Nowa seria = RIMWORLD 17 = “W drodze z widzami” (On The Road)

Nową serię czas zacząć! Tym razem będzie to wersja 17, rzecz jasna z widzami!

Rimworld 17 - On the road!

Rimworld 17 – On the road!

►KUP TANIEJ: https://www.g2a.com/r/rimworld
►STEAM: http://store.steampowered.com/app/294100/


 

DATA I CZAS:

Stream wystartował i kontynuowany jest (w miarę możliwości) codziennie po około 2h – wieczorami w godzinach 19-21.


 

MAPA GRY:

Wielkość mapy: 7 MB = może się chwilę ładować… – Kliknij by załadować pełną wersję (duży rozmiar!)

Te białe plamy to miejsca które niechcący pominąłem (całą mapę zrzuciłem jako screenshooty a później wszystko poukładałem i połączyłem w jedną mapę).

Po załadowaniu się mapy jak to w każdej przeglądarce kliknięcie powiększy do pełnego rozmiaru a później czy to z użyciem klawiszy kursora czy też przesuwając suwaki na krańcach ekranu można przewijać zawartość.

Rimworld z widzami

Rimworld z widzami

 


 

UCZESTNICY:

Do gry w nowej odsłonie weszły te osoby które pozostały na liście po ostatniej serii (z uwagi na dużą ilość chętnych już się nie załapały).

Listę kolonistów dorzucę tutaj (brakuje jeszcze kilku wpisów osób których jeszcze nie dodałem). By uatrakcyjnić zabawę, następnych kolonistów wybieramy w drodze losowania z pozostałych oczekujących. Jeśli ktoś chciałby dołączyć do zabawy – proszę o pozostawienie komentarza pod artykułem – ale od razu zaznaczam – chętnych jest już teraz więcej niż potencjalnych miejsc = może się nie załapać…

Zasady:

  • W przypadku dołączenia się jakiegoś osadnika do kolonii, z poniższej listy losujemy osobę (random.org)
  • Jeśli zgłaszający nie zaznaczył, że chce być kobietą / mężczyzną (M/K) bądź nie podał różnych imion dla kobiety / mężczyzny – to w przypadku niezgodności płci losujemy kolejną osobę (nie powoduje to skreślenie z listy!)Lista:
  • RamPamPam === M/K: Rampampam (Andrzej / Lucyna)
  • Piotr Kozłowski === M: Piterov
  • ReQuick – Kamelele === M: Kamelele
  • Dominik === M: „Dominik” / K: „Dominika”
  • Kaja Dośpiał === M/K: „Tutti”
  • Bartosz Skłodowski === M: „Bartosz”
  • Restart === M/K: „Restart”
  • Kox === M/K: „Kox Junior”
  • Wirek4 === M: „Wirek”
  • Dobre Mzimu === M: Mateusz-Bo
  • Domico === M: Dominico
  • Klaudiusz Bucoń === M: Bucjan/Bucek
  • Mafioza === M: Mafioza
  • Jakub Cesarz Dakos === M/K: Dakos
  • Maciok === M/K: Maciok
  • Agnieszka Porowska === K: Jasmine “Lalka” Shoana
  • Foris PL === M: Foris
  • Krystian Misiowski === M: Mizerja
  • Natasza 981 === K: Natasza
  • Zwierzoryx === M: Zwierzoryx
  • kamil ikara: === M: Mikołaj Pyrciak “Saron|
  • Krzysztof C === M:  Krzysztof Kaloryfer “Krzychu”
  • Adamwal W === M: Adamwal
  • Dzej === M: Bartek Drzejkowski Drzej
  • Soldato Treox: === M: Soldato
  • Bagietka === M: Bagietka
  • Jerzy 155 === M: Jerzy
  • Łukasz G === M: Lucas / K: Lodzia
  • Raven === M: Raven
  • Robert Kowalczyk === M: Doc.Robert
  • Piotr Turek === M: Piotruś
  • Marok908 PL Games === M: Marok
  • Kuste69 === M: Kuste
  • Hubi 252 === M: Hubi
  • Aslan 3D === M: Aslan
  • Marek Domański === M: Marek
  • Dawid Zawadzki: === M: Plugastwo
  • Pan Miłosz Bizuga === M: Miłosz
  • Piterson === M: Szogun
  • Sebastian Knapiuk === M: Sebastian
  • Leszek Zwolennik === M: Leszek
  • Wentylator: === M: Wentylator
  • Space Cat === M: Space Cat
  • Wolnex: M: Kapten
  • Minkol === M: Minkol
  • Łucja Yoranta === M: Tiir / K: Sandy
  • Kuba bubka === M:
  • Mateusz Kaminski === M: matti
  • Pozeracz PL === M: Pozeracz
  • Agnieszka === K: Matii
  • Kruszaz === M: Kruszaz
  • Magrael96 – M/K Magrael

