowiedzi liczyliśmy jako 5 głosów (względem 1 głosu osoby nim nie będącej). Losowanie wyłoniło 10 szczęśliwców.
  • problemem obecnej lokacji jest brak pożywienia więc o to musimy bardzo dbać (stąd taki nacisk na produkcję żywności)
  • docelowo każdy będzie mieć mógł swojego zwierzaka (gdy już ustabilizujemy produkcję żywności i zbudujemy obronę)
  • każdy z was będzie mógł także udekorować swój pokój!
  • nie ma możliwości by ta sama osoba posiadała więcej niż jednego kolonistę. Jeśli jej postać umrze (może się tak zdarzyć) brak jest opcji ponownego dołączenia (dajmy szansę innym osobom).
  • W przypadku gdy kolonista umrze to widzowie decydują czy ładujemy poprzedni zapis. Jeśli na czacie jest “właściciel” kolonisty jego głos biorę przede wszystkim pod uwagę.
  • nowych kolonistów wybieramy w następujący sposób: z chwilą pojawienia się nowego kolonisty ogłaszam losowanie (kilka minut). Z pomocą nightbota każdy kto wpisze podane przeze mnie słowo zostaje zapisany na listę z której następnie w drodze losowania wyłoniona zostaje osoba, która staje się owym kolonistą (kolejność (oraz ilość – liczy się tylko jedno) zgłoszeń nie ma znaczenia). Każde nowe losowanie to na nowo sporządzana lista zgłoszeń osób obecnych na danym live.

 

Kolejni koloniści: Marok, Tiir – dwójka więźniów została przejęta lecz ja przypadkowo zamknąłem grę.

 

Mapę gry na której gramy możesz zobaczyć tutaj (kliknij nań by pobrać – po otwarciu obrazka trzymając CTRL za pomocą kółka myszki możesz powiększyć obraz): RimWorld18_mapa_gry

Proponuję także każdemu by mógł urządzić swój własny pokój. Przerobimy je wszystkie do standardu 5×5 pól (wewnątrz pokoju = 25 kratek) lub 7×7 (49 kratek). Bym mógł urządzić go wg twojego planu muszę go najpierw otrzymać. Poniżej masz elementy których możesz użyć jako jego wystrój. Pamiętaj, że meble stawiamy na podłogi. Jeśli jej nie zdefiniujesz, pozostaje wygładzony kamień. Oczywiście złoto czy srebro odpada z racji kosztów (może w przyszłości gdy już pozyskamy nieco grosza?).

W jaki sposób to zrealizować? Po prostu uruchom dowolny edytor graficzny i stwórz obrazek składający się z 5×5 pól po czym powklejaj na miejsce docelowe elementy. Wyślij mi następnie na maila – budowę ustawię poza live (dobór “klocków”). Lub oznacz cyferkami na obrazkach i podeślij w formie tekstu (1-wooden floorbars, 2-stone slabs (limestone)…. – i potem będzie liniami 1-2-1-2-1, 2-1-2-1-2, (…) – co da nam podłogę w kratkę. Podobnie można zrobić z meblami dla przykładu rozpisując: X-X-lampa stojąca-X-doniczka – gdzie X oznacza puste miejsce – nie wiem czy nawet nie byłoby to prostsze).

Budowanie_01 Budowanie_02

 

 

Jeśli chodzi o parametry postaci, możecie je obejrzeć tutaj (kolejne obrazki będą dodawane do kolekcji wraz z upływem gry):

 


Odcinek serii:

 


HISTORIA:

== Odcinek pierwszy: https://www.youtube.com/watch?v=Zmo5q_zid9I

  • Rozpoczęcie rozgrywki, losowanie i dobór kolonistów – pierwsze kroki przy planowaniu miejsca osiedlenia i dalszej zabudowy.

 

== Odcinek drugi: https://www.youtube.com/watch?v=jdgVaBk6wDk

  • Udało się nam rozpocząć budowę pokoi dla kolonistów.
  • Prócz tego pościnaliśmy nieco drzew, zebraliśmy nieco agawy z terenu całej mapy a także mieliśmy okazję zebrać pierwsze plony upraw – i to w chwili gdy już głód zaglądał nam do oczu.
  • Odwiedziło nas także Thrumbo, które musieliśmy błyskawicznie ubić by skać potrzebne nam mięso ponieważ nie było już co jeść.
  • Zostaliśmy także zaatakowani przez pięcioosobową grupę piratów – udało się odeprzeć ich atak i pojmać jednego z wrogów.
  • Odwiedziły nas dwie karawany handlowe od których zakupiliśmy nieco tkaniny by móc zbudować stół bilardowy oraz stół pokerowy.
  • Zakupiliśmy także neutroaminę by móc tworzyć penoksycylinę (najpierw trzeba będzie ją wynaleźć).
  • Wynaleźliśmy także stoły hydroponiczne tak więc już za chwilę będzie można przenieść uprawy pod dach i zapewnić stałe źródło pożywienia naszym osadnikom.

