RimWorld – Poradnik do gry

RimWorld jest grą która jest unikalna pod wieloma względami i zapewnia godziny rozrywki. W tym poradniku starałem się wyjaśnić większość zagadnień z którymi zetknie się gracz. Opisane w przystępnej formie wraz z omówieniem – w miarę jak zagłębiamy się w rozgrywkę. Zapraszam cię do nowego świata…

Poradnik do RimWorld

RimWorld – Poradnik

 

RimWorld jest jedną z moich ulubionych gier. Postanowiłem więc utworzyć doń poradnik wyjaśniający poruszanie się po grze jak i kolejne kwestie z którymi może się spotkać gracz – zarówno ten początkujący jak i nieco zaawansowany. Są one opisywane wraz z rozwojem gry i kolejnymi wydarzeniami jakie mają miejsce. Oczywiście w takich przypadkach dodawałem także nieco porad które ułatwią ci rozgrywkę i pozwolą łatwiej zrozumieć środowisko gry.

Opis tyczy się gry w wersji 12 Alpha – jednak w odcinkach 15+ zostaną opisane różnice które zostały wprowadzone w kolejnych wersjach gry.

 

(01:30) Główne menu.
(01:50) Opcje gry.
(02:50) Stwórz świat – generowanie świata gry (rozmiar, strefy klimatyczne, temperatura, okresy upraw)
(04:05) Pisarz SI – wybór trybu wyzwania…
(05:30) Wybór miejsca zrzutu kapsuł ratunkowych.
(06:00) Rozmiar planszy gry.
(06:25) Definiowanie parametrów (umiejętności) kolonistów.


 

(00:15) Rozpoczęcie gry – podstawy nawigacji po planszy, menu.
(01:30) Menu Architekt (wybór budowli / poleceń).
(01:42) Menu Praca (przydział do zakresu czynności).
(01:48) Menu Restriction (plan dnia kolonistów – kiedy mają pracować / odpoczywać).
(02:00) Menu Outfits – określenie stylu ubierania się.
(02:30) Menu Animals – obszary po których zwierzęta mogą się poruszać.
(02:45) Menu Factions – stosunki z innymi frakcjami (przyjaciele / wrogowie).
(03:10) Menu World – pogląd na mapę świata.
(03:20) Menu History – wykresy (majątek / populacja / lojalnośc).
(03:30) Menu Research – tu definiujemy jaką technologię koloniści mają badać.
(03:40) Jak działa wskaźnik myszki (wyznacznik otoczenia).
(04:20) Prędkość gry.
(04:35) Wyświetlanie nazw zwierząt.
(04:55) Włączanie / wyłączanie grupowania kategorii.
(05:15) Automatyczne wyznaczanie “obszaru domu”.
(05:45) Statystyka pomieszczeń.
(06:45) Pierwsze kroki – śpiwory.
(07:00) Wysypisko śmieci.
(07:35) Składowisko.
(08:00) Zabronienie kolonistom dostępu do danego towaru.
(08:30) Grupowe zaznaczanie towarów.
(10:20) Źródła prądu.
(10:55) Pierwsza budowa.
(12:00) Wyznaczanie kolonistom odpowiednich zadań + priorytet manualny.
(13:20) Pola uprawne.
(14:05) Umiejętności kolonistów – ustalanie zawodów względem predyspozycji. Omówienie umiejętności.
(16:15) Trening zwierząt.
(18:15) Zmiana nicka osoby (nadanie nazw kolonistom “pod siebie”).
(22:55) Skład – definiowanie obsługiwanych towarów.
(23:45) Zbieranie plonów.
(24:30) Zbieranie drewna (ścinanie drzew).
(24:55) Budowa – przykład trwającej + szkolenie kolonisty.
(25:40) Wymuszenie wykonania danej czynności na koloniście.
(26:35) Meble – wybór materiałów z których powstanie dana konstrukcja.
(27:15) Dach.
(27:30) Kilka przedmiotów na jednym polu.
(27:50) Baterie.
(28:45) Różnica pomiędzy śpiworem a łóżkiem – porównanie.