 

Bohaterami naszej opowieści są:

Bohaterowie opowieści o RimWorld

Bohaterowie opowieści o RimWorld

 

  1. Kubek
    01_kubek
  2. Terraria – padł w początkowej serii broniąc osady
    02_terraria
  3. Ziom – zabity przez infekcję
    03_ziom
  4. Siemowit
    04_siemowit
  5. Wewior – zaatakował gości, zabity w samoobronie
    05_wewior
  6. Krystian
    06_krystian
  7. Banan
    07_banan
  8. Fenix
    08_fenix
  9. Oliwia
    09_oliwia
  10. Erdox
    10_erdox
  11. Piterovvv – zrekrutowany więzień

    Piterovvv

    Piterovvv


 

POZIOM TRUDNOŚCI:

Jako poziom trudności wybrałem Ekstremalny a moim pisarzem została Klasyczna Kassandro. Co prawda twórcy gry ostrzegali, by nie startować z wysokiego poziomu trudności, lecz… ale… ten, tego…. czyż nie podejmiemy rękawicy?. Kassandro, nie rzucaj nam kłód pod nogi!

Poziom trudności - Ekstremalny - Pisarz: Klasyczna Kassandra

Poziom trudności – Ekstremalny – Pisarz: Klasyczna Kassandra


MODY:

Sugerując się Waszymi podpowiedziami do naszej rozgrywki wybraliśmy paczkę modów widocznych poniżej. Moim osobistym wyborem był mod z dodatkowymi modyfikacjami medycznymi (miejmy nadzieję już nie będziemy mieć kolonistów z odgryzionym nosem :D).
W drugim odcinku dograliśmy także mod pozwalający budować mosty ([RF] Basic Bridges [a17]) ponieważ obecna wersja gry nie pozwala poprowadzić trakcji elektrycznej poprzez wodę. Dzięki mostom jest to możliwe.

 

Rimworld A17 - Użyte mody

Rimworld A17 – Użyte mody

 


WPROWADZENIE:

Przede wszystkim pragnę wszystkich przeprosić za swoje spóźnienie – niestety nie wyrobiłem się w czasie i nie zdążyłem wrócić o zaplanowanej godzinie. Tym samym stream ruszył o pół godziny później, o 19:30.

W pierwszym odcinku po dłuuuugich negocjacjach z użyciem modu “Prepare Carefully” zdefiniowaliśmy to z czym rozpoczniemy naszą potyczkę w tym nieprzyjaznym dla nas świecie.

  • losowo wybraliśmy postaci do pobranych imion (większość zgłaszających się to mężczyźni plus jedna kobieta)
  • każdego kolonistę “uzdrowiłem” usuwając im przypadłości które ciążyła na ich zdrowiu
  • niektórym na ich prośbę zmieniłem cechy charakteru (losowanie)
  • na prośbę niektórych zwiększyłem także jedną z umiejętności
  • tak ogólnie to moim zamierzeniem było nie mieszać za bardzo z umiejętnościami
  • następnie rozgorzała dyskusja na temat tego jakie surowce dostaniemy na starcie.
    • racje żywnościowe x100
    • owadzia papka x100
    • metal x364
    • srebro x1000
    • złoto x3
    • komponenty x30
    • 2 kurczaki (m+k)
    • 2 świnie (m+k)
    • drewniana kłoda
    • penoxycylina x32
    • karabin
    • lekki karabin maszynowy
    • karabin snajperski 7.62mm
    • długi miecz ze złota
    • kapelusz kowbojski ze skóry szkopa (a ilu się później o niego kłóciło!)
    • pas energetyczny (osłona)
  • usunęliśmy przyjaźnie pomiędzy kolonistami
  • … i rozpoczęliśmy rozgrywkę. Niestety rozmiaru mapy nie zmieniałem (zwykle gram na maksymalnej) więc jest dosyć mała.