 

== Odcinek trzeci: https://www.youtube.com/watch?v=4Xd0McfUBVw

  • W końcu ogrodziliśmy kolonię murem pozostawiając jedynie jedno przejście, które z czasem zostanie przez nas zabudowane pułapkami. To jedynak wymaga dużych ilości kamienia więc jeszcze chwilę potrwa.
  • Zostaliśmy także zaatakowani przez 6-cio osobową grupę piratów jednak atak udało się odeprzeć choć kilku kolonistów niestety odniosło nieco obrażeń (na szczęście niewielkich).
  • Udało się także wynaleźć technologię pozwalającą na produkcję penoksycyliny niestety część kolonistów zapadła jednocześnie na grypę lecz tą udało się bez większych problemów zwalczyć.
  • Problemem jest ciągły brak pożywienia – zasiane przez nas pola okazały się niewystarczające i nie zbieramy z nich odpowiedniej ilości pożywienia (a zbliża się okres zimowy!)
  • Ukończyliśmy wynajdywanie technologii upraw hydroponicznych tak więc gdy tylko uzbieramy odpowiednią ilość metalu zbudujemy odpowiednią ilość stołów hydroponicznych by zapewnić sobie stały przychód żywności.
  • Aktualnie prowadzimy prace w kierunku zbadania technologii umożliwiającej stworzenie konsoli łączności by handel ze statkami przelatującymi w okolicy stał się możliwy.
  • Zaczynamy kończyć budowę pokoi kolonistów i przenieśliśmy już ich łóżka do wnętrza pomieszczenia.
  • Sukcesywnie wymieniamy zwykłe łóżka na duże co spowoduje nieco poprawę samopoczucia kolonistów.

 

== Odcinek czwarty: https://www.youtube.com/watch?v=mvNw8Zyt7zo

  • Dobudowaliśmy kolejne panele słoneczne, rozpoczęliśmy budowę turbin wiatrowych
  • Pozbieraliśmy prawie całe ścięte uprzednio drewno
  • Zakończyliśmy (prawie) budowę pokoi kolonistów (mury)
  • Każdemu z kolonistów sprawiliśmy duże łóżko
  • Odparliśmy atak piratów
  • Rozbudowaliśmy ilość stołów hydroponicznych oraz rozpoczęliśmy nań pierwsze uprawy
  • Zbudowaliśmy stół do produkcji narkotyków, zdefiniowaliśmy produkcję penoksycyliny
  • Zbudowaliśmy mury okalające kolonię – czas na pułapki!
  • Sprzedaliśmy psa w zamian kupiliśmy telewizor z ogromnym ekranem

 

== Odcinek piąty: https://www.youtube.com/watch?v=RE_JfPs-yX0

  • Rozpoczęło się sprzątanie osady z brudu
  • Przejęte pomieszczenie z kapsułami hibernacyjnymi stało się naszym placem zabaw + miejscem gdzie odpoczywają goście
  • Po raz pierwszy odwiedzający nas goście w pełni skorzystali z naszej gościny – wizyta w naszej osadzie spodobała im się na tyle, że zostawili po sobie mały podarek
  • Nadeszła zima i temperatury drastycznie spadły co spowodowało, że uprawy na zewnątrz zaczęły obumierać z powodu zbyt niskich temperatur
  • Zakończyliśmy budowę stołów hydroponicznych
  • Wydrążyliśmy pomieszczenie pod kolejną “baterię” stołów hydroponicznych
  • Odwiedziła nas karawana niewolników – odkupiliśmy jedną z osób. Odbyło się głosowanie pośród widzów i zwycięzcą został korQi. Kobieta zwana “korQi” dołącza do osady!
  • W dwóch z naszych pokoi pojawiły się gniazda robali całkowicie zaskakując osadników obecnych na miejscu. Na szczęście szybka akcja ostrzału wroga dała pozytywny rezultat i udało się ubić wredne robale. Najbardziej ucierpiał Sebastian, który musiał później długo dochodzić do zdrowia
  • Posiedliśmy technologię pozwalającą na budowę konsoli łączności co od razu wykorzystaliśmy budując także 2 nadajniki

 

