FAKE COLOURS – logiczne starcie z kolorowymi blokami

Lubisz męczyć swoje szare komórki? Mam coś dla ciebie – prosta acz wciągająca gra logiczna polegająca na przeniesieniu kolorowych sześcianów do miejsca przeznaczenia.

Fake Colours

Fake Colours

 

►KUP TANIEJ: https://www.g2a.com/r/fake_colours
►STEAM: http://store.steampowered.com/app/294100/


 

Tym razem gra o dziwnym tytule “FAKE COLOURS” produkcji Forthright Entertainment  oraz Beyond-Limits-Games i wydana w niud 01 stycznia 2015 roku.

 

W niej za zadanie mamy przeprowadzenie trzech klocków w różnych kolorach na koniec planszy do odpowiadającym im kolorystycznie kratek. By wszystko nie było aż tak proste, wprowadzono kilku utrudnień oraz zasad których musimy przestrzegać:

  • plansza po której się poruszamy pokryta jest polami o różnych kolorach – nasz sześcian możemy wprowadzić:
    • na płytkę o identycznym kolorze
    • płytkę koloru białego
    • na inny z kierowanych przez nas sześcianów
  • nie możemy przesunąć sześcianu na inny kolor płytki niż nasz (z wyjątkiem białego)
  • klocek może wdrapać się na inny (o jeden poziom powyżej tego gdzie się znajduje)
  • klocek może wdrapać się wyżej niż jeden poziom o ile jest to klocek TEGO SAMEGO koloru. Czyli niebieski może wdrapać się o 2 do góry pod warunkiem, że są to 2 niebieskie (lub biały)
  • klocek nie może się wspiąć na inny ani też zejść z innego jeśli pole na które schodzi i kolejne nie są wolne (nie da się wyjść / wspiąć jeśli kolejne pole po wybranym jest zajęte)
  • na planszy znajdują się niekiedy pola z wirującymi klockami danego koloru:
    • wejście nań spowoduje, że nasz klocek zmieni kolor
    • dla przykładu zmieniony w ten sposób z zielonego na niebieski będzie stał na zielonym polu i po zejściu zeń już nie wejdzie tam z powrotem
    • trzeba pilnować by przez pomyłkę nie zniszczyć sobie w ten sposób możliwości ukończenia poziomu – np. zostaną nam 2 zielone, jeden niebieski – a żadnego czerwonego…
  • brak jest możliwości cofnięcia ostatniego ruchu więc pomyłka w przypadku błędu (np. zmiana koloru klocka) skutkuje tym, że poziom będziemy musieli zaczynać od początku. Rozmawiałem w tym temacie z autorem gry i dowiedziałem się, że planuje wprowadzenie takiej funkcjonalności.
  • klocki przemieszczać możemy za pomocą klawiszy “WASD” lub klawiszy kursora.
  • klawisz “N” służy do przełączania się na następny klocek (niestety działa to tylko w jednym kierunku)
  • klawiszami “Q” oraz “E” przekręcamy widok planszy o 90 stopni by móc lepiej zorientować się w otoczeniu – czasami czegoś nie widać… a nowe spojrzenie może ci także podpowiedzieć inne rozwiazanie problenu
  • w zwykłym trybie rozgrywki brak jest limitu czasu – możemy się namyślać i planować ile tylko chcemy.

 

PODSUMOWANIE:

Grało mi się w nią dosyć przyjemnie – udźwiękowienie nie razi, muzyczka choć monotonna przy dłuższym graniu nie kłuje w uszy. Trochę denerwuje to, że ekran przekręcamy o 90 stopni a nie zaś myszką o dowolny kąt – no cóż, taka gra 😀 Do poziomu 14/15 wszystko idzie dosyć łatwo, później zaczyna się dopiero kombinowanie gdy kończy się płaska plansza i zaczynamy mieć do czynienia z piętrowymi klockami. Wtedy trudność zaczyna nabierać tempa ponieważ nie wszędzie da się zejść i nie wszędzie wejść.

Tak więc samą grę mogę szczerze polecić – jest tania (szczególnie w czasie wyprzedaży) – i jeśli ktoś lubi zagadki logiczne to zyska tu chwilę dobrego główkowania.