 

POCZĄTKI OSADY…

Początki bywają trudne i zaskakujące. Co nas napotkało?

  • osadę zgodnie z waszymi poradami założyłem w górach na styku gór, drogi oraz na polu z rzeką
  • nieopodal nas znajdują się dwie osady – przyjazna – oraz wroga.
  • pierwotnie chcieliście by osadę założyć w rejonie tajgi, w górach przy drodze – niestety na wybranej przez nas mapie (ziarno: “entropia”) nie było nigdzie takiej lokacji. Powędrowaliśmy zatem do lasów umiarkowanych gdzie namierzyliśmy pole spełniające wasze wymagania.
  • sama mapa gry była obfita w duże ilości mięsa oraz… noży survivalowych. Istne zatrzęsienie.

 

ODCINEK PIERWSZY:

  • wybraliśmy lokację pod przyszłą bazę. Okazało się, że przez przepływającą rzekę nie da się przeciągnąć trakcji energetycznej. Pierwotnie wyglądało na to, że może uda się położyć podłogę a po niej przewody… ale szybki test rozwiał wszystkie wątpliwości – nie można…
  • na planszy znajduje się dużo stacji ładowania baterii – zapewne po to by je ładować po jednej stronie rzeki i przenosić następnie na drugą. Dobrze – rozbierzemy je dla surowców zostawiając jedną – dwie sztuki.
  • wyznaczyliśmy miejsce pod składowisko a koloniści rozpoczęli znoszenie porozrzucanych przedmiotów.
  • szybko zbrakło metalu więc rozpoczęliśmy eksploatację pobliskich złóż sprasowanego metalu.
  • zbudowaliśmy 2x panele słoneczne + 2x generator (opalany drewnem) by pozyskać jak najszybciej energię
  • wykorzystując ukształtowanie terenu zabudowaliśmy szybko fragment wnęki w górze by zbudować tam chłodnię wyposażywszy ją w dwa klimatyzatory ustawione na -5 stopni Celsjusza. Następnie pogoniliśmy kolonistów by pozbierali mięso porozrzucane po planszy nim się zepsuje.
  • Pragnę tu zdyscyplinować co niektórych napaleńców (Banan), iż jego kolonista ma się zajmować konkretną rzeczą. Owszem – ale dopiero później. Najpierw musimy zapewnić łagodny start naszej kolonii a dopuszczenie do tego by zepsuły się setki jednostek mięsa obecne na planszy do nich nie należy. Pierwsze w kolejce jest dobro kolonii!
  • Doszło także do pierwszych załamań się psychiki naszych osadników – w tym jednego groźnego przypadku. Banan wpadł w morderczy szał i zaatakował “współplemieńców”. Do jego obezwładnienia przystąpiło 3 innych osadników poważnie go raniąc. Jak się okazuje noże survivalowe to niebezpieczna broń i w przyszłości przy próbie obezwładnienia naszego osadnika chyba trzeba będzie ją porzucić by go przypadkiem nie zabić…
  • Zbudowaliśmy chłodnię i umieściwszy w niej 2 baterie (ochrona przed deszczem, później je przeniesiemy gdzie indziej) zapewniliśmy ujemną temperaturę niezbędną do przechowania żywności.
  • Zbudowaliśmy kuchenkę elektryczną.
  • Rozpoczęliśmy wgryzanie się w skalną ścianę oraz zaplanowaliśmy układ pierwszych pomieszczeń.

 

Zadania do rozwiązania:

  • plan obronny – jakieś pomysły? Rzeki nie da się zablokować. Jest tam masę płytkich brodów umożliwiających przekroczenie jej w wielu miejscach. Tym samym jesteśmy otwarci od północy i południa. Przejścia pomiędzy skałami możemy zabudować.
  • zastanawiałem się nad zrobieniem dłuuuuugiego przejścia w strukturze skały (taka długa ścieżka) po zabudowaniu osady wokół murem by wrogowie wybierali to przejście zamiast przeprawy brodem.
  • szybkie wynalezienie stołów hydroponicznych i rozpoczęcie na nich upraw by zapewnić żywność osadnikom.
  • obrona.
  • pozyskiwanie pieniędzy (metal obecny na planszy bardzo szybko się skończy).
  • czekam na wasze pomysły (pod filmem czy też wysłane na mego maila hakimodopl @ gmail.com)