== Odcinek szósty: https://www.youtube.com/watch?v=kG8PQ7UhrQE

  • Wybraliśmy projekt więzienia (była tylko jedna propozycja – Sauron)
  • Przytrafiły się wyładowywania elektrostatyczne więc całość naszych upraw na stołach hydroponicznych została zniszczona
  • Prawie ukończyliśmy tworzenie kolejnej partii stołów hydroponicznych – na tych będziemy uprawiać ryż
  • Skupiliśmy się na budowaniu murów oraz stawianiu kolejnych pułapek
  • Zakupiliśmy jeszcze więcej neutroaminy by móc tworzyć penoksycylinę – utworzyliśmy nieco zapasów
  • Kupiliśmy nieco leków by dbać o zdrowie osadników
  • Udało nam się sprzedać nieco pierwszych wytworzonych rzeźb
  • Rozpoczęliśmy produkcję cegieł
  • Zbudowaliśmy nowe baterie by przechowywać więcej prądu
  • Nastąpiło zwarcie i baterie zostały rozładowane – na szczęście mieliśmy 2 baterie przechowane i zgromadzona w nich energia uratowała sytuację.
  • Zasadzone brzozy spowodowały, iż w okolicy rozbił się statek kosmiczny i jego fragment spadł pośrodku planszy…

 

== Odcinek siódmy: https://www.youtube.com/watch?v=Z69A1J9S44w

  • W związku z upadkiem toksycznego fragmentu statku kosmicznego postanowiliśmy, że najbezpieczniej będzie go zniszczyć za pomocą wieżyczek – więc nasi górnicy rozpoczęli kopanie złóż metalu by pozyskać niezbędną ilość surowców.
  • Dobudowaliśmy kolejne pułapki (niestety tylko kilka – brakuje surowców)
  • (11:30) Przytrafiła się uspokajająca fala więc nastroje kolonistów nieco się poprawią.
  • (16:30) Krwiożercza sfora Bumbalopy wkroczyła na mapę!
  • (31:20) Spadły kapsuły transportowe z grzybami
  • (33:40) rozpoczęlismy obudowywanie wrogiego statku wieżyczkami
  • (48:45) RamRamPam przyjmuje oświadczyny Trunks!
  • (01:12:10) Grupa 10 piratów postanowiła użyć saperów by ominąć naszą obronę. Na miejsce wyruszyli wszyscy koloniści by postarać się wcześniej zaatakować wroga.
  • W okolicy planety przelatywał handlarz bronią niestety nie miał niczego ciekawego.
  • Zebrani na miejscu koloniści rozpoczęli ostrzał wrogiej grupy. Niestety jeden ze strzałów zabił Tomka na miejscu. (RIP Tomek). Udało się nam przejąć czterech więźniów.
  • Kamelele dostał infekcji i po chwili wpadł w szał więc nie było możliwości by udzielić mu pomocy medycznej. Gdy już mu to minęło, niestety było za późno na leczenie pomimo posiadania przez nas apteczek i lepszych łóżek. (RIP Kamelele)
  • Infekcja uśmierciła także jednego z więźniów.
  • (01:43:50) pojawiłą się 9-cio osobowa grupa saperów, która postanowiłą sforsować mury naszej kolonii – niestety nieco się pomylili – otwierając pomieszczenie z wrogim robotem który zaczął ich atakować.
  • Ponieważ zakończyła się zima wyznaczyliśmy nieco więcej pól gdzie jako uprawę wymieniliśmy korzeń leczniczy
  • W końcu zdecydowaliśmy się na walkę z toksycznym fragmentem statku – koloniści się rozstawili a wieżyczki zostały przygotowane do ostarzału. Z wnętrza wypełzła jedna gąsienica + jeden kosiarz wiec zostali błyskawicznie uszkodzeni.
  • (02:08:40) Pustynni Jeźdźcy ścigali uchodźcę, który wezwał nas na pomoc na co oczywiście przystaliśmy. Pojawiła się grupa 12 wrogów ścigających naszego uchodźcę!
  • (02:20:15) Pojawił się rozbłysk słoneczny wyłączając wszystkie urządzenia elektryczne i niszcząc całość upraw na stołach hydroponicznych.
  • Postali wrogowie padli na pułapkach i reszta przeciwników zdecydowała się na odwrót
  • Czas zatem na losowanie następnego kolonisty! Wygrał Sejko (4 zgłoszenia). Witamy w osadzie!
  • Pojawił się przelatujący obok planety handlarz towarami
  • Ucieczka z więzienia! Więźniowie postanowili się zbuntować i uciec… ale o tym w kolejnym odcinku!

 

== Odcinek ósmy:

  • Poniedziałek 2019-0-29 godz. 19:00