ODCINEK DRUGI:

  • Dograłem mod pozwalający na budowę przeprawy przez rzekę (mosty) – “[RF] Basic Bridges [a17]”. Dzięki nim można przeprowadzić przewód elektryczny na drugą stronę rzeki.
  • W poprzednim odcinku jeden z widzów zaproponował użycie pomp wodnych które osuszają teren by odpompować wodę z rzeki. Sprawdziłem poza planem = rzeka jest nie do ruszenia.
  • Koloniści postanowili uśpić Banana. Żartuję. Banan jest cenionym i wydajnym naukowcem (pomimo tego, że nikt w okolicy za nim nie przepada).
  • Wbiliśmy się do wnętrza góry rozpoczynając budowę pomieszczeń które będą służyć kolonistom za pokoje.
  • Dobudowaliśmy baterii by zwiększyć ilość przechowywanej energii (ale jednocześnie schowaliśmy 2 w pełni załadowane baterie (na wszelki wypadek gdyby zaistniało spięcie).
  • Zostaliśmy zaatakowani przez jednego napastnika. Ponieważ po rozbiórce stacji do tworzenia ładunków do jednego z dział (licznie występującego na planszy) z każdego zostało 75 złota + 75 superstali + 8 komponentów postanowił on ukraść złoto i z nim uciec – co też uczynił.
  • Pozbieraliśmy obecne na planszy surowce pozostałe po owych stacjach – by nie tracić surowców w przypadku kolejnego ataku.
  • Wynaleźliśmy technologię stołów hydroponicznych a rozpoczęliśmy badania nad technologią umożliwiającą budowę konsoli łączności.
  • Zbudowaliśmy mosty (choć koloniści wolą poruszać się po suchym lądzie) – dobudowaliśmy zatem chodników z betonu.
  • Wydrążyliśmy 10 pokoi (po jedynym dla kolonisty) plus zaczęliśmy budowę królewskich łóżek wykorzystując dużo zebranego złota.
  • W kolonii doszło do małych zapaści na psychice kolonistów – niektóre z nich zakończyły się bójkami pomiędzy mieszkańcami.
  • Zasialiśmy poletko ryżu
  • Wskutek nieznanych przyczyny odwiedzający nas gość poniósł śmierć w wyniku wybuchu (czyżby został zaatakowany przez jakieś zwierzę?) – to zaś spowodowało błyskawiczne zmniejszenie poziomu relacji z jedną z frakcji prawie do zera (26 -> 1).
  • Mamy już skład pod dachem (przedmioty pod nim nie psują się) i zaczynamy gromadzić pożywienie na okres nadciągającej zimy.
  • Jak się okazuje (a czego nie zauważyłem) na naszej planszy gry mamy dwa ewenementy:
    • stale obecne jest psychiczne brzęczenie negatywnie oddziałujące na mężczyzn
    • każdy strzał z broni (a właściwie ustrzelenie – śmierć atakowanego obiektu) wytwarza pewne pole rażenia (wybuch) co jest szczególnie niebezpieczne.

 

Zadania do rozwiązania:

  • brakuje nam metalu – bardzo duża ilość będzie potrzebna do zbudowania “plantacji” stołów hydroponicznych.
  • po zbudowaniu stołów obecnie posiadana ilość źródeł mocy (generatory / panele słoneczne) nie wystarczą.
  • brak jest jak na razie stanowisk obronnych, przejścia prowadzące do osady stoją otworem.
  • zbliża się zima, kończą się zapasy należy więc zadbać o ich zebranie (+lekarstwa)
  • brakuje środków medycznych

 


ODCINEK TRZECI:

  • Teraz wiemy już na pewno:
    • Mamy stały efekt psychicznego brzęczenia który negatywnie wpływa na psychikę mężczyzn
    • Każda zabita postać po śmierci wybucha – od zająca i wiewiórki po kolonistę. To stanowi duże zagrożenie ponieważ czasami ranne zwierzęta podchodzą pod naszą osadę – a z chwilą śmieci – bummm
  • Kończy się żywność (choć nadal możemy polować na zwierzęta i w ten sposób pozyskiwać jedzenie)
  • Ciągle ktoś się załamuje i czasami kończy się to problemami – trzeba walczyć z atakującym więc ciągle ktoś jest ranny – a leżąc i odzyskując zdrowie nie pracuje…
  • Zostaliśmy zaatakowani przez grupę 11 napastników. Atak udało się odeprzeć, choć śmierć w nim poniósł Terraria.

 

 


ODCINEK CZWARTY:

  • Teraz wiemy już na pewno:
    • eksplozja KAŻDEGO zwierzęcia i kolonisty to obszar o promieniu 5 (licząc od centrum) kratek
    • każda śmierć kończy się eksplozją
    • wybuch bumbalopy nie podpala terenu
    • wybuch potrafi ugasić ogień
    • nie da się uśpić zwierzęcia ani dokonać eutanazji więźnia
    • dogorywające zwierzęta to tykające bomby
    • umierający kolonista wybuchnie więc stwarza zagrożenie dla otoczenia
    • wybuchy niszczą okoliczne budowle
    • jeden wybuch potrafi zainicjować kolejne (seria) więc celny strzał w grupę może ją wyeliminować

 

 


ODCINEK PIĄTY:

  • Teraz wiemy już na pewno:
    • Psychiczne brzęczenie działa cały czas
    • psychiczne brzęczenie nie ustaje
    • działa jedynie na mężczyzn
    • powoduje ciągłe załamania się i utarczki pomiędzy kolonistami

 


ODCINEK SZÓSTY:

  • Trwał aż 4h
  • Zostaliśmy zaatakowani trzykrotnie.
  • Było wiele załamać i starć pomiędzy kolonistami
  • Znów zapomniałem o tym, ze uśpienie zwierzęcia powoduje jego wybuch…
  • Nawet jeden szalony zając wskutek tego, że wybucha – jest śmiertelnym zagrożeniem.
  • Okazało się, że mocniejszy most wykonany z granitu może utrzymać na sobie mur = więc można zablokować przejście wrogów.
  • Rozbudowaliśmy system murów okalając całą kolonię (no, prawie). Wrogowie od teraz muszą ją okrążać.
  • Przekopaliśmy się przez skały na południu mapy by pojawiający się wrogowie przechodzili wokół góry.
  • Rozbudowaliśmy “plantację hydroponiczną” dodając kolejne stoły.
  • Zbudowaliśmy 2 wieżyczki do obrony – i co ciekawsze – można je przenosić!
  • Ciągle walczymy z brakiem żywności – ale polowanie na zwierzynę pozwala szybko uzupełnić zapasy.
  • Powiększamy pokoje – już wkrótce koloniści powinni przestać narzekać na małe klitki w których żyją.
  • Miejsce miała także niesmaczna sytuacja – w trakcie streamu pojawił się niejaki “Simowit Jendrzejczak” którego wszyscy wzięliśmy za “Siemowita”. Ponieważ postać Siemowita jest pacyfistyczna (wzbrania się od przemocy) a Simowit koniecznie chciał by “jego” postać strzelała – zażądał bym zamienił jego imię z innym kolonistą – czemu odmówiłem – gdy zaczął używać słów niecenzuralnych – został przeze mnie wyciszony na kilka minut. Niedługo po tym pojawił się niejaki “Piotr Januszewski” który przeprosił za zachowanie Simowita. I niby sytuacja się rozwiązała. Później jednak Simowit oświadczył, że nie chce być kolonistą. Niedługo potem jego “obrońca z urzędu” – Piotr – poinformował mnie, że Siemowit nie wyraził zgody na bycie kolonistą a ja będąc YT-berem nie mam prawa używać jego imienia i nazwiska w swojej grze 😉 Niestety nie wskazał przepisu. Całość już mnie wpieniła – jak sprawdziłem – Siemowit prosił o dopisanie go do listy kolonistów jeszcze w czasie poprzedniej serii – i jest to inny Siemowit niż ten który wywołał całą burdę. Od tego momentu całkowicie go ignorowałem do końca streamu – odmawiając dorzucenia do puli nazw przyszłych kolonistów. Bawimy się wg zdefiniowanych wcześniej zasad i staram się przestrzegać ich obiektywnie wobec każdego – nie faworyzując innych jeśli mówimy o regułach.

… i znudziło mi się opisywać 🙂

Cała seria dostępna jest tutaj: